Aantal neonazi's in Duitsland stijgt
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Aantal neonazi's in Duitsland stijgt
BERLIJN - Het aantal neonazi's en tot geweld bereide extremisten in Duitsland is het afgelopen jaar fors gestegen. Dat meldt de krant Bild am Sonntag van zondag. De krant baseert zich op het rapport van de binnenlandse veiligheidsdienst over 2005, dat maandag openbaar wordt.
De veiligheidsdienst registreerde vorig jaar een stijging van het aantal neonazi's van 3800 in 2004 naar 4100 in 2005. Het aantal rechts-extremisten dat bereid is geweld te plegen nam toe van 10.000 tot 10.400. Maar het totale aantal rechts-extremisten is licht gedaald, van 40.700 tot 39.000.
Skinhead-muziek en skinhead-bands wordt steeds populairder, meldt het verslag. Het aantal skinhead-concerten nam in 2005 met 40 procent toe tot 193 en Duitsland telde eind vorig jaar 142 skinhead-bands. In 2004 waren dat er nog 106.
Bron: Nu.nl 20-05-2006
De veiligheidsdienst registreerde vorig jaar een stijging van het aantal neonazi's van 3800 in 2004 naar 4100 in 2005. Het aantal rechts-extremisten dat bereid is geweld te plegen nam toe van 10.000 tot 10.400. Maar het totale aantal rechts-extremisten is licht gedaald, van 40.700 tot 39.000.
Skinhead-muziek en skinhead-bands wordt steeds populairder, meldt het verslag. Het aantal skinhead-concerten nam in 2005 met 40 procent toe tot 193 en Duitsland telde eind vorig jaar 142 skinhead-bands. In 2004 waren dat er nog 106.
Bron: Nu.nl 20-05-2006

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
- Kleine Feldmaus
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- Kleine Feldmaus
- Lid
-
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- Nick
- Lid
Heb zo'n topic toch nog nooit gezien?jdeleur schreef:Kleine Feldmaus schreef:Fascinatie hoeft niet gelijk te staan aan goedkeuring of meegaan in dat gedachtengoed
Maar als ik soms topic geopend zie worden met bijv. praat hier over de goede dingen van de SS dan breekt bij mij toch echt me klomp.
En zoals al vaak is gezegt, de (Waffen-)SS als organisatie is misdadig verklaard, maar dat zegt niet dat iedere SS'er fout is!
Infanterie: Königin aller Waffen!
- Seyffardt
- Lid
Praten over goede dingen is iets anders dat het weergeven van feiten en gefascineerd zijn door iets wil idd niet zeggen dat je de politieke achtergrond of het gedachtengoed onderschrijft.Nick schreef:Heb zo'n topic toch nog nooit gezien?jdeleur schreef:Kleine Feldmaus schreef:Fascinatie hoeft niet gelijk te staan aan goedkeuring of meegaan in dat gedachtengoed
Maar als ik soms topic geopend zie worden met bijv. praat hier over de goede dingen van de SS dan breekt bij mij toch echt me klomp.
En zoals al vaak is gezegt, de (Waffen-)SS als organisatie is misdadig verklaard, maar dat zegt niet dat iedere SS'er fout is!
Probleem is dat bepaalde ideeën en meningen m.b.t. de Waffen-SS zijn vastgeroest bij de goegemeente, ook hier. Meestal zijn het dingen "van horen zeggen", zoals in het hardnekkige geval over de Divisie Wiking, die tijdens hun opmars in Rusland een bepaald dorp van joden gezuiverd zouden hebben. Inmiddels is vast komen te staan dat de daders van dit oorlogsmisdrijf niet niet van de Waffen-SS, maar van een of andere plaatselijke pro-Duitse militie waren. Dat soort dingen zijn feiten, maar vaak meent men dan dat je het opneemt voor de Waffen-SS of hun daden probeert goed te praten. Als je pech hebt wordt je dan meteen voor neo nazi, skinhead (ik heb nog haar genoeg

- wittmann
- Lid
- Kleine Feldmaus
- Lid
Ik denk dat bepaalde groepen wel in de gaten worden gehouden, die zijn bekent bij politie etc, door bv rellen bij voetbalwedstrijden.
De hoeveelheid mensen in de hooligansgroep.
De aantallen bezoekers van extreem rechts georienteerde concerten.
De hoeveelheid mensen die lid worden (of stemmen op of op de bijeenkomsten komen) van de extreem rechtse politieke partij aldaar.
De hoeveelheid mensen bij extreem rechtse demonstraties.
Etc.
Door dat in de gaten te houden kunnen ze wel een schatting maken van de groei van deze groepen, en bv door te kijken naar het aantal gerapporteerde geweldsincidenten, die zijn dus toegenomen.
De hoeveelheid mensen in de hooligansgroep.
De aantallen bezoekers van extreem rechts georienteerde concerten.
De hoeveelheid mensen die lid worden (of stemmen op of op de bijeenkomsten komen) van de extreem rechtse politieke partij aldaar.
De hoeveelheid mensen bij extreem rechtse demonstraties.
Etc.
Door dat in de gaten te houden kunnen ze wel een schatting maken van de groei van deze groepen, en bv door te kijken naar het aantal gerapporteerde geweldsincidenten, die zijn dus toegenomen.
- Charly1975
- Lid
- dvaupell
- Lid
- Contacteer: