Verwijzing WO2 wekt woede Verdonk...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Niet iedereen heeft recht op een Nederlands paspoort of een verblijfsvergunning. Maar de overheid faalt ernstig waar het de afwikkeling van het aanvragen van deze documenten betreft.

Ik vind je aanhalingstekens bij "deporteren" wel koddig. Natuurlijk begrijp ik dat deze taalkundig en wettelijk volkomen juiste benaming associaties naar vervolging en moord oproept maar je komt een beetje over als iemand die een "voetbalwedstrijd" tussen aanhalingstekens zet omdat hij voetballen zo'n harde sport vindt en liever niet heeft dat we het zo noemen :mrgreen:

Ik bespeur trouwens nog een aardige tegenstelling. Bob, jij vindt dat jij wel het recht heeft om het geen deportatie te noemen maar dat demonstranten niet het recht hebben om het wel deportatie te noemen :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja, ik vind het ook altijd zo tegenstrijdig dat jij iemand wel aan mag spreken op zijn of haar tekortkomingen, maar een ander jou niet.

Who the cap fit..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Er zijn duidelijke afspraken gemaakt tussen Arjen, Harro en de Staff. Tot nader overleg binnen de Staff gaat dit topic voorlopig op slot.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... en we gaan weer open..

Algemene waarschuwing: Indien het topic weer ontspoort gaat het weer op slot en worden maatregelen tegen de aanstichter(s) genomen.


Er is n.a.v. dit topic al een tijdelijke ban uitgedeeld.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ben vooral nieuwsgierig of die mensen die zeggen dat Verdonk met de nazi's is vergeleken ook kunnen zeggen wie dat gedaan hebben en vooral of ze kunnen citeren wat er dan over Verdonk gezegd is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik neem aan dat het hierom gaat:
Huizinga beticht Verdonk van ‘kwade wil’

Maandag 23 oktober 2006 - DEN HAAG – Tweede Kamerlid Tineke Huizinga (ChristenUnie) vindt dat minister Rita Verdonk (VVD) haar moedwillig een vergelijking in de schoenen schuift die zij niet gemaakt heeft. „Je kunt je niet wapenen tegen mensen die van kwade wil zijn,“ aldus Huizinga gisteren.
Verdonk was woedend over de uitspraak van Huizinga dat bij mensen die zij spreekt over het huidige uitzetbeleid associaties met de Tweede Wereldoorlog worden gewekt. „Je wordt ’s ochtends wakker en het huis is leeg. De schrik die je dan hebt: er zijn mensen weggehaald. Die schrik, die hebben mensen eerder gevoeld in situaties in de Tweede Wereldoorlog (...) Ik weet in de geschiedenis ook geen ander punt waarmee ik dat zou kunnen vergelijken.“

Minister Verdonk halde in een commissiedebat fel uit naar Huizinga. Die zou haar met de nazi’s vergelijken. Dit vond Verdonk ‘schandalig’. Huizinga: „Je kunt iemand toch niet iets verwijten wat hij helemaal niet zegt? Dat vind ik eerlijk gezegd niet de reactie van iemand die zich gekwetst voelt.“ Huizinga wil niet zover gaan te beweren dat Verdonks opmerkingen passen binnen de campagnestrategie van haar partij, de VVD. De Amsterdamse wethouder Ahmed Abtoutaleb zegt inmidddels excuses te hebben aangeboden voor zijn opmerkingen over Verdonk. Tineke Huizinga hoeft van de VVD geen excuses aan te bieden omdat zij Kamerlid is. Wel vindt minister Zalm haar uitlatingen ‘onder de gordel’.
Uit: BN de Stem, 23/10/2006

Trouwens, jij leest toch ook wel eens een krant?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik lees kranten en volg dit op Radio 1 en de televisie. En ik begrijp daaruit dat niemand Verdonk met de nazi's heeft vergeleken en dat het meer de reactie is van een in mijn ogen autistische minister die domweg is overgenomen door met name de rechtse media. Juist daarom ben ik zo nieuwsgierig waar de mensen die hier maar blijven beweren dat ze wel met de nazi's is vergeleken hun mening op baseren.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mhoah, Ik ben zeker geen fan van Verdonk en haar beleid, maar als ik minister was en ik kreeg iets als:
...dat bij mensen die zij spreekt over het huidige uitzetbeleid associaties met de Tweede Wereldoorlog worden gewekt. „Je wordt ’s ochtends wakker en het huis is leeg. De schrik die je dan hebt: er zijn mensen weggehaald. Die schrik, die hebben mensen eerder gevoeld in situaties in de Tweede Wereldoorlog (...) Ik weet in de geschiedenis ook geen ander punt waarmee ik dat zou kunnen vergelijken.
als opmerking over mijn beleid, dan zou ik dezelfde conclusie trekken.

.. en het zou ook niet voor Verdonk pleiten als ze deze kritiek gelaten had geaccepteerd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Natuurlijk is het niet fijn dat ze je 's nachts uit je bed sleuren, maar dan heb je de meeste kans dat ze thuis zijn.... Welke oplossing zou jij zelf zoeken als je dat als minister zijnde hoorde?

