'Duitse soldaten' voor kanon Liberty Park

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

'Duitse soldaten' voor kanon Liberty Park

Bericht door koen »

Gespot op TT, met dank aan nico roelofs
Nico Roelofs schreef:
'Duitse soldaten' voor kanon Liberty Park

Maandag, 12 februari 2007 - De firma Normandy- OVERLOON - Het bekende Duitse kanon van het Nationaal Oorlogs - en Verzetsmuseum in de grote hal van het Liberty Park in Overloon staat er voortaan niet meer zo verloren bij.
in-Scale heeft zaterdag bij het kanon (een Panzer Abwehr Kanone, PAK 38) drie poppen geplaatst, voorzien van Duitse soldatenkleding. De soldaten dragen standaard infanterie-uitrusting. De gereproduceerde uniformen waarin de poppen gekleed zijn, werden gebruikt in de late oorlogsperiode. Voor de kenner, het gaat om onder meer Erbsenmuster (zogeheten DOT 44) camouflage, Italiaanse camouflage en standaard oakleaf camouflage.

Er kwam zaterdag in Overloon zelfs een visagist aan te pas. Hij schminkte de gezichten.
Born: http://www.gelderlander.nl

Een artikel wat eigenlijk niet thuis hoort op dit forum. Maar wilde deze toch even plaatsen want over het vet gedrukte zal misschien best nog iemand wat over willen zeggen. :wink:
Toch zonde van het geld. :roll:
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Wat las ik dus laatst, ze zetten dat kanon tenmidde van de menigde. Iedereen kan er mijn zijn grijpgrage handjes bij en zo wordt er makkelijk wat gestolen. De echte uniformen komen achter het glas.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Rednas schreef:Wat las ik dus laatst, ze zetten dat kanon tenmidde van de menigde. Iedereen kan er mijn zijn grijpgrage handjes bij en zo wordt er makkelijk wat gestolen. De echte uniformen komen achter het glas.
Dat las ik ook, stond ergens op dit forum. Vind het zelf wel een goed idee dat ze voor dit project repro uniformen gebruiken!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En het grappige is, wij met de forummeet hebben het zien gebeuren! en waarom het replica is? omdat je maar een hekje over hoeft te gaan en je kan alles meenemen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Dodo schreef:
Rednas schreef:Wat las ik dus laatst, ze zetten dat kanon tenmidde van de menigde. Iedereen kan er mijn zijn grijpgrage handjes bij en zo wordt er makkelijk wat gestolen. De echte uniformen komen achter het glas.
Dat las ik ook, stond ergens op dit forum. Vind het zelf wel een goed idee dat ze voor dit project repro uniformen gebruiken!
Het maakt het een stuk levendiger dan alleen een kanon. Voor dit soort dingen ben ik 100% voor repro.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Inderdaad! Dat gezicht van 1 van die Duitsers is zo levensecht! Hij kijkt alsof hij een schep in zn achterste geduwd krijgt ( kijk bij de foto's van de forummeet ;))

Slim om het repro te doen inderdaad, anders had ik mijzelf moeilijk in de hand kunnen houden :P
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Kijk eens aan :)

Verdorie...Hij linkt 'm niet goed door, ga naar het onderwerp "nieuws".

Hier nog een paar mooie foto's:
http://www.normandyinscale.com/project.htm
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Kijk deze dan, echt mooi gemaakt. Complimenten voor de makers!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ondanks dat het repro is, ziet de opstelling er zeer goed uit.
Er is toch wel enige zorg ingestoken in dit project.
Misschien dat dit weer wat van het negatieve over Overloon wat weg kan nemen.
Als alles zo achteralleen een simpel hekje staat geef ik ze ook groot gelijk dat ze alles in repro steken.
Neem dan alleen wel hoogwaardige kwaliteit.

En ze mogen mijn poppen ook wel even onder handen nemen.
Is erg goed gelukt.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie