"Mein Kampf"-editie gestolen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Mattie schreef:
(hij verklaarde in het Limburgs dagblad van dinsdag jl.


Mat.
Wist niet dat ze het Limburgs dagblad ook in België verspreiden :wink: .
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Roel R. schreef:
,,Die heb ik in 1959 gekregen van voormalig SS'er Willy Synwoldt'', vertelt Schrans. ,,Ik zat op een camping in Duitsland en hij was onder de indruk dat ik Duits sprak.'' Ook de munt was een relatiegeschenk. ,,Werd toen alleen gegeven aan hooggeplaatste Nazi's'', weet Schrans. Hij is oud-commando en is actief in het 'oorlogsherdenkingswereldje'. ,,Ik hoorde op de radio dat het boek gestolen was. Ik wil ze deze munt als troost aanbieden'', legt hij uit. Temming is blij met het geschenk. ,,Goed bewaren hè'', waarschuwt Schrans.
Overloon directie: '' Ja, we bewaren het heel goed hoor meneer, maar we zijn helaas niet opgewassen tegen een baksteen en we hebben geen noemenswaardig alarmsysteem''. :)
'Iedereen weet dat het boek hier thuishoort'
Vervolg vanpagina 1
Overloon - Ondanks het feit dat de inbrekers ongestoord hun gang konden gaan, vindt directeur Temming nog steeds dat het museum een goed alarm heeft.
-Toegeven dat het alarm in je eigen museum voor geen cent deugt doet de directie gelukkig nog niet. :|
,,Het duurt even eer de politie hier is.''
Hoezo? Een half uur wachten voor ze er zijn zijn we hier allang gewend!
De inboedel van het museum is niet verzekerd, omdat dat voor een museum volgens Temming niet te betalen is.
-Echte reden: geen enkele verzekeringsmaatschappij heeft zin om een stapel copie uniformen en na-oorlogse tanks te verzekeren.
Bjorn...
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Inderdaad een prut museum Bjorn; triest maar helemaal waar!

En Mooyman....... wanneer je in Maastricht werkt, kijk je daar ook de krant na. Misschien een optie waar je nog niet aan gedacht had....

...grenzen...


Mattie. :)


...
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mattie schreef:Inderdaad een prut museum Bjorn; triest maar helemaal waar!
Helaas wel...
Mooyman, heb jij al gehoord dat Gronings' enigste oorlogsmuseum (Museum 1939-1945) gaat sluiten?

Ik las het 3 week geleden in de krant...trekt niet genoeg bezoekers meer zeggen ze...
Nu was het museum niet de mooiste in het land... :wink:, maar ik vind het toch wel jammer... :cry:

Bjorn.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

het aller ergste is dat er al 16 verzamelaars edities van Mein Kampf aan overloon hebben geschonken, dan kunnen die daar ook lekker weg rotten!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Dat zijn dwazerikken Roel.
Een ander woord heb ik er niet voor.

Adrian.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ze komen er gauw genoeg achter... als ze over 10 jaar even langs komen om te kijken, en er ligt alleen nog maar stukje vergeeld en vermolmd papier... :zapped:

Of als ze horen dat de door hun geschonken exemplaren ook weg zijn (lees: virtrinekast ingeslagen door steen en weg boek)... :bonk:

dan denken ze eerst wel even wat beter na voordat ze iets schenken aan Overloon.

Bjorn.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

ik sta er toch niet van te kijken als museum medewerkers zelf een beetje de boel ontvreemden (bijv uniformen omwisselen) het kan best. Niemand is tegenwoordig meer te vertrouwen

(ik las ook ergens dat die gasten van blood en honer ofzo iets mee te maken hebben die stonden sieg heilend daar fotows te maken gekkenzooi genees controle daar)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik kreeg trouwens in de nacht van 18 januari nog een aanbod per e-mail. Of ik Mein Kampf wilde kopen voor 20€

Maar ik was niet de enige:

http://www.spamvrij.nl/nieuws/nieuws-20040119.php
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Dan was ik dus niet de enige :x
Het vreemde bij mij is dat een email werd gebruikt dat ik bijna nooit gebruik.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nee, ik lees zojuist dat je waarschijnlijk een van de kwart miljoen was.

:/

Meer over 't hele verhaal:
http://rejo.zenger.nl/abuse/1074634732.php
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Roel R. schreef:
Lord_Vetinari schreef:Omdat het boek onverkoopbaar is, denkt het museum dat het gestolen is door of in opdracht van een verzamelaar.

Biecht maar op, Roel :P
Ik ontken alles :o

[\quote]

zeg roel; ik zit nog te wachten op de betaling ;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Nu we het daar toch over hebben Benmaf, wanneer betaal je die baksteen die je van mij hebt gekocht?
Ik krijg nog 10,50 Euro van je!!!! (5 Euro+ verzend a 5,50!!!)

Wanneer betaal je dat?

:+

Bjorn.
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

waarschijnlijk naardat hij het boek heeft verkocht :P :D
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Mattie schreef:Inderdaad een prut museum Bjorn; triest maar helemaal waar!

En Mooyman....... wanneer je in Maastricht werkt, kijk je daar ook de krant na. Misschien een optie waar je nog niet aan gedacht had....

...grenzen...


Mattie. :)


...
Ach ja dat is ook zo, een Europa.
Zo denk je in het ene land te wonen is het in werkelijkheid toch het andere, voor sommige mensen zijn de grenzen letterlijk vervaagd :roll: .
Plaats reactie