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat is precies waarom de Duitsers ook 's nachts kwamen.

Mijn oplossing? Een generaal pardon voor de 26 duizend en de IND zo reorganiseren dat ze de nieuwe asielzoekers snel kunnen verwerken en niet hetzelfde aandoen dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan.

Maar waar wie hebben Verdonk nu met nazi's vergeleken en in welke bewoordingen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Overigens, David, ik begrijp wel dat Verdonk moet reageren, maar laat ze dan wel reageren op wat er feitelijk staat. Er staat geen vergelijking tussen Verdonk en de nazi's dus moet ze die er ook niet van maken.

Lekken van informatie over Libische asielzoekers, over Congolese asielzoekers, voorbarige uitspraken over de zorg na de Schipholbrand, voorbarige conclusies over Hirshi Ali, en nog veel meer. Nu weer de manier waarop de Marechaussee asielzoekers vernedert en mishandelt bij hun uitzetting. Verdonk is vier jaar lang crisis na crisis op de been gebleven omdat de regeringspartijen haar niet wilden afvallen. Het stemgedrag in de Kamer lijkt wat dat betreft op de Doema.

Overigens zegt CDA burgemeester Leers van Maastricht interessante dingen bij Pauw & Witteman: de hardheid van Verdonk is een toonbeeld van zwakte. We gooien mensen eruit die we hard nodig hebben op de arbeidmarkt. De Limburgse asperge-, champignons- en andere teelers kunnen geen Nederlands personeel vinden omdat het hard werk is voor weinig geld. Dus moeten de Polen het werk doen. We klagen dat alle arbeid bij Nederlandse bedrijven naar de lage lonen landen verdwijnt, maar iedereen die hier graag tegen een laag loon wil werken als ze maar mogen blijven die sluiten we jaren op in asielzoekerscentra zonder te mogen werken en daarna sturen we ze weg.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro schreef:Maar waar wie hebben Verdonk nu met nazi's vergeleken en in welke bewoordingen?
Da's een beetje flauw he Harro.. We weten allemaal om welke uitspraken het gaat (Die van Huizinga dus).. De letterlijke tekst staat hierboven.

Er staat niet letterlijk: "Mevrouw Verdonk, u bent net zo erg als de Nazi's". Maar als iemand stelt dat het slechts eenmaal eerder is voogekomen en dat is in de Nazi-tijd, dan bedoelt ze daarmee hetzelfde.

... en zelfs nu al heb je kans dat slachtoffers van WO2 de vergelijking, zoals ie is gemaakt, zeer onsmakelijk vinden.

We zijn het overigens eens dat Verdonk een volstrekt verwerpelijk beleid voert en dat die 26000 asielzoekers gewoon zouden moeten worden genaturaliseerd en dat de IND zijn werk beter moet doen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sorry David, maar in de letterlijke tekst zoals jij die citeert wordt Verdonk niet met de nazi's vergeleken. De naam Verdonk valt niet en het woord nazi's ook niet. Van de website van de ChristenUnie...
Tineke Huizinga is verontwaardigd over de verwijten die minister Verdonk vanmorgen in haar richting uitsprak. In een Kamerdebat beschuldigde minister Verdonk Tineke Huizinga ervan haar uitzetbeleid te vergelijken met fascisme. Huizinga: "Volkomen onterecht".

In een Netwerkuitzending vanavond maakt Huizinga duidelijk dat het juist haar bedoeling niet is die vergelijking te trekken.

In een artikel in Christenen in Contact, de kerkelijke zondagskrant van de EO, staat de opmerking dat uitzettingen soms, ook al is het een totaal andere situatie, doen denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dat, aldus Huizinga, zijn letterlijke uitspraken van oudere mensen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt. Het leeg aantreffen van de huizen van de gezinnen die ’s nachts of vroeg in de ochtend zijn opgehaald, wekt bij deze mensen deze associatie.

Tineke Huizinga: "Laten we nu ophouden beschuldigingen uit te spreken en werken aan een rechtvaardig asielbeleid met een breed draagvlak onder de bevolking. Dat zet meer zoden aan de dijk."
Verdonk en haar aanhang zijn er steeds als de kippen bij om te stellen dat je haar persoon los moet zien van het beleid dat ze moet uitvoeren maar als er dan eens iets gezegd wordt over haar beleid betrekt ze het meteen op zichzelf.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

maar weet je wat het is nu.. de ene pakt de krantentekst erbij, en de ander pakt het citaat van een linkse partij, dat botst altijd, want de linkse partij wil zichzelf toch niet klein maken en komt daarna met mooiere teksten terwijl de krantenteksten altijd iets overdrijven! :roll:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daarom vraag ik ook: wie heeft Verdonk met de nazi's vergeleken en wat werd er precies gezegd. Ik vroeg om een citaat. David geeft een citaat maar daarin komen de naam Verdonk en het woord nazi's niet voor.

Overigens gaat het bij mij mank dat je de ChristenUnie nu voor "linkse partij" verslijt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie