Kinderen spelen met granaat

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Kinderen spelen met granaat

Bericht door To Tall »

BARNEVELD - Kinderen in Barneveld hebben mogelijk maanden gespeeld met een granaat uit de Tweede Wereldoorlog.

De granaat werd zaterdag aangetroffen in een speeltuintje aan de Roggeakker in Barneveld. Volgens omwonenden lag de granaat er al maanden en gebruikten kinderen de granaat om mee te spelen.

Nadat de politie was gewaarschuwd is onmiddellijk het Explosieven Opruimingscommando ingeschakeld en is de granaat in Stroe tot ontploffing gebracht.

Bron omroepgelderland.nl
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Als de granaat donderdag was gevonden was ik daar ook. :D(ik had toen een meeloopstagedag bij de E.O.C)




mvg.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Kinderen spelen met granaat

Bericht door Ajacied8989 »

To Tall schreef:De granaat werd zaterdag aangetroffen in een speeltuintje aan de Roggeakker in Barneveld.
Overigens wel stom dat die buurtbewoners niet eerder de politie gewaarschuwd hebben :roll: .
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Bericht door 502 »

Die kinderen hebben echt geluk gehad zeg...
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Re: Kinderen spelen met granaat

Bericht door Bart M. »

To Tall schreef:Volgens omwonenden lag de granaat er al maanden en gebruikten kinderen de granaat om mee te spelen.
Nou erg slimme omwonenden dan!
Dictators die, like all men.
Plaats reactie