Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Het gaat hierbij echter niet om de buitenwereld,
Jij stelde zelf in jouw post dat het gaat om de mensen die ervan houden zelf, dat ZIJ zich door dat kleine groepje moet laten beinvloeden en maar iets anders moeten kiezen dan.
Daar ben ik het dus niet mee eens, vandaar de vergelijking met WO2, daar gaat het ook niet om de buitenwereld maar om de mensen binnen die "groep".
Mijn vergelijking was zwart wit gesteld, maar niet krom vind ik.
Nog een vergelijking dan...Goths (ook wel gottiks)...ik hou zelf van deze muziek/stijl, moet ik daarmee ophouden omdat de media een beeld schept van goths dat ze satanisten zijn, alleen van donkere dingen houden, zichzelf snijden en wicca zijn, altijd "pandabeer"kinderen laten zien (die roepen ook het hardst om aandacht altijd) terwijl dat niets met goth te maken heeft maar meer met pubers die zich willen afzetten. (net als de zogenaamde "Lonsdalejongeren".)
Nee dus. Het feit dat de media een bepaald beeld schept van iets waar ik van hou, wil niet zeggen dat ik dan maar naar iets anders moet overstappen etc.
Misschien dat jij dat doet, dat weet ik niet, dat is je goed recht.
Het is alleen niet iets wat ik snel zou doen.

(en trouwens, als je het toch over de buitenwereld wil hebben, hoevaak krijgen mensen wel niet te horen, oh verzamel jij Duits? Jij bent niet wijs, "fout", een nazi, etc, omdat ze dat beeld ervan hebben door de mensen die ermee lopen te dwepen en zich verzamelaars noemen.....maar dit terzijde.)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

In je voorbeeld van Goths, de media ís de buitenwereld. En het draait in deze discussie zeker wél om de buitenwereld. Als het niet om de buitenwereld ging, dan zouden wij deze discussie ook nooit gevoerd hebben, want ik had dan geen flauw benul of er nu neo-nazi's in Lonsdale kleding rondliepen of niet. Zo simpel is het.
Dat kleine groepje is voor de buitenwereld (dankzij de media) wel enorm van belang. Extreem-rechts is geweldadig en kortweg fout, als Lonsdale aan extreem-rechts word gekoppeld door de media, de samenleving, de buitenwereld of wat dan ook, dan kan je daar niets aan doen.
Als je daar niet me geassocieerd wilt worden, dan ga je geen Lonsdale dragen. Zo simpel is het gewoon.
En als je Lonsdale draagt dan moet je wel beseffen dat de connectie met extreem-rechts en dit merk niet uit de botte kop van de meeste mensen te kloppen is.

//edit:
Wat zijn "pandakinderen"?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

In je eigen post stel je dat mensen (van binnen de liefhebbersgroep van Lonsdale) maar een ander merk moeten kiezen omdat een klein groepje binnen die groep het merk "verpesten".
(met behulp van de media en dus de buitenwereld ja, maar het gaat mij om het veranderen van een interesse door toedoen van een aantal mensen BINNEN de liefhebbersgroep).
Ik vind dus, nogmaals, dat je niet opeens in een ander merk hoeft te gaan lopen als je Lonsdale een mooi merk vind. Dan doe je jezelf tekort, dan doe je jezelf een masker voor.

Hetzelfde met de goth stijl...ja het is weleens irritant als je met snijden, satanisme etc geassocieerd wordt, ik heb deze discussie ook weleens gevoerd in de bus met een Lonsdale liefhebber, deze werd erop aangesproken door de buschauffeur, toen zei hij tegen mij, ze denken van jou zeker altijd dat je satanist of heks bent...ja zei ik, dat komt wel voor ja.
We waren het erover eens dat we onszelf moeten blijven, en niet hoeven te veranderen door die paar aandachtstrekkers en vooral niet door wat de media ervan maakt.
Soms is het lastig die vooroordelen maar ja jammer dan, ik weet zelf dat ik niet zo ben.
Hetzelfde met het dragen van een Davidssterretje aan kettinkje, veel mensen durven dat al niet meer door opmerkingen etc, jammer, triest ook wel misschien.
(over druk van de buitenwereld gesproken nu)
Dit is wie ik ben en ik ga dat niet verstoppen, wegmoffelen of veranderen door wat andere mensen erover denken.

