Herdenkingen...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Herdenkingen...

Bericht door robin.h »

Ik wist geen betere titel hiervoor maarja....
Volgend jaar 2004 is er veel te doen met betrekking tot wo2,omdat het namelijk 60 jaar geleden is geweest dat we bevrijd zijn en d-day enzo.
Nu mijn vraag,gaan jullie naar zon herdenkingen toe waar vanalles te doen is,bijv in d-day,bastogne,plaatselijke bevrijdingen.
Ikzelf ga misschiens naar normandie,,en in maastricht waar vanalles gaat gebeuren op de dag dat maastricht is bevrijd(dat is zeker).
Nu jullie :wink:

Robin.
Bbfreak
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2003, 23:05
Locatie: Veenendaal

Herdenkingen

Bericht door Bbfreak »

Wat gaat er precies in Maastricht gebeuren dan?
Normandie lijkt me ook mega tof!! Om jaloers op te worden!
Zou alleen niet weten hoe ik er moet komen!
Met een beetje geluk dit jaar de zomervakantie!
Echt een droom voor me!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Herdenkingen

Bericht door robin.h »

Bbfreak schreef:Wat gaat er precies in Maastricht gebeuren dan?
Normandie lijkt me ook mega tof!! Om jaloers op te worden!
Zou alleen niet weten hoe ik er moet komen!
Met een beetje geluk dit jaar de zomervakantie!
Echt een droom voor me!
Ik denk niet dat het alleen in maastricht is,ik woon in maastricht dus.
Maar er komen wel veteranen enzo en er zouden aantal activiteiten enzo zijn,kweet niet precies.
Ja normandie is de moeite waard,ben er 2 jaar terug geweest 3 dagen,veel en veel ste kort we hebben veel niet kunnen zien omdat we te weining tijd hadden,wil je alles rustig kunnen bekijken daar dan moet je er toch minstens 6 dagen daar zijn.Ik hoop dat ik dit jaar nog naar normandie gaan want het 60 jarig jubileum dat is maar 1 keer dus.

Robin
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik kan me nog herinneren dat er 10 jaar geleden (toen ik zes was 8) ) Bij mij (in Eindhoven) op de Kennedylaan een gigantische "optocht" was van wo2 voertuigen en oud strijders.. In de lucht hingen een paar bommenwerpers etc..

Prachtige herinneringen..

Daar is mijn liefde voor wo2 ontstaan dus als er komend jaar weer zoiets plaats gaat vinden (valt nog te betwijfelen, ze moesten toen de snelweg opnieuw asfalteren door die tankies enz.) dan ga ik daar ZEKER kijken
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik hoop dat het ook in september 2004 bevrijdingsfeesten zullen zijn hier in Antwerpen, een 100-tal voertuigen uit WOII en 3 fanfares trekken dan in stoet door de stad. Vorig jaar heb ik zelf mogen meerijden.
Als het niet in Antwerpen doorgaat, trek ik wel naar Brussel.
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

denk dat er in arnhem en omstreken ook hoop georganiseerd word want market garden is dan precies 60 jaar geleden.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik ga in september 2004 naar de Market Garden herdenking in Eerde waar ik een veteraan van de 101ste waar ik al een tijd contact mee heb ga ontmoeten. Het schijnt iets heel moois te zijn daar met tanks en Dakato's. Ik ga ook weer 1 of meerdere dagen met een Britse Market Garden veteranen organisatie mee als het meezit waar ik weer veteranen ga ontmoeten waar ik contact mee heb.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

ze willen proberen zo veel mogelijk dakota`s over te laten vliegen om `ons een idee te geven hoe het toen was` enige verschil is dat er geen duitsers zijn, atlans niet om de amerikanen, engelsen neer te schieten

MOi
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

van het airborne comité eerde heb ik gehoord dat er waarschijnlijk ook para's gaan springen. Ik word 17 september 2004 vast en zeker 'ziek'! :P wie nog meer?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

ikke oook tot dan he !
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

mss zie ik je dan wel ja :P ik ben er zeker, het is maar 5 km fietsen
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Plaats reactie