Duitse bunkers duiken op in Frankrijk

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

the_king88 schreef:Jah echt wel tof dat ze het na 60 jaar ontdekken. :)
En dan iemand het gaat opknappen is ook super :D
Trouwens ook apart dat ze nog persoonlijke bezittingen hebben gevonden zoals laarzen en brillen.
Of snap ik dat verkeerd uit de tekst ? :roll:
Ps. zijn er ook al foto's van of dergelijke ? :roll:
Het is niet ondekt, de bunker is vergeten door iedereen.
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

De Britse "vinder"heeft op een Engelse website het verhaal uit de doeken gedaan.

Het enige wat hij in die bunkers gevonden heeft is een grote hoeveelheid hulzen een verroest bed nog zo iets lekkers belangrijk.

En "vergeten" een vriend van mij heeft twee jaar geleden in een geschutsopstelling daar geslapen. Een gedeelte van het complex was vrijwel niet toegankelijk en dat is uitgegraven.

De bunker lag in een braak stuk land dat een tijd als stortplaats heeft gediend. Maar een gedeelte van het complex. Lag onder het gedeelte wat toebehoorde aan verschillende families. In twee jaar tijd heeft hij hun grond opgekocht.

De vinder schreef dat verhalen en foto's van helmen geweren laarzen gasmaskers niet waar zijn verzonnen door de pers. En gefotgrafeerd materiaal geleend was bij Franse verzamelaars.

De vinder staat beroepsmatig op militaria beurzen en is eigenaar van het militaria tijdschrift "The Armourer"
Hij gaat daar een museum beginnen en gewoon veel geld verdienen met wat ook zijn hobby is.

Dus geen geheimzinnige bunkers uitpuilend van materiaal. De Amerikaanse engineers hebben alles in 1944 alles leeg achtergelaten. :)
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Bericht door peyke »

Jim schreef:De Britse "vinder"heeft op een Engelse website het verhaal uit de doeken gedaan.

Het enige wat hij in die bunkers gevonden heeft is een grote hoeveelheid hulzen een verroest bed nog zo iets lekkers belangrijk.

En "vergeten" een vriend van mij heeft twee jaar geleden in een geschutsopstelling daar geslapen. Een gedeelte van het complex was vrijwel niet toegankelijk en dat is uitgegraven.

De bunker lag in een braak stuk land dat een tijd als stortplaats heeft gediend. Maar een gedeelte van het complex. Lag onder het gedeelte wat toebehoorde aan verschillende families. In twee jaar tijd heeft hij hun grond opgekocht.

De vinder schreef dat verhalen en foto's van helmen geweren laarzen gasmaskers niet waar zijn verzonnen door de pers. En gefotgrafeerd materiaal geleend was bij Franse verzamelaars.

De vinder staat beroepsmatig op militaria beurzen en is eigenaar van het militaria tijdschrift "The Armourer"
Hij gaat daar een museum beginnen en gewoon veel geld verdienen met wat ook zijn hobby is.

Dus geen geheimzinnige bunkers uitpuilend van materiaal. De Amerikaanse engineers hebben alles in 1944 alles leeg achtergelaten. :)

Ik ben er 1 week geleden geweest, en ben ik bijna alle bunkers geweest, heeft me wel wat moeite gekost want het terrein was goed afgezet (struiken met scherpe dorens.....). Toen ik daar zo liep kon ik me de eerdere verhalen niet echt voorstellen, wat jij nu zegt geloof ik in ieder geval eerder.
Birdy
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006, 12:04
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Grand Camp Maisy

Bericht door Birdy »

Hoi,

Wa er een tijdje geleden ook en maakten er enkele bunkers open die overwoekerd waren door doornstruiken, resultaat, niks...
We vonden wel wat kleine munitie en ontstekers maar voor de rest....
Dus die wilde verhalen zijn vermoedelijk de wereld ingestuurd met de bedoeling de site interessanter te maken.

Birdy
Gebruikersavatar
overlord
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:36
Locatie: o,g. Eindhoven

Bericht door overlord »

Ik vind het ander wel erg gaaf dat er nog eens iets wordt ontdekt in Normandië.
De volgende keer dat ik er weer ben ga ik er zeker langs, of is het nog niet open voor publiek?

Marco A.K.A. Overlord
g-1reaper
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 jun 2006, 13:44

Bericht door g-1reaper »

Het klinkt idd heel bizar, maar dat kan hier in nederland inderdaad ook! ga maar eens flakbunkers opgraven op Ameland!
Gebruikersavatar
overlord
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:36
Locatie: o,g. Eindhoven

Bericht door overlord »

ik heb de locatie gevonden op luchtfoto's (denk ik)

Afbeelding

En hier op kaart;

Afbeelding

Marco A.K.A Overlord
Laatst gewijzigd door overlord op 05 aug 2006, 14:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
overlord
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:36
Locatie: o,g. Eindhoven

Bericht door overlord »

Nee sorry, dit waren andere bunkers net iets verder op, dit zou de pas ondekte moeten zijn;

Afbeelding

en de kaart (waar ze al op staan???),

Afbeelding

Marco A.K.A. Overlord
Laatst gewijzigd door overlord op 05 aug 2006, 14:44, 3 keer totaal gewijzigd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het was in Juni nog niet open en ook nog niet in Juli... Er is blijkbaar een probleem met vergunningen...

Het terrein is afgezet met draad.... Toch moesten er enkele wijsneuzen alweer over de draad kruipen.... :roll:

Ik denk niet dat er iets te zien is wat je niet in de tientallen andere verlaten bunkers in Normandie kan zien....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Birdy
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006, 12:04
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Birdy »

Hoi allemaal,

ik was onlangs in contact met de nieuwe eigenaar en ontdekker en inderdaad, door problemen met vergunningen etc.... is de opening nog geen feit. Over de draad klimmen heeft inderdaad weinig zin, je richt schade aan, bezorgt andere "bunkerarcheologen" een slechte naam en je kan opgepakt worden dus... Eventjes afwachten.

Groeten

Birdy
dick
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2006, 16:50
Locatie: heemstede

Bericht door dick »

@the_king
Als ze in de weg staan of gevaarlijk zijn voor spelenden kids begraaf je ze. Dat is goedkoper dan ze te laten springen
Je vindt ze nog wel op oude kaarten.
Gebruikersavatar
dannywireless
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 sep 2006, 10:26
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

g-1reaper schreef:Het klinkt idd heel bizar, maar dat kan hier in nederland inderdaad ook! ga maar eens flakbunkers opgraven op Ameland!
Alleen is de grond hier helaas onbetaalbaar :P
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Toch leuk en interessant dat zoiets na 60 weer naar boven komt :) Wel petje af voor diegene die dat gedaan heeft, mag 'ie trots op zijn vind ik :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Plaats reactie