Als iedereen dan ineens maar gaat veranderen door druk van de buitenwereld, zou een saaie boel worden, allemaal massakonijnen die er hetzelfde uitzien.
Dan verloochen je jezelf toch eigenlijk of niet?
(dat gevoel heb ik er iig bij)



Maar volgens mij lezen en schrijven wij langs elkaar heen.
We worden het denk ik niet eens op dit onderwerp dus ik hou het bij wat ik eerder schreef. ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Oh ja pandakinderen, dat zijn de aandachtstrekkertjes binnen de gothscene, de nieuwe mensjes, waarvan de meesten het even gebruiken om zich af te zetten tegen hun ouders (en daarbij extreme make up gebruiken, wit gezicht, zwarte kringen om de ogen en zwarte lippenstift die dan in de hoeken uitloopt alsof er bloed langsloopt, wit zwart, vandaar "pandas").
Het zelfde als de groep Lonsdale dragers die het alleen gebruiken om zich af te zetten en daarna eroverheen groeien.
Sommige blijven plakken en verdiepen zich, veel gaan weer "normaal" doen ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik vind dus, nogmaals, dat je niet opeens in een ander merk hoeft te gaan lopen als je Lonsdale een mooi merk vind. Dan doe je jezelf tekort, dan doe je jezelf een masker voor.
Daar ben ik het wel met je eens, maar Lonsdale-dragers moeten niet vergeten dat ze vaak worden geassocieerd met extreem-rechts. Daar valt vrij weinig aan te doen, zeker als ook dat groepje extreem-rechts Lonsdale blijft dragen.
Je kan dan als Lonsdale-drager steen en been blijven klagen dat je het zat bent om weer eens gegeneraliseert te worden, maar als je dat daadwerkelijk zat bent, overweeg dan om eens een andere trui te kopen. De meest eenvoudige oplossing toch?!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

De meest makkelijke weg.
Moet iedereen voor zichzelf maar bepalen :-)
Ach wie klaagt er niet zo nu en dan ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dodo schreef:
alex schreef:Nou heb ik nog een laatste vraag: Ik draag ook lonsdale, ben ik nu een neo-nazi volgens jullie? Ik ben het nou echt ZAT om iedere keer weer voor neo of wat dan ook aangekeken te worden omdat ik met lonsdale loop.... Wacht met smart op je reactie...

Alex
Nee natuurlijk niet.
Ik begrijp alleen niet waarom je je er zo druk over maakt. Iedereen beseft dat je, wanneer je Lonsdale draagt, heel eenvoudig in verband word gebracht met de (extreem) rechtse tak van de samenleving. Als je dat niet wilt, dan ga je toch gewoon wat anders dragen. Er zijn zat andere merken die ook goed zijn, en waar je ook voor kan kiezen.
Volgens mij is dit al de derde keer dat je deze discussie begint. Iedere keer is deze hetzelfde. Wel schattig, maar we weten toch waar deze op uitdraait. Namelijk op helemaal niets. Het blijft bij het oude.
1. Waarom moet ik me anders gaan kleden? De helft van de hardcore liefhebbers loopt er mee. Ik ben door al dat gezeik al andere kleren gedragen al loop ik af en toe nog steeds met lonsdale.

2. Ik begin de discussie niet, ik geef iedere keer mijn mening op een paar mensen met oogkleppen op die alleen maar willen zien dat rechts extremiste en neo nazi's met lonsdale lopen.

3. Wat bedoel je met: Er valt dus niet te generaliseren.
Bij de Lonsdale-jongeren is het heel eenvoudig. Er staat met grote letters op de truien, shirts of wat dan ook "Lonsdale". En dat voldoet aan het profiel van de extreem-rechtse jongeren die de samenleving heeft. Lonsdale is ook lekker makkelijk te generaliseren (waar het in dit topic feitelijk om draait)...


Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Spik
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:04

Bericht door Spik »

Lonsdale extreem-rechts? Haha, vergeet het maar. Denk dat dit idee een eigen leven is gaan leiden, en een hoop jongeren daar in meelopen.
Lonsdale steunt al jaren anti-rascisme festivals en organisaties dus wie Lonsdale koopt steunt deze in feite dan ook. Echte extreem-rechtse nationalisten zal je hier in niet zien lopen.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hehe eindelijk iemand die het doorheeft..... echte rechts extremisten lopen in fred perry en dergelijke merken.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

alex schreef:Hehe eindelijk iemand die het doorheeft..... echte rechts extremisten lopen in fred perry en dergelijke merken.

Alex
Nou doe je zelf precies waarvoor je anderen zo aanvalt; kledingmerken generaliseren :')

Je gaat me hopelijk straks vertellen dat je cynisch was en het niet meent. :)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Spik
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:04

Bericht door Spik »

Geen enkel kledingmerk zal zijn merknaam verbinden aan extreem-rechtse stromingen of gedachtengoed zoals sommige platenlabels dat wel doen.
Feit is dat bepaalde stromingen nou eenmaal en voorkeur hebben voor een bepaald merk en dus niet andersom.
Iedereen moet lekker lopen in wat ie zelf fijn vind.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

alex schreef:
Dodo schreef:
alex schreef:Nou heb ik nog een laatste vraag: Ik draag ook lonsdale, ben ik nu een neo-nazi volgens jullie? Ik ben het nou echt ZAT om iedere keer weer voor neo of wat dan ook aangekeken te worden omdat ik met lonsdale loop.... Wacht met smart op je reactie...

