Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Onze Harro heeft toch zó graag dat je je extreem uitlaat..dan kan hij weer lekker gaan hakken.
Voor iemand van 33 jaar is dat toch iettewat kinderachtig hoor...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:
bollebekboerke schreef:En als er dan elementen zijn die dit niet meer kunnen aanzien en denken dat ze zelf het recht in eigen handen moeten nemen, tja, mijn schuld niet hoor.
Dat klinkt alsof je er begrip voor hebt. Keur je het goed?
Natuurlijk keur ik geweld niet goed, maar niet iederen tolereert het politiek gedoe in België niet zoals ik dat doe blijkbaar. En dat verwonderd mij niet.
De extreem linkse CCC was ook op die weg, maar dan tegen een andere regering.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

raytheman schreef:Onze Harro heeft toch zó graag dat je je extreem uitlaat..dan kan hij weer lekker gaan hakken.
Voor iemand van 33 jaar is dat toch iettewat kinderachtig hoor...
Guttegut, wat een bijdrage. Over kinderachtig gesproken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

bollebekboerke schreef:HMS Renown, je haalt nu wel van alles erbij hoor, maar ER WAREN GEEN concrete planne, wel blablabla van die stoere kerels lees ik nu op teletekst.
Als ze van plan waren mensen te vermoorden, wel dan moeten ze die verwijderen, maar ik ben het belachelijk gedoe van veel politici BEU, en ik volg de politiek toch al beetje langer dan u.
Nu begin je weer over mijn leeftijd. Mijn nonkel heeft meegedaan aan Leuven Vlaams. Mijn ouders hebben mij altijd de politiek zeer goed uitgelegd. Ik heb de Belgische politieke situatie van de onafankelijheid tot 1999 op video. Dus bij mij moet je niet afkomen dat ik nog maar een paar jaar de politiek volg.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Wat is het verschil? Dat jij bang bent wel het slachtoffer van moslims te kunnen worden maar je niet zorgen maakt over de doelen van rechtsextremisten?
Zeg ik ergens dat ik mij geen zorgen maak over neonazi geweld?

Het geweld van moslim extremisten hebben we al ondervonden, concreet als inwoner van een land dat deelneemt aan de missie in Afganistan is de dreiging voor mij dichterbij gekomen.
Heb me nog nooit bedreigd gevoeld door neonazi extremisten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Wat is het verschil? Dat jij bang bent wel het slachtoffer van moslims te kunnen worden maar je niet zorgen maakt over de doelen van rechtsextremisten omdat jij dat toch niet bent?
de manier hoe moslim het aanpakken om aan terrorisme te doen, boezemt me veel meer angst aan ja. In een bus met kinderen je eigen (en de ganse bus) opblazen... :?
Laatst gewijzigd door BBB op 09 sep 2006, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Koos, dat was mijn reactie op Geert die jouw post aanhaalde in een eigen interpretatie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:de manier hoe moslim het aanpakken om aan terrorisme te doen, boezemt me veel meer angst aan ja. In een bus met kinderen je eigen (en de ganse bus) opblazen... :?
Het argument eerder in dit topic was toch: wanneer is dat in België gebeurd dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

HMS Renown schreef:
bollebekboerke schreef:HMS Renown, je haalt nu wel van alles erbij hoor, maar ER WAREN GEEN concrete planne, wel blablabla van die stoere kerels lees ik nu op teletekst.
Als ze van plan waren mensen te vermoorden, wel dan moeten ze die verwijderen, maar ik ben het belachelijk gedoe van veel politici BEU, en ik volg de politiek toch al beetje langer dan u.
Nu begin je weer over mijn leeftijd. Mijn nonkel heeft meegedaan aan Leuven Vlaams. Mijn ouders hebben mij altijd de politiek zeer goed uitgelegd. Ik heb de Belgische politieke situatie van de onafankelijheid tot 1999 op video. Dus bij mij moet je niet afkomen dat ik nog maar een paar jaar de politiek volg.
Jij hebt de Belgische politiek geschiedenis nog niet aan de lijve ondervonden, ik begrijp je maar je kennis komt uit geschiedenis boeken en van personen meegekregen (in hoeverre je een eigen denkbeeld kunt ontwikkelen daaruit moet je zelf maar bepalen.)
Ik heb de Belgische politiek zelf al wat langer beleeft en m'n eigen visie opgebouwd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:
bollebekboerke schreef:de manier hoe moslim het aanpakken om aan terrorisme te doen, boezemt me veel meer angst aan ja. In een bus met kinderen je eigen (en de ganse bus) opblazen... :?
Het argument eerder in dit topic was toch: wanneer is dat in België gebeurd dan?
Hopelijk gebeurd dat niet.....maar is bvb GB en spanje dan zo veraf?en sommigen denken dat zelf te kunnen voorkomen door zelf de geweldadige toer te moeten opgaan.
Ikzelf zie liever dat de huidige rommel politiek opgedoekt word en een regering komt die doet wat de mensen verlangen (op de democratische manier zie ik dit dus liever te gebeuren)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De VRT meldt dat het bij de huiszoekingen vandaag gaat om ruim honderd hoogtechnologische aanvalswapens, geluiddempers en voorbereide brieven waarmee de groep aanslagen wilde opeisen.

De Morgen:
De speurders troffen een indrukwekkend arsenaal vuurwapens aan, waaronder oorlogswapens. Ook werden ontstekers voor landmijnen, een enorme hoeveelheid munitie, kogelvrije vesten, gasmaskers en explosieven meegenomen. Ook de computers van de zeventien gearresteerde personen werden in beslag genomen, evenals vlaggen, propagandamateriaal en racistische literatuur. "In één woning werd een zelfgemaakte bom gevonden met ontsteker", zegt federaal procureur Daniël Bernard. "Ook een model van een opeisingsbrief werd aangetroffen. We beschikken over voldoende gegevens die erop wijzen dat de hoofdverdachte in de toekomst aanslagen wilde plegen om de structuren van ons land te ontwrichten. Let wel: er waren nog geen concrete plannen voor een dergelijke aanslag."
Laatst gewijzigd door Harro op 09 sep 2006, 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Ook ik heb me nog nooit door neo-nazi's bedreigd gevoeld. Wel door moslims. En waar ik me ook zorgen om maak zijn die mensen die moslims maar -koste wat het kost- blijven verdedigen..we mogen er niks van zeggen anders discrimineren we...
Maar in spanje en londen worden de aanslagen al gepleegd. Hoelang nog voordat het hier is?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dit topic gaat niet over moslims maar over Neonazisme in het Belgische leger.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

bepaal jij dat?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

raytheman schreef: Maar in spanje en londen worden de aanslagen al gepleegd. Hoelang nog voordat het hier is?
Deze extreem-rechtse figuren waren in elk geval sneller geweest met hun aanslag.

@ Bolleboerke: dus omdat het in België volgens sommige mensen zo slecht gesteld is, is het te begrijpen dat rechts-extremistische figuren de boel willen ontregelen? Kom op zeg: op deze manier kun je elke vorm van terreur wel goedpraten, omdat dit altijd gericht is op ontevredenheid over de gang van zaken in een land.

Laten we het zo zeggen: sommige mensen voelen zich waarschijnlijk niet bedreigd omdat ze aannemen dat deze extreem-rechtse terroristen het niet op hun gemund hadden, maar op de allochtone medemens. Dan heeft het allemaal blijkbaar een stuk minder prioriteit.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie