Mich schreef:
Alle bewijzen bij elkaar wijzen echter duidelijk de keiharde werkelijkheid aan en alleen een ziekelijke brein kan de miljoenenmoord nog ontkennen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat er zoveel 'indirecte' bewijzen zijn die de holocaust bevestigen (zoals de getuigenverklaringen, filmmateriaal) dat iemand, wanneer je al deze bewijzen samenvoegd, wel tot de conclusie móet komen dat de miljoenenmoord heeft plaatsgevonden. Als je alsnog roept dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden vind ik dat (ik zeg het toch nog maar een keer) ziekelijk. Er is ook geen keihard bewijs, dat ben ik met je eens. Niemand heeft (zoals ik ook in mijn vorige post schreef) de vergassingen gefilmd.Niet om je persoonlijk aan te vallen, maar dit zou een voorbeeld van een uitspraak kunnen zijn, zoals het niet zou moeten. Nogmaals, ik speel de advokaat van de duivel, ik weet het....
Je zegt eigenlijk dat men, de getuigenissen en de verhalen gehoord/gelezen hebbende, tot geen andere conclusie zou mogen komen dan dat het allemaal inderdaad zo gebeurd is en wie dat niet gelooft, die is gek. Daar valt wat voor te zeggen maar het bewijst nog steeds niks. Punt voor de twijfelaars. Zo reageert bijv. de kerk ook op critici; het stáát er (in de bijbel) en als je dat niet gelooft dan deug je niet, punt uit.
Ik zeg ook niet dat iemand als Irving de dingen die hij roept niet meer mag roepen, ik vind het persoonlijk alleen slecht. Heeft hij bijvoorbeeld wel iets gedaan om de getuigenissen en het filmmateriaal te verklaren?