In de provincie Gelderland doet de NVU a.s. woensdag mee met de Statenverkiezingen. Ik heb geen enkel idee, wat de verkiezingsuitslag wordt. Maar daarmee maakt de NVU wel kenbaar, dat ze als extreem-rechtse partij ook actief wil zijn in de politiek. Dat mag, dat is democratie. Het is aan de kiezers, om te beslissen of de NVU daarin mee mag doen. Tot op heden is ze dat niet gelukt.
Overigens ben ik het met extreem-linkse groeperingen net zo min eens als met extreem-rechtse, laat ik dat even duidelijk stellen. Ik ben links (ook met schrijven

) en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Ik heb met de Tweede kamerverkiezingen SP gestemd en zal dat met de Statenverkiezingen ook doen. SP is linkser dan PvdA, die hun linkse signatuur aan het verkwanselen zijn, maar bij lange na niet extreem. Extreem links zijn bijvoorbeeld de NCPN, PvdD en PNVD. Partijen, die net als extreem-rechts nogal vreemde theorieën hebben en waarvan de aanhangers afgelopen zaterdag in Doetinchem ook beschamende teksten riepen.