Ideeën voor een Mission Statement

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Ideeën voor een Mission Statement

Bericht door To Tall »

Hallo allemaal,

Ik ben lid van een jump team dat door het maken van histrosche sprongen de herinnering aan o.a. de landing in Normandië, Nederland en de gevechten in Bastogne levend willen houden.
Naast het gepaste eerbetoon aan veteranen is dit jaar ook ervoor gekozen dat de herinnering aan het verzet wordt aangehaald.

Na gesprekken met Pastor Thüring, hebben we besloten om gebruik te maken van mission statements, zoals deze ook in 1994 zijn gebruikt.

Voor de sprongen in Normandië in 2007 hebben we voldoende ideeën. Nu zijn we aan het brainstormen voor de sprongen in september in Nederland en de sprong in december bij Bastogne.

Een missionstatement wordt aan één van de para's meegegeven met de opdracht deze na de sprong af te leveren bij bijv. een burgemeester, een veteraan, vertegenwoordiger van bijv. US Ambasade, een museum directeur of een andere VIP. E.e.a. moet wel op dezelfde dag gebeuren natuurlijk.

De mission statement moet gaan over de bevrijding, of hetgeen ook herinnerd moet worden, bijvoorbeeld de verzetstrijders opgeofferd tijdens het EnglandSpiel.

Een onderdeel van de mission statement kan ook een brief van bijv. een veteraan zijn, een dagboekfragment, een verslag van een bijzondere actie of iets dergelijks. Ook kunnen we gebruik maken van historische documenten en pamfletten.

Graag wil ik weten wat jullie de moeite vinden om in zo'n mission statement te zetten, mbt Operatie Market Garden en het beleg van Bastogne.

Let er daarbij wel op dat wij US stile springen en dat we natuurlijk geen pagina's en pagina's tekst willen.

Ik ben zeer benieuwd op jullie reacties, vermeld er wel bij of het voor Market Garden of Bastogne is.

Gr.

To Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie