Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door Harro »

Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein. Hij moest naar Arnhem maar ging naar Haarlem. Dik in de tachtig, in een vreemd land en emotioneel na de herdenking was hij het spoor helemaal bijster.

Dus wat doen de Nederlandse Spoorwegen? Je zou verwachten dat ze begrip tonen, hem bij het volgende station helpen met uitstappen en een treintaxi naar Arnhem regelen. Nee, want dit is Nederland nieuwe stijl. De Nederlandse Spoorwegen gaven de man een boete van 35 euro wegens het niet bezitten van een geldig plaatsbewijs en lieten hem op het volgende station aan zijn lot over. Gevochten voor onze vrijheid maar dit is het "regels zijn regels" land van minister Verdonk. En in die geest werkt de conducteur: geen uitzonderingen want geen geldig plaatsbewijs is geen geldig plaatsbewijs. Want regels moet je rigide toepassen, zo doen wij dat in Nederland.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Bah Bah!!! had die man tenminste geen boete gegeven en gezegd waar hij heen moest. Niet te geloven!
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik had het al gelezen. Echt schandalig!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja, het lijkt de nieuwe trend.

Gedachten uitschakelen en blind de regeltjes uitvoeren. Dat Nederland deze kant uitgaat is een hele zorgelijke ontwikkeling.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

verdonk style... gedverdemme
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Wat een onzin om dat aan Verdonk te koppelen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

nog een toevoeging, ik geloof dit verhaal zeker, en vind het ook echt erg, maar zou er dan geen lampje moeten branden als deze man in Amsterdam moet overstappen? algoed, toch misselijk.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dit is de stijl waar Verdonk voor staat: regels zijn regels en daar wijk je niet vanaf. Uitzonderingen op de regels maak je niet, zo moet dat volgens de minister.

Overstappen in Amsterdam? Weet jij dan waar op het traject hij controle kreeg?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

niet aan gedacht :O agoed, het blijft respectloos.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als Verdonk van de brug springt, doe jij het dan ook? Nee, dus om te ze zeggen 'Verdonk stijl' vind ik maar raar.

Erg jammer voor de vet, maar je kan je ook afvragen of de conducteur het probleem ook wel wist.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

met dat verdonk style bedoelde dat ik het er uiteraard niet mee eens was...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Verdonk: het is de stijl van iemand die zich in een grote populariteit mag verheugen en hoopt premier te worden. Dit is dan het voorland van Nederland nieuwe stijl.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Diep triest,het verketteren van VERDONK gaat maar door.
Dit doet mij herinneren aan 2002,je weet het nog wel.................PIM.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Roel R. schreef:Wat een onzin om dat aan Verdonk te koppelen.
Inderdaad Roel mee eens, dit zijn de regels van de NS, dat het niet helemaal klopt oke, maar heeft inderdaad niets met Verdonk te maken
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is precies dezelfde mentaliteit. Een zeer trieste mentaliteit en zoals ik al schreef: het voorland van Nederland nieuwe stijl onder premier Verdonk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie