Zou tot te veel oogletstels leiden bij een Nederlands doelpunt denk ik dan.bollebekboerke schreef:met een oranje pickelhaube, was mss beter geweest, tzou ook een mooi zicht zijn.
Opschudding om nazi-helm voor oranjefans
- Kadeeke
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
BoeiendKadeeke schreef:Zou tot te veel oogletstels leiden bij een Nederlands doelpunt denk ik dan.bollebekboerke schreef:met een oranje pickelhaube, was mss beter geweest, tzou ook een mooi zicht zijn.

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
ik vind dat er te snel een link word gelegd met wo2, ja, het is een nazi helm model, maar moet er dan meteen het slechte eruit gehaald worden? zo verzinnen de duitsers ook vast wel wat.... en je ik kan het met winst op school verkopen die helmen 

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Mich
- Lid
Ik zag net een reportage hierover op een regionale zender. De fabrikant van de helmen zei: 'als we in het stadion allemaal met een oranje bolhoedje op zouden zitten, dan komt ook daar geklaagd van. Overal komt tegenwoordig geklaag van. Dit is gewoon een karikatuur. Ik krijg veel positieve reacties van mensen die zeggen dat de oorlog toch al lang geleden was.'
Wat een domme vent. Zo'n nazihelm vergelijken met een engelse bolhoed. Hij vergeet voor het gemak maar even dat aan deze nazihelmen het bloed van onschuldigen mensen kleeft (figuurlijk gesproken dan.) Van een bolhoed kan dat niet gezegd worden.
Wat een domme vent. Zo'n nazihelm vergelijken met een engelse bolhoed. Hij vergeet voor het gemak maar even dat aan deze nazihelmen het bloed van onschuldigen mensen kleeft (figuurlijk gesproken dan.) Van een bolhoed kan dat niet gezegd worden.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- Audie Murphy
- Lid
- Gertos45
- Lid
In feite vinnik het nog nie zo erg?
tis wel wat provocerend, maar kom, je kunt dit toch niet verbieden. Het getuigt niet van veel smaak, maar ja, het is leute voor de meute...
Moesten ze er een WO1 pinnetje op gezet hebben, dan was dit wel een betere grap geweest, maar ja...
Maar verbieden? Neen, dat is me te derde rijk achtig...
tis wel wat provocerend, maar kom, je kunt dit toch niet verbieden. Het getuigt niet van veel smaak, maar ja, het is leute voor de meute...
Moesten ze er een WO1 pinnetje op gezet hebben, dan was dit wel een betere grap geweest, maar ja...
Maar verbieden? Neen, dat is me te derde rijk achtig...
- Seyffardt
- Lid
Nee joh, ben je mal! De term NAZI HELMEric schreef:De term nazi helm klopt toch ook niet?
Het is toch gewoon een duitse helm.
De wehrmacht gebruikte ze ook.

Afbeelding Duitse Brandweerhelm
Het is werkelijk fascinerend om te zien hoe men alles weer weet om te draaien! Wij Nederlanders waren toch de slachtoffers van WO II en als WIJ dan zo'n helmpje opzetten impliceert dat toch dat wij ludiek bezig zijn en heel voorzichtig zijn begonnen met relativeren na 60 jaar, of niet dan??? Ik schreef het al; als de Duitsers nou zo'n helm zouden opzetten, dan zou dat zeker een rel geven, maar wel een die ik tenminste begrijp

- Mich
- Lid
Een bolhoed staat niet gelijk aan een nazi helm (of hoe je het dan ook wilt noemen). Een bolhoed is een typisch Engels hoofddeksel en wordt door niemand geassocieerd met het bombardement op Dresden. Ik begrijp waar je op doelt, maar via jouw manier van denken kun je zelfs thee (nog een doorsnee voorbeeld van Engeland) wel met Dresden in verband brengen.
Dat jij begrip op kunt brengen voor deze actie getuigt, bij mij althans, van een zeer slechte smaak. Ik ben blij dat de KNVB zich hiervan wél distantieert. Maar verder heeft iedereen zijn eigen mening en zullen er straks vast duizenden mensen met zo'n helm op in het stadion zitten. 'Even lekker Duitsers provoceren...'
Dat jij begrip op kunt brengen voor deze actie getuigt, bij mij althans, van een zeer slechte smaak. Ik ben blij dat de KNVB zich hiervan wél distantieert. Maar verder heeft iedereen zijn eigen mening en zullen er straks vast duizenden mensen met zo'n helm op in het stadion zitten. 'Even lekker Duitsers provoceren...'

"They'll know that you've fought for your country
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- Seyffardt
- Lid
Je kan ook zuurkool bestempelen als "Nazi voer". Ik wil maar zeggen ( ook met die opmerking over die bolhoed) we denken te ver door en we denken te negatief. Ik heb gisteren een aantal reacties van Duitsers gezien op het helmpje en die waren een stuk positiever, op een enkele uitzondering na.Mich schreef:Een bolhoed staat niet gelijk aan een nazi helm (of hoe je het dan ook wilt noemen). Een bolhoed is een typisch Engels hoofddeksel en wordt door niemand geassocieerd met het bombardement op Dresden. Ik begrijp waar je op doelt, maar via jouw manier van denken kun je zelfs thee (nog een doorsnee voorbeeld van Engeland) wel met Dresden in verband brengen.

-
- Lid