Duitse vrouwen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:Mag ik die vraag omdraaien Harro?
Dat mag, maar wat denk je ermee te bereiken? De oorlog in het oosten was zo walgelijk dat van beide zijden, de Duitse en de Sovjet-Russische, honderden zoniet duizenden gevallen bekent zijn van wreedheden. Hoe wil je daar uit filteren wie wreder was en met welk doel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
backtracer
Lid

Bericht door backtracer »

Inderdaad, hier ben ik, samen met u ook razend benieuwd naar! Ik zal eens kijken of het betreffende stuk tekst in mijn thuisbibliotheek te vinden is of dat ik het elders ontdekt heb. Mocht ik het gevonden hebben dan bent u, en alle medelezers natuurlijk, de eerste die ik het laat weten.

Dat mag, maar wat denk je ermee te bereiken? De oorlog in het oosten was zo walgelijk dat van beide zijden, de Duitse en de Sovjet-Russische, honderden zoniet duizenden gevallen bekent zijn van wreedheden. Hoe wil je daar uit filteren wie wreder was en met welk doel?

Nationaliteit of ras heeft idd weinig van doen. Als je kijkt waar onze eigen mensen zelfs toe in staat waren! Het gaat hier over mensen uit eigen land, die onze vaders of grootvaders hadden kunnen zijn! Opgevoed met waarden en normen die weinig van de onzen verschilden en zij die deze zelfs weer aan ons doorgegeven hebben. Op het oog normale mensen zoals wij die dagelijks over straat zien lopen of mee samenwerken. Eens temeer bewijs dat oorlog het slechtste in een mens boven lijkt te halen:

http://home.tiscali.be/sterikabv/tofrom03.htm

(let er op dat de bron wel behoorlijk "gekleurd" is maar al laat er maar de helft van plaatsgevonden hebben dan nog is het verschrikkelijk!)
Laatst gewijzigd door backtracer op 01 sep 2005, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

bollebekboerke schreef:Misschien dat iemand dan ergens een site ofzo kent die me duidelijk maakt hoe het sovjet leger samen gesteld was ivm nationaliteiten, afkomst ed. Zodat het sovjet leger een gezicht krijgt, pas dan kan ik (en ik niet alleen waarschijnlijk) een beeld krijgen van hoe ze verschilden (of
hoe ze gelijkenissen toonden) met onze mentaliteit en levenswijze.
Een vooroordeel dat ik dan misschien heb kan ik dan misschien aanpassen of laten vallen. Daar dient dit forum oa voor hoop ik.
Opvoeding,daar versta ik oa hoe ze eventueel geletterd zijn en "beschaafd", hoe "beschaafder" hoe minder wreedheden (hoop ik toch) . Natuurlijk past het nazi regime niet in deze stelling,hun wreedheden indachtig.
Om me een beeld te geven als verschil in opvoeding, afkomst,.... een verschil geeft in het plegen van wreedheden (dus ook verkrachting van de vrouw van de tegenstander)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Graag backtracer. Veel plezier met het lezen van de Stavelot thread. Nieuwsgierig naar je mening.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Maar backtracer, je bron hiervoor was toch "wreed als ijs"? :?
BBB
Lid

Bericht door BBB »

De Nazi's schilderden de sovjet horden af als wrede monsters (zie oa affiches) . In hoeverre verschilden ze in werkelijkheid met de westerse mentaliteit, en deden bepaalde verre volken idd hun wreed imago "eer" aan? (Ik denk aan Mongolen)
Am Ende steht der Sieg
backtracer
Lid

Een van de bronnen, en als ik zeker wist dat ik het hier uit gehaald had dan had ik allang de moeite genomen het even uit mijn kast te trekken en hier over te typen ;)

ps, neem even de moeite naar mn post hier een paar threadjes bovven te bekijken.

pps is er geen chat op deze site ;)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:
bollebekboerke schreef:Misschien dat iemand dan ergens een site ofzo kent die me duidelijk maakt hoe het sovjet leger samen gesteld was ivm nationaliteiten, afkomst ed. Zodat het sovjet leger een gezicht krijgt, pas dan kan ik (en ik niet alleen waarschijnlijk) een beeld krijgen van hoe ze verschilden (of
hoe ze gelijkenissen toonden) met onze mentaliteit en levenswijze.
Een vooroordeel dat ik dan misschien heb kan ik dan misschien aanpassen of laten vallen. Daar dient dit forum oa voor hoop ik.
Opvoeding,daar versta ik oa hoe ze eventueel geletterd zijn en "beschaafd", hoe "beschaafder" hoe minder wreedheden (hoop ik toch) . Natuurlijk past het nazi regime niet in deze stelling,hun wreedheden indachtig.
Om me een beeld te geven als verschil in opvoeding, afkomst,.... een verschil geeft in het plegen van wreedheden (dus ook verkrachting van de vrouw van de tegenstander)
Ik begrijp er geen donder van. Je wil weten wie er wreder was, Russen of Duitsers, om een beeld te geven van het verschil in opvoeding en de gevolgen voor hun wrede gedrag? Dat heet een hineininterpretierung. Erst weten wie er wreder was en dan de oorzaken zoeken? Je kunt beter andersom werken hoor.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

backtracer schreef:ps, neem even de moeite naar mn post hier een paar threadjes bovven te bekijken.
Was me niet opgevallen omdat het een edit was naderhand.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:
dat had oa met uw vraag te maken hetgeen ik erbij schreef, die quote was als herinnering van mijn eerder post
Am Ende steht der Sieg
backtracer
Lid

Excuus, daarom dat ik het even onder de aandacht bracht.

Ik ben even de FAQ bestuderen want dat quoten lukt me ook niet erg, staat zo onoverzichtelijk he.

ps, die link die ik geef: het moge duidelijk zijn dat dit plaatsvond NA de bevrijding toen de oorlog dus al "gedaan was".
Laatst gewijzigd door backtracer op 01 sep 2005, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik kan deze thread niet meer volgen. Kunnen jullie je stellingen en argumenten even duidelijk op een rijtje zetten, eventueel in een nieuwe discussie?
BBB
Lid

Bericht door BBB »

ik moet ook toegeven dat ik geen verschilden quotes kan plaatsen in 1 antwoord, daarom word het zo moeilijk om volgen vrees ik
Am Ende steht der Sieg
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:
Am Ende steht der Sieg
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Am Ende steht der Sieg
Plaats reactie