Beetje overdreven die MoH, maar het Ereteken van Eindhoven lijkt me zeker niet misplaatst

Hij heeft er ook veel de dood in gejaagd.... Dat hoort nu eenmaal bij het oorlog voeren...."Hij heeft veel mensenlevens gered...."
Ik vind dat je een beetje doorslaat Johan, een tv-serie zal nooit de doorslag geven of iemand een MoH krijgt, Winters is indertijd onderscheiden met een DSC, goed en daarmee af...johan willaert schreef:Denken jullie nu nog steeds dat een TV-serie daar verandering in zal brengen?
De aanval op Brecourt is gewoon een standaard aanval met een vuurbasis, een overvleugeling en stormloop.... Wow, als iedere leider van dergelijke actie een MoH moet krijgen, dan kun je ze maar beter in serie gaan maken....
Dat is een beeld, geschapen in het boek Band of Brothers, er word gesugereerd dat de aanval op het batterij bij Brecourt zeer belangrijk is voor het slagen van de landing op Utah Beach, misschien wel mogelijk omdat het batterij strategisch perfect op een van de Causeways gericht stond, dan krijg je dit soort beelden, maar bedenk dan wel... hij was niet alleen!"Hij heeft veel mensenlevens gered...."
Tijdens de Vietnam oorlog was er ook iemand die voor zijn buddy op een granaat dook, deze man heeft ook een MOH gekregen terwijl hij 1 leven heeft gered.Ik vind dat je een beetje doorslaat Johan
Joe Mann ook.... zelfs in 1944.... Je mag drie keer raden in welke Divisie die kerel zat....Nick Verbakel schreef:Tijdens de Vietnam oorlog was er ook iemand die voor zijn buddy op een granaat dook, deze man heeft ook een MOH gekregen terwijl hij 1 leven heeft gered.
Sorry maar die opmerking is wel erg goedjohan willaert schreef:Joe Mann ook.... zelfs in 1944.... Je mag drie keer raden in welke Divisie die kerel zat....Nick Verbakel schreef:Tijdens de Vietnam oorlog was er ook iemand die voor zijn buddy op een granaat dook, deze man heeft ook een MOH gekregen terwijl hij 1 leven heeft gered.![]()
Jullie hebben blijkbaar echt wel enige ervaring met bevelvoering en militaire operaties....
Daarbij, was Winters' eerste bevel niet het op de menu zetten van spaghetti?
Joe Mann zat (goh toeval) ook in de 101st A/B, maar ik denk dat je dit niet mag mee laten wegen, hij gáf zijn leven om zijn buddy's te redden, Winters niet, hij voerde de actie gewoon goed uit... Daarom verdient Mann 'm wat mij part alleen al meer.johan willaert schreef:Joe Mann ook.... zelfs in 1944.... Je mag drie keer raden in welke Divisie die kerel zat....![]()
Daarbij, was Winters' eerste bevel niet het op de menu zetten van spaghetti?
Winters kan dan wel niet alleen zijn geweest, maar hij was wel degene die het commando had en het strategisch inzicht had. Stel je nou eens voor dat een man als Sobel het had moeten doen (en zeg nou niet dat die man verkeerd is afgeschilderd in BoB), dan had Sobel mogelijk de aanval niet overleefd en dat lot zou dan ook niet alleen Sobel zijn toebedeeld.Brian schreef:Dat is een beeld, geschapen in het boek Band of Brothers, er word gesugereerd dat de aanval op het batterij bij Brecourt zeer belangrijk is voor het slagen van de landing op Utah Beach, misschien wel mogelijk omdat het batterij strategisch perfect op een van de Causeways gericht stond, dan krijg je dit soort beelden, maar bedenk dan wel... hij was niet alleen!johan willaert schreef: "Hij heeft veel mensenlevens gered...."
Dat is pure speculatie, wederom gebaseerd op een imago dat de TV-Serie gecreëerd heeft..... misschien wel, misschien niet....?To Tall schreef:Stel je nou eens voor dat een man als Sobel het had moeten doen (en zeg nou niet dat die man verkeerd is afgeschilderd in BoB), dan had Sobel mogelijk de aanval niet overleefd en dat lot zou dan ook niet alleen Sobel zijn toebedeeld.
Dag Johan,johan willaert schreef:Dat is pure speculatie, wederom gebaseerd op een imago dat de TV-Serie gecreëerd heeft..... misschien wel, misschien niet....?To Tall schreef:Stel je nou eens voor dat een man als Sobel het had moeten doen (en zeg nou niet dat die man verkeerd is afgeschilderd in BoB), dan had Sobel mogelijk de aanval niet overleefd en dat lot zou dan ook niet alleen Sobel zijn toebedeeld.
Misschien hadden ze Speirs de opdracht moeten geven.... Dan had mogelijks geen enkele Duitser de aanval overleefd...., maar die was waarschijnlijk te druk bezig met krijgsgevangenen te vermoorden....
En dat geld ook voor dat verhaaltje over spagetti, dat aten ze toen nieteens, dat was later pas.Dat is pure speculatie, wederom gebaseerd op een imago dat de TV-Serie gecreëerd heeft..... misschien wel, misschien niet....?
Misschien hadden ze Speirs de opdracht moeten geven.... Dan had mogelijks geen enkele Duitser de aanval overleefd...., maar die was waarschijnlijk te druk bezig met krijgsgevangenen te vermoorden....
En nu niet?Nick Verbakel schreef:.... maar al was hij met hun in Normandie gesprongen dan waren er wel doden gevallen..
Weer iets nieuws....Bron?Nick Verbakel schreef:Hij heeft voor de krijgsraad gestaan de soldaten die erbij stonden hebben niets verteld dus het kan waar zijn maar het kan ook gelogen zijn, daardoor is de zaak geschrapt.
Nu zijn er zeker doden gevallen, maar je kan me niet vertellen dat er anders minder doden waren gevallen want Sobel was koppig en volgens mij is het nooit goed als je eigen leider koppig is en niet naar zijn eigen soldaten luistert.Nick Verbakel schreef:
.... maar al was hij met hun in Normandie gesprongen dan waren er wel doden gevallen..
En nu niet?