Probeer iets meer te letten op komma's en hoofdletters

Sorry Battle of the Bulge, maar hier ben ik het niet mee eens.battle of the Bulge schreef:ik vindt niet dat hij een MoH moet krijgen hij heeft gewoon zijn werk gedaan en als ie serie er niet was gekomen had hij deze onderscheiding ook niet gekregen als joachim Peiper een soort duitse MoH zal krijgen zijn jullie er ook allemaal tegen.Niet dat ik iets tegen BoB hebt een prachtige serie dat wel.
Dus de Nederlandse, Franse, Belgische etc leger mocht geen erekruizen oid uitdelen aan soldaten die grote daden hadden verricht omdat ze verloren?Joachim Peiper verdient geen erekruis, simpelweg omdat er nooit lauweren zijn voor het verliezende leger in een oorlog van dergelijke schaal. Hoe moedig zij ook hebben gestreden, heeft hun aktie immers niet bijgedragen aan de overwinning.
Ik snap je punt niet.Rednas schreef:Dus de Nederlandse, Franse, Belgische etc leger mocht geen erekruizen oid uitdelen aan soldaten die grote daden hadden verricht omdat ze verloren?Joachim Peiper verdient geen erekruis, simpelweg omdat er nooit lauweren zijn voor het verliezende leger in een oorlog van dergelijke schaal. Hoe moedig zij ook hebben gestreden, heeft hun aktie immers niet bijgedragen aan de overwinning.
En Peiper had toch een soort MoH? Het ridderkruis.
Maar denk je niet dat dit ook zo is door de daden van Kampfgruppe Peiper tijdens het Ardennen- offensief??? Denk niet dat het neerschieten van 80 POW's door troepen onder jou bevel echt als een heldendaad word gezien?battle of the Bulge schreef:als joachim Peiper een soort duitse MoH zal krijgen zijn jullie er ook allemaal tegen.
Het zal vast wel voorgekomen zijn dat de geallieerden dat ook deden... zeker weten zelfs! Maar denk je echt?! Dat als een geallieerde pantserafdeling, die superieur is aan de vijand, de vijand die zich vervolgens overgeeft in een wei drijft om ze daar dood te schieten?! Ik zeg niet dat het nooit gebeurt is, maar daar zal geen MoH om worden uitgereikt...Rednas schreef:En de geallieerde troepen deden dat niet? Toch (misschien zelfs juist daardoor?) werden daar de MOH's uitgedeeld.Denk niet dat het neerschieten van 80 POW's door troepen onder jou bevel echt als een heldendaad word gezien?
Nouuuuu? weet je wel zeker dat dat zo is? want volgens mij kun je deze 2 ongeveer gelijkstellen? (zeker als je de ridderkruizen hebt met zwaarden en die andere rommel)battle of the Bulge schreef:p.s het Ridderkruis is een minder grote onderscheiding als een MoH