De Duitse journalist/auteur Joachim Fest (79) is overleden. Fest werd bekend met zijn boeken over het nazi-regime. In 1973 had hij een bestseller met een biografie van Hitler. Later publiceerde hij Der Untergang, over de laatste dagen van Hitler. Dat werd in 2004 verfilmd.
(Dit kwam ik tegen in m'n gmail account. Bron: nos.nl)
De Duitse journalist/auteur Joachim Fest (79) is overleden
-
- Lid
- Mich
- Lid
Jammer om te horen. Toevallig weet ik dat Fest niet alleen zelf boeken schreef, maar ook Albert Speer heeft geholpen met diens memoires.
Het is jammer dat zulke goede historici overlijden; het liefste zouden zij iedere generatie moeten blijven boeien met hun verhalen.
Het is jammer dat zulke goede historici overlijden; het liefste zouden zij iedere generatie moeten blijven boeien met hun verhalen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
- Harro
- Lid
Zeer spijtig. Een uitstekende schrijver en intellectueel man is heengegaan.
Onlang zei hij over Günter Grass: "die man daar zou ik geen tweedehands auto van kopen"
Onlang zei hij over Günter Grass: "die man daar zou ik geen tweedehands auto van kopen"

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold