Duitse regringsleider bij herdenking D-Day

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Duitse regringsleider bij herdenking D-Day

Bericht door Sjoerd »

Duitse bondskanselier welkom bij herdenking D-Day

PARIJS (ANP) - De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder heeft een uitnodiging gekregen om aanwezig te zijn bij de herdenking van D-Day. Dat heeft een woordvoerder van de Franse president Jacques Chirac bekendgemaakt.

Op 6 juni is het zestig jaar geleden dat de geallieerde troepen landden op de stranden van Normandië en begonnen aan de bevrijding van Europa. Het is de eerste keer dat een Duitse regeringsleider bij de herdenking mag zijn. De toenmalige bondskanselier Helmut Kohl kreeg geen uitnodiging voor de vijftigste verjaardag van D-Day.

Schröder heeft de uitnodiging geaccepteerd en zal de festiviteiten bijwonen, meldde een regeringswoordvoerder in Berlijn.

Volgens Chiracs woordvoerder gaat ook een uitnodiging naar regeringsleiders van landen die betrokken waren bij de geallieerde landingen, zoals de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Canada.
Wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat het goed is dat de Dutisers ook bij deze herdenking aanwezig mogen zijn.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

ik vind het ook goed, dat de duitsers erbij zijn.



moi
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

tja ik vind wel goed
maar wrom ze em hebe uit genodigt kwet nie
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

ze willen waarschijnlijk delegaties van ALLE toen strijdende partijen hebben. En ik vind het prachtig dat er ook gedacht wordt aan het niet geringe aantal Duitsers dat in Normandië is gesneuveld.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Goei zaak! Vaak zijn het ook net de veteramen die helemaal geen haat meer tegenover elkaar hebben; tis meestal de naoorlogse generatie die "problemen" meent te moeten hebben met de tegenstanders van toen;
Duitsers in Normandie? Goei zaak.



Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Het lijkt mij, netzoals Mattie al zij, een goei zaak!

Hopelijk zien nu meer mensen in dat ze niet haatdragend meer hoeven te zijn tegen de toenmalige Duitse strijders.
En ik denk dat het ook wel goed is voor dat 1 Europa wat ze willen hebben.

Een ''goei'' zaak dus! :)

Bjorn.
Plaats reactie