Alex
Nee natuurlijk niet.
Ik begrijp alleen niet waarom je je er zo druk over maakt. Iedereen beseft dat je, wanneer je Lonsdale draagt, heel eenvoudig in verband word gebracht met de (extreem) rechtse tak van de samenleving. Als je dat niet wilt, dan ga je toch gewoon wat anders dragen. Er zijn zat andere merken die ook goed zijn, en waar je ook voor kan kiezen.
Volgens mij is dit al de derde keer dat je deze discussie begint. Iedere keer is deze hetzelfde. Wel schattig, maar we weten toch waar deze op uitdraait. Namelijk op helemaal niets. Het blijft bij het oude.
1. Waarom moet ik me anders gaan kleden? De helft van de hardcore liefhebbers loopt er mee. Ik ben door al dat gezeik al andere kleren gedragen al loop ik af en toe nog steeds met lonsdale.

2. Ik begin de discussie niet, ik geef iedere keer mijn mening op een paar mensen met oogkleppen op die alleen maar willen zien dat rechts extremiste en neo nazi's met lonsdale lopen.

3. Wat bedoel je met: Er valt dus niet te generaliseren. (ik neem aan dat je dit stukje er niet bij bedoelde)
Bij de Lonsdale-jongeren is het heel eenvoudig. Er staat met grote letters op de truien, shirts of wat dan ook "Lonsdale". En dat voldoet aan het profiel van de extreem-rechtse jongeren die de samenleving heeft. Lonsdale is ook lekker makkelijk te generaliseren (waar het in dit topic feitelijk om draait)...


Alex
1. Dat hoeft niet, dat heb ik al gezegd. Alleen als je niet meer met extreem-rechts vergeleken wilt worden dan is er een eenvoudige oplossing: andere kleren dragen.
Dodo (20-08-2006 17:47) schreef:Je kan dan als Lonsdale-drager steen en been blijven klagen dat je het zat bent om weer eens gegeneraliseert te worden, maar als je dat daadwerkelijk zat bent, overweeg dan om eens een andere trui te kopen
2. Als je dit aan het einde van een post zet, dan begin je een discussie:
Alex schreef:Wacht met smart op je reactie...
Er word dan een reactie gegeven waarin iemand zijn mening uit. Dan probeert (naar alle waarschijnlijkheid) iemand die mening te buigen met argumenten. Dit noemt men een discussie.

3. Precies zoals het er staat..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dodo op hoeveel truien en t- shirts staat er in het groot niet het merk op? Ooit shirts van kani en nike gezien??
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

alex schreef:Dodo op hoeveel truien en t- shirts staat er in het groot niet het merk op? Ooit shirts van kani en nike gezien??
Dat doet er toch helemaal niet toe! Het gaat om het merk Lonsdale. Extreem veel skate-merken hebben ook groot het merk erop staan. Dat weet ik ook wel. Maar het doet er gewoon simpelweg niet toe... :?
Het gaat erom dat Lonsdale gegeneraliseert word, dat het makkelijk is omdat dit merk eenvoudig herkenbaar is, en dat mensen die er schoon genoeg van hebben om gegeneraliseert te worden naar mijn mening beter eenvoudig naar een ander merk kunnen overstappen ipv dat eeuwige herhalende gezeik.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sja, mensen.

Naar mijn mening weet je van tevoren dat als je Lonsdale aantrekt, je hierover opmerkingen kunt verwachten. Als je dat niet wilt, moet je iets anders aantrekken.

Je kunt jezelf helemaal suf discussieren over het feit dat de associatie Lonsdale-Extreem rechts niet terecht is, maar feit is dat men er zo tegenaan kijkt.

Zoals Kleine Feldmaus als stelt geldt dit voor allerlei afbeeldingen. We hebben op dit forum ook als een gediscussieerd over de Swastika die, geloof ik het teken was van een of ander Gilde en bovendien in India als normaal versiersel wordt gebruikt. Toch wil niemand dit op zijn kleding hebben omdat dit voor ons een directe band met het Nazisme laat zien.

Als ik iemand met een Davidsterretje om zijn/haar nek zie lopen vraag ik ook of dit slechts een versiering is of dat het meer betekent voor die persoon. Iemand draagt zoiets met een bepaald doel.

Mij maak je niet wijs dat Lonsdale zulke speciale kleding maakt dat geen enkel ander merk zou kunnen voldoen. Als je Lonsdale draagt dat weet je wat je aantrekt en weet je welke reacties je kunt verwachten. Als je dat niet wilt - Trek iets anders aan.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie