Foutje bij informatiebord Duitse begraafplaats Recogne

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Foutje bij informatiebord Duitse begraafplaats Recogne

Bericht door Marcfire »

Ik was laatst bij deze sobere begraafplaats in Recogne en daar staat op de parkeerplaats een informatiebord inzake het Ardennenoffensief. Er staat een foto op van een soldaat in een schuttersputje met de naam Korporaal Guth (Forrest Guth van E company). Dit klopt niet aangezien het Carwood Lipton is. Deze foto staat nl ook in het boek Band of Brothers en die is gemaakt mbv de veteranen en zal mijns inziens dus wel goed zijn.

Het viel met toevallig op, en ik heb een mail gestuurd naar het toerisme bureau wallonie, mischien dat zij er iets mee kunnen ter ere van wijlen Carwood Lipton.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Forrest Gump nam de foto....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Forrest Guth bedoel je 8) , gump was pas actief in de vietnam war, samen met ltn.Dan
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

In Detrez' boek over Forrest Gump staat dat het Guth zelf is in de schuttersput op dezelfde foto......
En de foto's daar werden aangebracht door Guth zelf....

??????

Eens vragen aan Guth zelf... Die kom je hier toch wel een paar keer per jaar tegen.... Hij was vorige week nog in Beltring en daarna in Frankrijk...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Wat jij zegt dus Johan is dat Guth de foto zelf heeft ingediend die gebruikt is voor het informatiebord en dat zou dan betekenen dat het boek van Ambrose een verkeerde naam heeft vermeld?

Dat is op zich ook vreemd omdat het boek in samenwerking met veel veteranen is gemaakt en als ik Biggest Brother mag geloven heeft Winters in elk hoofdstuk vooraf inzage gehad, maar hebben ook Lipton en anderen meegeholpen.

Ik ben de weg dus even kwijt bij deze foto, wie is het nou? Als ik naar het gezicht kijk lijkt met me ook eerder Lipton dan Guth moet ik zeggen, maar wie ben ik.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik lees op een site het commentaar van Mark Bando op het boek over Guth dat door le Trez is geschreven, Bando geeft aan dat Guth veelvuldig zijn camera heeft gebruikt in WWII. dit kan verklaren Johan, dat Guth de foto's heeft ingediend, maar dat hij zelf niet op de foto staat.

Als ik meerdere foto's van Guth bekijk en van Lipton raak ik steeds meer overtuigd dat het Lipton is overigens.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Guth en Detrez zijn als het ware familie... dus als daar staat dat het Guth is, dan ga ik daar ook van uit.....
Volgens mij heeft Guth zelf de foto's, via Detrez, geleverd voor het bord in Recogne... Hij zal dus wel weten wie er op de foto staat....

Er staan nu eenmaal nog al wat meer fouten in Ambrose's boek(EN)....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie