Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

LEO schreef:@ KevinP,

Gewoon een storm in een glas water, KevinP.
De gezamelijke media en de rangensluitende politiek zit er te kort op.

Dit is georchestreerd, geloof me gerust. Sommige politiekers voelen een koude hand op hun kontje.
Ik wil je best geloven Leo, maar ik kan me niet zoveel voorstellen bij het wantrouwen dat jij en andere Belgen hebben tegen de regering en de media. Ik ben het niet altijd eens met de Nederlandse regering en bepaalde politici, maar zo wantrouwend ben ik absoluut niet. Ook de Nederlandse media bekijk ik kritisch, maar ik vind de belangrijkste nieuwsbronnen betrouwbaar genoeg.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Je leeft dan ook niet een een tweeslachtig land, KevinP.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Als de regerende politiek zich hier veel minder zou roeren ivm met dit zaakje zouden ze veeel geloofwaardiger overkomen, nu staan ze met een verdoken grijns, de pers tewoord hoe Extreem rechts en het VB moete aangepakt en verboden worden. Een partij met meer dan 1.000.000 stemmen de mond snoeren, lijkt dat ook niet een beetje veel ondemocratisch? Ze maken van de kopstukken De Winter, Annemans, Van Hecke, ... opgejaagd wild a la Fortuyn en Van Gogh.
Dat hun eigen zaakjes uren tegen de wind stinken dekken ze liever toe.......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

En dat blijft de modale Vlaming niet nemen.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Vandaag gehoord via iemand die Antwerpen woont: na de aanhouding van die verdachten is een opiniepeiling gehouden in Antwerpen: en wat is het resulaat: Het Vlaams Belang wint nog meer sedert de laatste opiniepeiling, vergeefse moeite dus van de regeringspartijen, en valt het de laatste 2 dagen niet op: Totale windstilte ivm die zaak. Ze worden hoogstwaarschijnlijk enorm moedeloos, wat ze ook maar opblazen in de media om het Vlaams Belang in discrediet te brengen, hoe meer ze het tegenoverstelde effect bereiken, het gemuiltrek van Verhofstad en co word lachwekkend................
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nieuwe tegenslag voor de bende van Verhofstadt....

Voor het eerst in de geschiedenis mogen militairen zich verkiesbaar stellen in de komende gemeenteraadsverkiezingen....

Nu zijn er toch wel twee militairen die op een lijst van het VB staan zeker......
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Daar komt zeker een staatsgreep van.............. :)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
fieropmezelf
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2006, 16:06
Locatie: oostende

Bericht door fieropmezelf »

ja ik begrijp dit ook niet hoor.

tegen neonazi's en toch stemmen op vlaams beHang...sorry krijg dat niet uit mijn strot.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als Nederlander mag ik dat niet zeggen hier zonder het verwijt te krijgen dat ik de Vlaamse emoties, frustraties en politiek niet ken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Waarom niet?
Het is leuk om eens de mening van een niet-Belg te horen hierover.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
fieropmezelf
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2006, 16:06
Locatie: oostende

Bericht door fieropmezelf »

als democratisch europeaan mag je toch wel eerlijk je mening geven gelijk waar je woont :)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

... vind ik ook.....
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat heb ik vaak genoeg gedaan hier en dat waren zo de reacties. Ik moet mij er niet mee bemoeien en VB vooral niet extreemrechts noemen want ik snap het toch niet...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=4822

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6665
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
fieropmezelf
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2006, 16:06
Locatie: oostende

Bericht door fieropmezelf »

hoi harro


je bent niet de enige hoor met die intresse's en je moet er kunnen over praten.

een oud tante van mij mij had daar een "pakkend"antwoord op:bestrijd de vijand met zijn eigen wapens.

en daar is literatuur dus perfect voor.

hoe moet je anders leren uit fouten als deze die gebeurd zijnn-door boeken etc...

och denk maar bij jezelf :zolang je je het zelf goed meent doet de rest er niet toe.

Vlaanderen is een raar ding op dat gebied hoor.
Altijd komen ze af met hun 1 miljoen kiezers voor vb maar over de anderen die niet voor vb. zijn dat zijn er 3x zoveel dat mag je niet te hard roepen want dan ben je tegn vb en ondemocratich-ook dat is vlaanderen
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Harro schreef:Dat heb ik vaak genoeg gedaan hier en dat waren zo de reacties. Ik moet mij er niet mee bemoeien en VB vooral niet extreemrechts noemen want ik snap het toch niet...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=4822

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6665
Vermakelijke literatuur overigens.

Ik vind het jammer dat het VB mensen voorspiegelt dat 'als Vlaanderen eenmaal onafhankelijk wordt, het allemaal beter wordt'. Echte politieke alternatieven bieden ze eigenlijk niet (het is meer een protest-partij). En die de Winter? Ook maar niks. Ik bedoel, hoe lang kun je de 'ideale schoonzoon zijn?'.

Deze mening is gebaseerd op mijn dagelijkse tour langs de Vlaamse televisie en Nederlandse kranten met Vlaamse correspondenten.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Plaats reactie