Politie vindt SS-vlaggen en wapens in woning

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LOL, Dat staat erg leuk zo onder mijn reactie Bob :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

... omdat?

779
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Inderdaad, Lonsdale wordt wel zeker gedragen door Neo's.
Niet alleen de gabbers! Waarom denk je dat men een gabber vaak uitscheld voor Neo?

Maar die Neo's hebben een nieuw logo, Consdaple. Daar zitten de letters NSDAP wel in.

http://www.skinheadmerch.com/Afbeelding ... a01_kl.jpg

Gr Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

Maar die Neo's hebben een nieuw logo, Consdaple. Daar zitten de letters NSDAP wel in.
T**ring hee..hoe verzinne ze het :? :lol:

groetjes

karel
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tja... ze sporen gewoon niet dat is het...
Net zoals witte veters in legerkistjes dan ben je tegen zwarten ook zo'n raar gebaar. :zapped:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Consdaple.... Hoe moet je dat nou uitspreken?
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

C. Works schreef:Consdaple.... Hoe moet je dat nou uitspreken?
Het lijkt me dat je Consdaple uitspreekt als konsdappel :roll: :evil:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

C. Works schreef:Zeg nou zelf: Je draagt toch geen Lonsdale "omdat het lekker zit"?
Dat doe ik wel... is dat gek soms??? aan je reactie te zien wel... :?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een aantal losse maar interessante quotes (benadrukken van zinnen en woorden door rode tekst is door mij gedaan)...

KLIK
[…] totdat drie dagen later het huidige pand van de Shaan-e-Islam moskee in brand werd gestoken en uitbrandde. Op de gevel van het pand waren een aantal kreten geverfd, die op een extreemrechtse achtergrond van de brandstichting duidden: een Keltisch kruis, “Theo R.I.P.” en “Lonsdale”.
KLIK
Het vissen in de vijver van de Gabberscene gebeurde de afgelopen tijd door alle vier de extreemrechtse partijen – Nieuw Rechts, NNP, Nationale Alliantie en NVU - maar niet allemaal even intensief en niet met evenveel succes. Nieuw Rechts probeerde het onder extreemrechtse Gabbers populaire internetforum Holland-Hardcore voor haar karretje te spannen, maar dat leverde maar beperkt succes op. Ook probeerde Michiel Smit de onrust rond het kledingmerk Lonsdale uit te buiten. Omdat Lonsdalekleren, populair in de Gabberscene, door een deel van de dragers en door de buitenwereld steeds vaker geassocieerd worden met extreemrechtse ideeën, zorgde de kleding vaak voor onrust en conflicten. Een aantal scholen en een enkele discotheek besloot daarop het merk in de ban te doen. Nieuw Rechts maakte zich in een aantal gevallen druk om deze “Lonsdale-verboden” en gaf jongeren advies wat ze daartegen konden ondernemen (#3). Maar veel leden leverde het hem niet op. (#3) - Als onderdeel van deze “campagne” registreerde Michiel Smit ook het internetdomein lonsdale.nl, zonder het verder overigens ooit te gebruiken. (Begin april 2005 blijkt lonsdale.nl overgedragen te zijn naar de Nederlandse importeur van Lonsdale.)
KLIK
Naar aanleiding van een aantal recente gewelddadige incidenten is de AIVD gevraagd onderzoek te doen naar het fenomeen 'Lonsdale-jongeren'. De conclusie van de AIVD is dat van alle Lonsdale-jongeren slechts 5 % rechts-extremistische denkbeelden heeft. Verder blijken Lonsdale-jongeren niet landelijk georganiseerd te zijn. Xenofobie, nationalisme en frustraties over de multiculturele samenleving worden wel breed gedragen binnen deze subcultuur. De invloed van drank en drugs speelt een rol bij het ontstaan van gewelddadige confrontaties. Volgens de AIVD is in de media de problematiek van de Lonsdale-jongeren sterk uitvergroot. Een ander punt is dat er een kloof dreigt te ontstaan tussen autochtone en allochtone jongeren. Volgens de AIVD kan dit op termijn een bedreiging vormen voor de samenleving.


En het bewuste AIVD rapport in pdf format (klik).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

consdaple??? hoe geforceerd :?
Easy up front!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ook veel gedragen is Fred Perry.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Als je wilt kun je achter ieder merk wel iets verzinnen lijkt me.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Red schreef:zo'n vlag , zou dat verboden zijn? ik ben namelijk ook op zoek naar allerhande vlaggen uit de tweede wereldoolrlog.
Ik ben ook opzoek naar z'n vlag van de duitsers. Maar die zijn verboden, weet iemand mischien waar ik een russische vlag kan kopen ? die met hamer en sikkel
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Zo'n vlag is toch niet verboden?
Als verzamelaar mag je die toch gewoon hebben en aanbieden??

Zolang hij maar niet zichtbaar is van buitenaf lijkt me dat je zoiets gewoon mag hebben.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Nee, een Nazi vlag ( hakenkruis vlag ) is verboden. volgens mij mag je hem alleen hebben met een vergunning.
Plaats reactie