Opschudding om nazi-helm voor oranjefans

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Zhukov schreef:
koos24 schreef:Sommige dingen zijn gewoon humor en hebben geen dieppere achtergrond!
Zo'n 10/11 jaar lang ben ik bijna wekelijks met voetbalsupporters op pad geweest (een enkele keer ook met oranje) en geloof me supportershumor is niet fijnzinnig, er zit niets achter en nog belangrijker het zijn trends.

Het "helmpje" is gewoon zo'n trend, na de WK zie je hem vermoedelijk nooit meer terug.

Buiten dat zijn die verwijzingen naar de 2e WO er altijd geweest.
Wat dacht je van spreekkoren/ spandoeken "Ik wil mijn fiets terug"
Sommige dingen zijn humor, anderen zijn smakeloos.

Ik ga ook regelmatig met voetbalsupporters weg en weet dat ze idd niet fijnzinnig zijn. Maar laten we even duidelijk stellen dat dit geen actie is van voetbalsupporters, maar van een groep mensen die een slaatje uit het WK willen slaan door deze trieste helm.

Wat mij betreft blijft het bij de 'ik-wil-mijn-fiets-terug'-spandoeken, al is daar zo zoetjes aan de grap ook al wel vanaf.
Blijft altijd moeilijk, humor is iets persoonlijks..............
wat de een smakeloos vind is voor de ander een "wereldgrap"
Het zijn vermoedelijk wel supporters die de helmpjes kopen.

Persoonlijk vind ik ze heel leuk.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

het gaat er toch om dat die supporters lol hebbe... niet dat ze er gelijk mee terug gaan denken naar WO2... ik vind die helme wel wat hebbe... wel grappig om de duitsers mee te jennen enzo ;)... denk niet dat ieder1 er serieus bij na gaat denken van; oh deze helm is ook door de duitsers gebruikt in Wo2... als die supporters ervoor betalen en het leuk vinden is het toch geen probleem... ik bedoel; pas als er klachten komen dan is t toch pas een probleem ofzo...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Mike.H schreef:het gaat er toch om dat die supporters lol hebbe... niet dat ze er gelijk mee terug gaan denken naar WO2... ik vind die helme wel wat hebbe... wel grappig om de duitsers mee te jennen enzo ;)... denk niet dat ieder1 er serieus bij na gaat denken van; oh deze helm is ook door de duitsers gebruikt in Wo2... als die supporters ervoor betalen en het leuk vinden is het toch geen probleem... ik bedoel; pas als er klachten komen dan is t toch pas een probleem ofzo...

Mee eens, toch typisch Nederlands om overal om te zeuren.
Als ik de Engelse humor zie, niemand wordt gespaard en vooral niemand zeurt er over.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Neem me niet kwalijk, maar er zit toch wel duidelijk een wereld van verschil tussen Britse humor a la Monty Python en dit helpmje!! Wat je nou zegt staat zo'n beetje gelijk aan zeggen dat Amerikaanse humor van eenzelfde niveau en net zo leuk als Engelse humor is!!

En dat is dus niet zo.

Engelse humor is echt stukken subtieler, wat dat betreft valt dit helmpje in mijn ogen in dezelfde categorie humor als die flauwe Amerikaanse soort.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
frundsberger
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2006, 00:23

Bericht door frundsberger »

