Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ben blij dat ik een uitzondering ben. 8)
Mijn vriendin is van vreemde afkomst.

Btw, dan heb je sommige Walen nog niet bezig gehoord.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:

De onderzoeker hadden natuurlijk ook gewoon een tijdje op dit forum de meningen van Vlamingen kunnen volgen om tot deze conclusie te komen.
Kijk, dat is nog eens een gezonde Hollandsche generaliserende opmerking :| :shock:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

In welk opzicht generaliseer ik dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Je quote dit :
Vlaamse jongeren zijn wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen.
en vervolgens zet je er dit onder:
De onderzoeker hadden natuurlijk ook gewoon een tijdje op dit forum de meningen van Vlamingen kunnen volgen om tot deze conclusie te komen.
Nee, dat is niet generaliserend!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, dat is het inderdaad niet. Maar volgens mij maakt je een heel domme lees- of denkfout. Je quote namelijk selectief. Dus nogmaals: over welke generalisatie heb je het?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Jouw uitspraak dat de Vlamingen op dit forum komen wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen zijn. Dat staat er namelijk.
Jeeper verklaart vervolgens een uitzondering te zijn n.a.v jouw uitspraak.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Waar zeg ik dat de Vlamingen op dit forum wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen zijn? Waar schrijf ik dat?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Hier....
Harro schreef:
Vlaamse jongeren zijn wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteiten van Leuven en Montreal. Aan het onderzoek deden 10.000 jongeren uit België en Canada mee.

Driekwart van de ondervraagden kan zich niet voorstellen ooit een relatie te hebben met een "zwarte of moslim". Meer dan de helft van de Vlaamse jongeren vindt immigranten een bedreiging voor de eigen leefwijze en de kansen op een goede baan.

Volgens de onderzoekers zijn de ideeen van de Vlaamse jeugd vergelijkbaar met die van volwassen Vlamingen.
Bron: NOS-TT

De onderzoeker hadden natuurlijk ook gewoon een tijdje op dit forum de meningen van Vlamingen kunnen volgen om tot deze conclusie te komen.

Maar laat mij raden, nu komen er van diezelfde jongeren weer reacties zoals: ze stellen suggestieve vragen, verdraaien woorden, met zulke vragen is iedereen een racist, niet representatief, verkiezingsstunt van de regering of anti-VB'ers en andere drogargumenten.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Vlaamse jongeren zijn wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen.

Dat is een conclusie n.a.v. het onderzoek, nietwaar?



De onderzoeker hadden natuurlijk ook gewoon een tijdje op dit forum de meningen van Vlamingen kunnen volgen om tot deze conclusie te komen.

Hiermee insinueer je dat de meningen van Vlamingen op dit forum gelijk zijn aan de conclusie van het onderzoek.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daar staat toch niet dat ik vind dat de Vlamingen op dit forum wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen zijn?

Daar staat wel dat de onderzoekers tot dezelfde conclusie hadden kunnen komen als die uit hun onderzoek. En dan blijkt dat het niet over alle Vlaamse jongeren gaat, maar dat de meeste wantrouwend en onverdraagzaam zijn en dat dit overeenkomt met volwassen Vlamingen.

Wat ik dus zeg is dat de meeste Vlaamse forumleden racistisch zijn. Jeeper is dus deel van een minderheid in zowel de Vlaamse bevolking als de Vlaamse forumbezoekers.

Geeft niet hoor Seyffardt, ik ben inmiddels gewend dat sommige forumleden (dus niet alle!!! :mrgreen:) niet goed lezen of snappen wat ik zeg en dan roepen dat ik mensen voor racist, extreemrechts of neonazi uitmaak ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Geeft niet hoor Seyffardt, ik ben inmiddels gewend dat sommige forumleden (dus niet alle!!! ) niet goed lezen of snappen wat ik zeg en dan roepen dat ik mensen voor racist, extreemrechts of neonazi uitmaak
Wat ik dus zeg is dat de meeste Vlaamse forumleden racistisch zijn
Precies, dát zeg je.
Laatst gewijzigd door Seyffardt op 01 okt 2006, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:
Wat ik dus zeg is dat de meeste Vlaamse forumleden racistisch zijn
Precies, dát zeg je.
Juist, en dat is geen generalisatie :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zou ikbijvoorbeeldzeggen dat de meeste negers in Nederland lui zijn en niet willen werken, dan is dat wel generaliserend, of niet soms?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, het zou generaliserend zijn als je zegt dat "de negers in Nederland lui zijn". Generaliseren is het toedichten van negatieve of positieve eigenschappen aan een groep als geheel. Zeggen dat "de meeste negers in Nederland lui zijn" is dus geen generalisatie maar overigens wel onjuist.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

ge·ne·ra·li·se·ren (ov.ww., ook abs.)
1 uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden => veralgemenen, veralgemeniseren

Van Dale woordenboek
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie