Duitse vrouwen
- BBB
- Lid
- Harro
- Lid
- BBB
- Lid
Is mijn gedachtengang dan niet onderbouwd?bollebekboerke schreef:
Ivm de sovjet unie weet ik dat in de periode 1914-1941 het land compleet gedesorienteerd was,dat vele mensen opgroeiden in een klimaat van wanorde en geweld (of is dit te sterk uitgedrukt?), daarvan kan ik dus afleiden dat de opvoeding te wensen over liet.
Als je dit bvb vergelijkt met in de wijken rond New York of andere grootsteden dan zie je toch ook dat daar de meeste gangsters in opgroeien?
Moord,diefstal,verkrachting zijn daar schering en inslag.
Iemand die uit zo'n sfeer in het leger terecht komt zal heeel losjes omspringen met de vrouw van de overwonnen vijand.
Onlangs zag ik op TV getuigenissen van Duitse vrouwen die de rus meemaakten en op een ander (Duits) forum konden verschillende voormalige Oostduitsers die verhalen bevestigen.
Is het verkeerd te stellen dat (ik zeg maar iets) 5 % van de Duitsers wreedheden deed tov de sovjet vrouw en dat 30 % van de Sovjetsoldaten wreedheden beging tov de Duitse vrouw?
Rest dan nog de vraag of dit te wijten is aan wraak of geaardheid/opvoeding ?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- Harro
- Lid
Nee, dat is hij niet. Maar uitleg daarover heb ik je al drie keer gegeven. Je overdrijft de wanorde en het geweld. De generatie die in 1945 soldaat was, heeft de grote chaos van de revolutie en burgeroorlog niet meegemaakt maar groeide op tijdens het Stalin bewind. En aangezien het gros van de toekomstige soldaten niet uit intellectuele, militaire of stedelijke kringen afkomstig was, kenden ze een armoedige, soms hongerige maar betrekkelijk veilige jeugd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- BBB
- Lid
Wel dan is het wel de eerste maal dat je het zo duidelijk stelt.
Ben het er zelfs al redelijk met eens dat bvb steden van toen je niet mag vergelijken met steden van nu. Dat vele Sovjetsoldaten van het platteland afkomstig waren en dat velen de grootste chaos niet meemaakten in hun jeugd.
Een bedenking dan is dat ze wel opgevoed zijn onder Stalin bewind en door ouders en anderen die wel grote chaos meemaakten.
Maar dat geld dan dus ook voor Duitsers onder Hitler en de wanorde na WOI, dus daar heb ik dan ook geen punt meer.
Rest dan nog de vraag als een sovjet niet gewoon wreder van inborst is dan een doorsnee west europiaan (Duitser),want als je ziet wat ze in Afghanistan bvb deden, of hoe drama's zoals die school (Beslan) of dat theater in Moslou enekle jaren terug. Niet echt om een positief beeld te hebben over de Sovjet unie. Dit raakte nu door de censuur, wat met de rest van die Sovjet ijsberg?
Ben het er zelfs al redelijk met eens dat bvb steden van toen je niet mag vergelijken met steden van nu. Dat vele Sovjetsoldaten van het platteland afkomstig waren en dat velen de grootste chaos niet meemaakten in hun jeugd.
Een bedenking dan is dat ze wel opgevoed zijn onder Stalin bewind en door ouders en anderen die wel grote chaos meemaakten.
Maar dat geld dan dus ook voor Duitsers onder Hitler en de wanorde na WOI, dus daar heb ik dan ook geen punt meer.
Rest dan nog de vraag als een sovjet niet gewoon wreder van inborst is dan een doorsnee west europiaan (Duitser),want als je ziet wat ze in Afghanistan bvb deden, of hoe drama's zoals die school (Beslan) of dat theater in Moslou enekle jaren terug. Niet echt om een positief beeld te hebben over de Sovjet unie. Dit raakte nu door de censuur, wat met de rest van die Sovjet ijsberg?
Am Ende steht der Sieg
- Harro
- Lid
Moskou en Beslan als voorbeelden van de "wrede inborst" van de "doorsnee" Sovjet en dat dan weer projecteren op Sovjets van zestig jaar geleden? Ik geloof dat ik het woord hineininterpretierung nu voor het laatst gebuik hoor. Het kwartje moet nu toch bij je vallen.
Am Ende steht der Iwan
Am Ende steht der Iwan
- BBB
- Lid
tja, ik had beter het Sovjet beleid aangehaald dan de "doorsnee" sovjet, maar een beleid verkracht dus geen Duitse vrouwen.
Misschien wel dat het Sovjet beleid de oorzaak dan was/is van het gedrag van zijn beleidsdragers en dus ook op zijn nog lager gerangschikte soldaten.
Het Sovjet leger was toch een allegaartje van verschillende etnische groepen en bevolkingstammen? Lijkt me logisch dat dat beleid dan weinig vat heeft op de gedragingen van zijn troepen.
Sorry dat ik zo lastig doe, maar dat ben je in het dagelijkse leven wel gewend denk ik.
En toegegeven, ik zat hier luidop te lachen door uw "Am Ende steht der Iwan"
Misschien wel dat het Sovjet beleid de oorzaak dan was/is van het gedrag van zijn beleidsdragers en dus ook op zijn nog lager gerangschikte soldaten.
Het Sovjet leger was toch een allegaartje van verschillende etnische groepen en bevolkingstammen? Lijkt me logisch dat dat beleid dan weinig vat heeft op de gedragingen van zijn troepen.
Sorry dat ik zo lastig doe, maar dat ben je in het dagelijkse leven wel gewend denk ik.
En toegegeven, ik zat hier luidop te lachen door uw "Am Ende steht der Iwan"
Am Ende steht der Sieg
- Harro
- Lid
Nu ga je weer uit van een allegaartje van etnische groepen die dingen doen omdat ze ver van de westerse beschaving staan, niet?
En nogmaals: waarom stel je de Duitsers op één lijn met de westeuropese beschaving terwijl diezelfde Duitsers de Sovjet-Unie binnenvielen en meteen als een idioot begonnen te moorden? Dezelfde Duitsers die op dat moment hun gehandicapten aan het uitmoorden waren en later systematisch aan de joden en andere ongewenste groepen begonnen, waaronder miljoenen van hun Russische krijgsgevangenen. Is dat de westerse beschaving?
En nogmaals: waarom stel je de Duitsers op één lijn met de westeuropese beschaving terwijl diezelfde Duitsers de Sovjet-Unie binnenvielen en meteen als een idioot begonnen te moorden? Dezelfde Duitsers die op dat moment hun gehandicapten aan het uitmoorden waren en later systematisch aan de joden en andere ongewenste groepen begonnen, waaronder miljoenen van hun Russische krijgsgevangenen. Is dat de westerse beschaving?
- BBB
- Lid
op uw eerste punt: een allegaartje is moeilijk in toom te houden (zeker als de beleidsmensen het al niet nauw nemen met mensen rechten)
op uw 2de punt: Die Duitse wreedheden werden begaan door een kleine minderheid waarmee de meerderheid weinig of niks van doen had of weinig of niks kon aan doen.Die minderheid had de meerderheid in z'n macht zodat ze gewoon niks anders kon doen (misschien wel uit eigenbehoud) dan de bevelen (tot aanval in juni 1941 oa) uit te voeren. De bal was aan het rollen met wreedheden tot gevolg.
Harro, mocht jij Duitser geweest zijn in de 30-ger jaren had je bitter weinig overlevingskans. Maar je stelde toen misschien hiermee een goede daad toen je inzag welke gruwelen onder Hitler het Duitse volk te wachtten stonden.
op uw 2de punt: Die Duitse wreedheden werden begaan door een kleine minderheid waarmee de meerderheid weinig of niks van doen had of weinig of niks kon aan doen.Die minderheid had de meerderheid in z'n macht zodat ze gewoon niks anders kon doen (misschien wel uit eigenbehoud) dan de bevelen (tot aanval in juni 1941 oa) uit te voeren. De bal was aan het rollen met wreedheden tot gevolg.
