Mislukkingen
-
- Lid
Mislukkingen
Hallo,
kunnen jullie mij enkele mislukte Duitse opersties uit de wo2 noemen met wellicht wat informatie. (Gewoon een kleine toelichting zodat ik weet, mits ik de operatie niet ken, wat deze inhoud, en in welke deel van de wereld deze zich afspeelde.)
Ik zou het namelijk interessant vinden om te kijken wat er precies fout ging.
kunnen jullie mij enkele mislukte Duitse opersties uit de wo2 noemen met wellicht wat informatie. (Gewoon een kleine toelichting zodat ik weet, mits ik de operatie niet ken, wat deze inhoud, en in welke deel van de wereld deze zich afspeelde.)
Ik zou het namelijk interessant vinden om te kijken wat er precies fout ging.
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ja ja is goedLEO schreef:Inderdaad een complexe vraag.
Sla enkele boeken over Wo2 open en je zal er wel vinden. Bij een mislukte operatie zijn echter ook de voor-en nageschiedenis van belang.
Maar stel gerust vragen, hoor.
Leo

Groeten R.
-
- Lid
- Contacteer:
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
FELIX had het over een Duitse operatie.
Wat dacht je van:
Wacht Am Rhein: Ardennenoffensief bereikte Antwerpen niet.
Nordwind: Offensief ten zuiden van de Ardennen om de Amerikanen te beletten versterkingen te sturen naar de Ardennen. Ook mislukt.
Wat dacht je van:
Wacht Am Rhein: Ardennenoffensief bereikte Antwerpen niet.
Nordwind: Offensief ten zuiden van de Ardennen om de Amerikanen te beletten versterkingen te sturen naar de Ardennen. Ook mislukt.
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
- jan willem
- Lid
wat dacht je van:
De slag om Engeland
Kursk
De operaties KonradI/II/III
Fruhlingserwachen
Ardennen
de verovering van Moskou
de verovering van Stalingrad
de verovering van Leningrad
de verovering van Afrika
het handhaven van de Axis bondgenootschap
etc.
etc
etc
Eigenlijk kan je dit zelf ook wel bedenken!
JW
Kursk
De operaties KonradI/II/III
Fruhlingserwachen
Ardennen
de verovering van Moskou
de verovering van Stalingrad
de verovering van Leningrad
de verovering van Afrika
het handhaven van de Axis bondgenootschap
etc.
etc
etc
Eigenlijk kan je dit zelf ook wel bedenken!
JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
-
- Lid
- Contacteer:
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Ook nog een hele belangrijke (strategische) operatie:
Winnen van de oorlog.
Winnen van de oorlog.
http://www.t-kwadraat.nl/
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Duinkerke : Noord-Franse kust , Aan de grens met België ,
Duitsers hadden de britten ingesloten maar toch slaagden de Britten erin te ontsnappen uit Frankrijk via een vloot van zowel militaire als niet militaire vaartuigen
niet echt een operatie maar toch mislukt om de Britten in te sluiten en vast te houden.
Duitsers hadden de britten ingesloten maar toch slaagden de Britten erin te ontsnappen uit Frankrijk via een vloot van zowel militaire als niet militaire vaartuigen
niet echt een operatie maar toch mislukt om de Britten in te sluiten en vast te houden.
- Gertos45
- Lid
da's op zijn minst discutabel..het Halt bevel van de Führer?Shifty schreef:Duinkerke : Noord-Franse kust , Aan de grens met België ,
De Britten laten gaan in ruil voor...(vrede)....
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Veltro
- Lid
Tijdens mijn vrije avond even lekker aan het lezen en kwam op jullie topic. Het verbaast mij dat jullie de operaties in Afrika als Duitse mislukkingen zien. Afrika kwam in het geheel niet voor in de Duitse strategie. Het gebied rond de middelandse zee en oost Afrika was Mussolini's domein. Als je ziet wat de Duitsers als ondersteuningsmacht hebben bereikt in die regio en hoeveel gealieerden ze daar bezig hielden vind ik dat een prestatie. Dat de as faalde in Afrika lag dan ook niet aan de Duitsers (om dat te zeggen als Italiaanse verzamelaar
)
Veltro

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!