Dode op Duitse snelweg door bom WOII
- Jonhy Frost
- Lid
- BBB
- Lid
mijn opa heeft zo eens in een sloot moeten duiken toen een laagvliegende B-17 z'n bommen dropte boven weiland, mijn ma zat als kind voor het raam en werd net op tijd weg getrokken door haar ma, alle ramen van hun boerderijtje waren aan scherven door de bomexplosies.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- dannywireless
- Lid
- Contacteer:
bizarbollebekboerke schreef:mijn opa heeft zo eens in een sloot moeten duiken toen een laagvliegende B-17 z'n bommen dropte boven weiland, mijn ma zat als kind voor het raam en werd net op tijd weg getrokken door haar ma, alle ramen van hun boerderijtje waren aan scherven door de bomexplosies.

- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Vorige week vrijdag ben ik nog in de Westhoek (BE) Dovo en de civiele bescherming tegen gekomen die nog explosieven uit WOI (!) uit de grond aan het halen waren...the_king88 schreef:Tja...
Je hoort het toch nog steeds dat ze onverwacht op bommen stuitten.
Jammer dat er nu nog steeds onschuldige slachtoffers moeten vallen na al dat leed en al die jaren! En vooral jammer voor de mensen die het tegenkomen en hun achtergebleven familie...
For King & Country
- Harro
- Lid
Ik vind dat verhaal over een beschadigde bommenwerper die op de terugweg drie bommen wierp een beetje vreemd. Dat impliceert immers dat ze precies wisten wanneer ze afgeworpen zijn en dat ze er nog lagen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- dannywireless
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
wat je wel hoort is dat als men vaker naar Berlijn vloog men na het bombardement nog een paar bommen overhadden,
(waarschijnlijk omdat men op bepaalde punten niet mochten bombarderen)
en dan dropte men die dan bij een andere industriestad in de buurt,
het is dus best mogelijk dat deze bommenwerper tussen berlijn en een andere stad in neerstortten en zijn bommen nog niet had kunnen droppen.
(waarschijnlijk omdat men op bepaalde punten niet mochten bombarderen)
en dan dropte men die dan bij een andere industriestad in de buurt,
het is dus best mogelijk dat deze bommenwerper tussen berlijn en een andere stad in neerstortten en zijn bommen nog niet had kunnen droppen.
-
- Lid
Hier in melick (dorpje hiernaastkoen van de hutte schreef:heel veel bommen weten ze nog wel te liggen , maar door alle ambtenaren die langs elkaar heen lopen , word er nog wel eens wat vergeten of nbiet duidelijk gemaakt

-
- Lid
- Charly1975
- Lid
Ik denk als je verder gaat vragen over de werkelijke oorzaak, waarom men die vliegtuigen niet gaat bergen, wat anders zal zijn dan overlast. De werkelijke redenen zullen in het 'kostenplaatje' te vinden zijn. Het is veel te duur om zo'n kist uit te graven.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- Polte
- Lid
- RoBBy
- Lid
Vlak hier en de buurt (zuna) gemeente wierden hebben ze een avro lancaster uit de grond gehaald.
In deze lancaster zat de tallboy. Ze hebben de scherven van de bom gevonden en nog veel meer. Volgens somige verhalen was de bom na de crash niet ontploft en volgens anderen weer wel. Omdat men zekerheid wilde hebben (lag ook vlak naast een grote weg) is men het gaan bergen. Anders lag het er denk ik nu nog wel.
In deze lancaster zat de tallboy. Ze hebben de scherven van de bom gevonden en nog veel meer. Volgens somige verhalen was de bom na de crash niet ontploft en volgens anderen weer wel. Omdat men zekerheid wilde hebben (lag ook vlak naast een grote weg) is men het gaan bergen. Anders lag het er denk ik nu nog wel.