Harro, mocht jij Duitser geweest zijn in de 30-ger jaren had je bitter weinig overlevingskans. Maar je stelde toen misschien hiermee een goede daad toen je inzag welke gruwelen onder Hitler het Duitse volk te wachtten stonden.
Am Ende steht der Sieg
- Harro
- Lid
De machteloze meerderheid is een achterhaalde mythe.
Overigens, je weet niet wie Harro is? Harro Schulze-Boysen
- BBB
- Lid
Ik heb ergens op een forum er al wat van gelezen. Sommigen noemden (oa op dat forum) hem een landverader geloof ik.Harro schreef:
Iemand die verzette (twas een officier zelfs geloof ik) was een zeldzaamheid. Ik ben er vrij zeker van dat ik eieren voor m'n geld zou kiezen en zoals miljoenen int gelid zou gaan. Is dat laf? nee, ik ben eerlijk.
Am Ende steht der Sieg
- BBB
- Lid
- Harro
- Lid
Wat is je definitie van een allegaartje? Was de Duitse bevolking dan zoveel makkelijker in toom te houden onder de NS-beleidsmakers? En hielden de NS-beleidsmakers rekening met de mensenrechten?
Ik wil graag cijfers zien dat de Duitse wreedheden werden begaan door een minderheid en de Russische wandaden niet. Maar het past bij je neiging je stellingen aan het gewenste resultaat aan te passen.
Ik wil graag cijfers zien dat de Duitse wreedheden werden begaan door een minderheid en de Russische wandaden niet. Maar het past bij je neiging je stellingen aan het gewenste resultaat aan te passen.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
BBB, ik denk dat je al fundamenteel verkeerd bezig bent om uiteindelijk tot een objectieve conclusie over de misdaden aan het Oostfront te komen van zowel Duitsers als Russen. Vat dit niet op als een persoonlijke belediging, maar wanneer je vooraf al hebt vastgesteld dat de Sovjets een wredere, minder humane samenleving hebben dan West-Europese landen dan kun je voor jezelf nooit een eerlijk antwoord krijgen.
Ik zal dit even kort toelichten; wanneer je nu leest; 'Sovjet verkracht vrouw' denk je; "goh zie je, weer zo'n schoft, ztelletje barbaren!!" terwijl als je leest 'Nazi vermoord vrouw' dan denk je; "Die vuile SS ook, gelukkig deden ze niet allemaal zo". Dit is kort even wat ik uit je stukjes kan opmaken. Je bent bereid om voors en tegens op een rijtje te zetten, maar door je vooraf bepaalde vooroordelen kom je niet op een goede conclusie uit. Dat is natuurlijk erg jammer.
Ik zal dit even kort toelichten; wanneer je nu leest; 'Sovjet verkracht vrouw' denk je; "goh zie je, weer zo'n schoft, ztelletje barbaren!!" terwijl als je leest 'Nazi vermoord vrouw' dan denk je; "Die vuile SS ook, gelukkig deden ze niet allemaal zo". Dit is kort even wat ik uit je stukjes kan opmaken. Je bent bereid om voors en tegens op een rijtje te zetten, maar door je vooraf bepaalde vooroordelen kom je niet op een goede conclusie uit. Dat is natuurlijk erg jammer.
Вместе мы непобедимы
- BBB
- Lid
M'n definitie van een allegaartje ivm de sovjet unie is dat in dat uitgestrekt land alle volken opgeeist werden met of zonder hun zin om te vechten tegen de Duitse agressor. Vele volken met een verschillende achtergrond, iets wat je van de duitsers niet kunt zeggen.
En een allegaartje is en blijft moeilijk te bespelen.
Als je ziet dat Hitler nooit de meerderheid van stemmen had na zijn verkiezing, waarom zou een meerderheid hem dan volgen in het begaan van wreedheden?
En een allegaartje is en blijft moeilijk te bespelen.
Als je ziet dat Hitler nooit de meerderheid van stemmen had na zijn verkiezing, waarom zou een meerderheid hem dan volgen in het begaan van wreedheden?
Am Ende steht der Sieg