inderdaad is engelse humor toch stukken subtieler! ken je de aflevering van monty python voor de olympische spelen voor rand debielen?
erg subtiel! allemaal,een drukke weg oversteken zonder overreden te worden (wat lekker kleurrijk in beeld werd gebracht!splat,splat) en een hindernis parcour nemen(over 3 lucifers doosjes heen springen (wat niet lukte)en het laatste onderdeel,zo snel mogelijk zelfmoord plegen,met revolver!,waarbij de lichamen van de winnende rand debielen in kisten op het ere podium stonden!,nou dit is allemaal zeer fijnzinnig! (voor mij prima humor bye the way)
ken je ook monty pythons thea party? (zeer bloederig) ook subtiel!
ik vind deze hele ophef weer van een benepen niveau,net zoals indertijd de amerikanen voor een nieuwe helm kozen die weerhelaas teveel leek op de duitse helm(the fritz) (jammer dat dat model nu eenmaal de beste ballistische bescherming biedt)er ook weer een storm van protest losbrak van uit de joodse belangen organisatie.
-knip-
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Mike.H schreef:het gaat er toch om dat die supporters lol hebbe... niet dat ze er gelijk mee terug gaan denken naar WO2... ik vind die helme wel wat hebbe... wel grappig om de duitsers mee te jennen enzo ;)...
Niet erg grappig, de Duitsers hebben veel last met hun nationale identiteit, wat al teruggaat tot het Eerste Rijk. zoals Frits Boterman mooi zegt:
In de Duitse geschiedenis hebben 'Traum' en 'Trauma' altijd dicht bij elkaar gelegen
"Ik wil m'n fiets terug" is te zien als een grap, er zijn immers weinig doden gevallen daarbij.

De bezetting is iets totaal anders, landen werden totaal verwoest, leeggeroofd en bevolkingsgroepen werden en masse afgeslacht.
Ik heb er geen kracht meer voor
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Nazi helm

Bericht door THOR »

Volgens mij gaat het alleen over de zogenaamde nazi helm.
Heb dus gehoord,dat de duitsers met een pickelhaube komen.
Kijk das nou humor :lol:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik zie het aan een kant juist positief, voor de luie re-enactor, koop zoon helm, boor er gaten in voor binnenwerk, ventialtiegaten, repro binnenwerk erin, spuiten, decals erop.

ik denk dat je in totaal dan aan 40 euro een mooie helm hebt :wink:

je zult nooit meer last hebben van een bezweet voorhoofd door een strakke en zware helm 8)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

De fifa heeft deze helmen ook niet kunnen afkeuren omdat er geen stickers, of andere dingen op de helmen zaten die nadrukken op de oorlog

gr. kevin
<('.'<)
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Zhukov schreef:
Engelse humor is echt stukken subtieler

Vreselijk subtiel!! Mag ik je wijzen op de aflevering "De Duitsers" van de serie Fawlty Towers met John Cleese.

Ik heb hem op video en zelfs op de hoes staat een John Cleese die Hitler imiteert, errug subtiel!
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Ik zat rond de klok van 8 op Talpa een wedstrijd te kijken , wie zegt welke; groninge..... Ik weet het al niet meer. Maar er werd op iemand ingezoomd met zo'n help. Het zag er zooo vreselijk uit. Het was zo'n dikke man met een helm....
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Tjeerd schreef:Het zag er zooo vreselijk uit. Het was zo'n dikke man met een helm....
Ja.....eng, he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stond er geen tekst onder in beeld met het nummer van de stichting correlatie? :P _/-\o-
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het is wèl de bedoeling dat we respectvol met elkaar om blijven gaan hier.

Er zijn hier allerlei legitieme dingen gezegd aangevoerd over dit onderwerp en we staan hier niet toe dat dit zo maar belachelijk wordt gemaakt.

Terug naar de serieuze discussie dus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Mijn excuses als ik iemand gekwetst heb met mijn reactie op Tjeerd, maar ik word beetje kregelig van dit soort opmerkingen.

@ dvaupell: by the way, een oudoom van mij is als Nederlands officier op 10 mei 1940 gesneuveld bij vliegveld Ypenburg en ligt begraven op de Grebbeberg.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Probleem

Bericht door koos24 »

Dat is nu altijd het probleem, vrijheid van handelen & doen en mensen die zich beledigd voelen.

Kijk naar de de rel rond de cartoons over Allah in de Deense kranten.
Wat de een humor vind gaat een ander te ver...................
Zo ook deze discussie rond de helmpjes.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie