Gepubliceerd op: 17 oktober 2005
LELYSTAD - Een Spitfire heeft eergisteren vliegtuigspotters uit geheel Nederland naar Lelystad gelokt.
Het militaire vliegtuig, een zeldzame tweezitter, uit de Tweede Wereldoorlog vloog van Engeland via België naar Nederland op uitnodiging van het Aviodrome.
Het themapark voor de luchtvaart haalt geregeld historische en opvallende vliegtuigen naar Lelystad. Onlangs was er nog een Russische Antonov te zien. De Spitfire die zaterdag te zien was in Lelystad had de kleuren van de naoorlogse Ierse luchtmacht. Het toestel heeft voor vliegtuigspotters een bijzondere betekenis. Vooral het geluid is geliefd.
Bron: De Stentor
Spitfire verleidt vliegtuigspotters
- Nick
- Lid
Spitfire verleidt vliegtuigspotters
Infanterie: Königin aller Waffen!
- danny
- Lid
tijdens de begravenis van Prins Bernhard vloog er ook een spitfire over Delft met 2 F-16 Fighting Falcon's die samen met de Spitfire de formatie ''Missing Man'' nabootste. Ik was toen in Delft , het geluid was echt waanzinnig , je kon gewoon horen dat er een Spitfire aankwam.
''A single Death is a Tragady , a Million Deaths is Statistic''
- Alex
- Beste Signature 2007
hehe ik zal je nog iets beters vertellen: de formatie heeft hier boven hellevoetsluis zown 1 uur rondgevlogen en geformeerd. Ik heb er nog ergens foto's van liggen. Ik stond een potje van de F jes te fluiten, ik had alleen meer oog voor de vliegtuigen maar in het stukje staat: zeldzame tweezitter??????? en heeft er iemand een foto van??
- Sjoerd
- Lid
Via http://www.airliners.netalex schreef: maar in het stukje staat: zeldzame tweezitter??????? en heeft er iemand een foto van??
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Sbas
- Lid
Whahah ken je die echt nie Alex LOL! Mmm vaag mn pa is niet eens ff weze kijken die is spotter en weg van de Spit, hij bouwt nu volgens originele tekeningen een spitfire 1:16.
Maar idd het is een mooi geluid maar een B-17 en een Mustang hebben ook wel wat!
Sbas
Maar idd het is een mooi geluid maar een B-17 en een Mustang hebben ook wel wat!
Sbas
Laatst gewijzigd door Sbas op 14 nov 2005, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alex
- Beste Signature 2007