Kornwerderzand

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Kornwerderzand

Bericht door Motorway »

En van het weekend trof ik in de Leeuwarder Courant een verwijzing naar een nieuw boek over mei 1940 in het Friese.

http://www.boekkornwerderzand.nl/

Wat ik zelf opvallend vond was het feit dat in het krantenartikel dat ik las, de Duise verliezen nogal geminimaliseerd zijn en in het boek nu juist weer omhooggekrikt zijn. Als iemand het boek heeft gelezen hoor ik graag een recensie.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Kheb het boek ook nog niet gelezen lijkt me wel interresant. :)
Maar ik heb nog meerdere boeken op mijn "verlanglijstje" staan :cry:
keuze's maken word steeds moeilijker. :evil:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Er is na de oorlog gesproken over "geheime transporten" maar dit ben ik in serieuze bronnen nooit tegengekomen.

Een dode kan je niet verstoppen! Er zijn nabestaanden, pensioen, administratie enz.

Ik zou het na kunnen kijken maar volgens mij zijn er 2 Duitsers gesneuveld bij Kornewederzand.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Zou kunnen ik weet niet hoeveel duitserser omgekomen zijn,
Ben toen in dat museum geweest maar kan me niet herinneren dat daar iets over te zien was,
Wel lag er een nederlandse helm waar de kogel percies door de leeuw gekomen was,
De drager een "jonge" soldaat was erbij gedood dat is het enigste dat ik weet.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie