Dode op Duitse snelweg door bom WOII

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Net zoals in de film Zwartboek, wel erg voor de nabestaanden. En zoals iemand al zei, ruim 60 jaar na dato nog een oorlogsslachtoffer.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

mijn opa heeft zo eens in een sloot moeten duiken toen een laagvliegende B-17 z'n bommen dropte boven weiland, mijn ma zat als kind voor het raam en werd net op tijd weg getrokken door haar ma, alle ramen van hun boerderijtje waren aan scherven door de bomexplosies.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
dannywireless
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 sep 2006, 10:26
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

bollebekboerke schreef:mijn opa heeft zo eens in een sloot moeten duiken toen een laagvliegende B-17 z'n bommen dropte boven weiland, mijn ma zat als kind voor het raam en werd net op tijd weg getrokken door haar ma, alle ramen van hun boerderijtje waren aan scherven door de bomexplosies.
bizar :shock: waar was dat ?
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

the_king88 schreef:Tja...
Je hoort het toch nog steeds dat ze onverwacht op bommen stuitten. :roll:
Vorige week vrijdag ben ik nog in de Westhoek (BE) Dovo en de civiele bescherming tegen gekomen die nog explosieven uit WOI (!) uit de grond aan het halen waren...

Jammer dat er nu nog steeds onschuldige slachtoffers moeten vallen na al dat leed en al die jaren! En vooral jammer voor de mensen die het tegenkomen en hun achtergebleven familie...
For King & Country
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vind dat verhaal over een beschadigde bommenwerper die op de terugweg drie bommen wierp een beetje vreemd. Dat impliceert immers dat ze precies wisten wanneer ze afgeworpen zijn en dat ze er nog lagen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dannywireless
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 sep 2006, 10:26
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

kweet ook neit hoe het verder zit, het is misschien wel een veteranenverhaal, die verteld heeft dat ze nog drie bommen hadden en gedropt hebben ofzo.
koen van de hutte
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:00
Locatie: haarle

Bericht door koen van de hutte »

heel veel bommen weten ze nog wel te liggen , maar door alle ambtenaren die langs elkaar heen lopen , word er nog wel eens wat vergeten of nbiet duidelijk gemaakt
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

koen van de hutte schreef:heel veel bommen weten ze nog wel te liggen , maar door alle ambtenaren die langs elkaar heen lopen , word er nog wel eens wat vergeten of nbiet duidelijk gemaakt
Hoe kom je hierbij? Zelf ambtenaar?
koen van de hutte
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:00
Locatie: haarle

Bericht door koen van de hutte »

nee maar als je een beetje in de wegenbouw en grondverzet zit hoor je genoeg!!!!
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

wat je wel hoort is dat als men vaker naar Berlijn vloog men na het bombardement nog een paar bommen overhadden,
(waarschijnlijk omdat men op bepaalde punten niet mochten bombarderen)
en dan dropte men die dan bij een andere industriestad in de buurt,
het is dus best mogelijk dat deze bommenwerper tussen berlijn en een andere stad in neerstortten en zijn bommen nog niet had kunnen droppen.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

koen van de hutte schreef:heel veel bommen weten ze nog wel te liggen , maar door alle ambtenaren die langs elkaar heen lopen , word er nog wel eens wat vergeten of nbiet duidelijk gemaakt
Hier in melick (dorpje hiernaast :P ) heeft ook heel lang een bom (onder de grond) gelegen, die hebben ze later wel weg gehaald :)
koen van de hutte
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:00
Locatie: haarle

Bericht door koen van de hutte »

je wilt niet weten wat er allemaal nog in de grond light ,of nog rond slingert hier en daar , bij mij in de buurt liggen er nog steeds een paar vliegtuigen in de grond die men niet naar boven wil halen vanwege de overlast
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik denk als je verder gaat vragen over de werkelijke oorzaak, waarom men die vliegtuigen niet gaat bergen, wat anders zal zijn dan overlast. De werkelijke redenen zullen in het 'kostenplaatje' te vinden zijn. Het is veel te duur om zo'n kist uit te graven.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Jaar geleden hebben ze hier een BF109 uitgegraven.. dat kostenplaatje bedraagde €300.000,-
Terwijl ik bereid was om het helemaal gratis te doen..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Vlak hier en de buurt (zuna) gemeente wierden hebben ze een avro lancaster uit de grond gehaald.

In deze lancaster zat de tallboy. Ze hebben de scherven van de bom gevonden en nog veel meer. Volgens somige verhalen was de bom na de crash niet ontploft en volgens anderen weer wel. Omdat men zekerheid wilde hebben (lag ook vlak naast een grote weg) is men het gaan bergen. Anders lag het er denk ik nu nog wel.
Plaats reactie