Spelende kinderen vinden menselijke schedel

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Spelende kinderen vinden menselijke schedel

Bericht door sniper snoop »

Spelende kinderen hebben zondag in het Limburgse plaatsje Ulestraten een menselijke schedel gevonden. Bij het veiligstellen van de vondst trof de politie ook nog eens drie handgranaten aan, die vermoedelijk uit de Tweede Wereldoorlog stammen.

De schedel, waarvan niet duidelijk is of deze ook uit de tijd van de oorlog dateert, werd gevonden in een bosje aan de Klein Berghemmerweg. Het Nederlands Forensisch Instituut buigt zich over de herkomst.

De granaten worden opgeruimd door het Explosieven Opruimingscommando.

Bron: Nieuws.nl
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Re: Spelende kinderen vinden menselijke schedel

Bericht door Yannick S. »

Dit dorp ligt niet ver van mijn woonplaats af.
Op 17 september heeft men hier gevochten om een of enkele Duitse stellingen uit te schakelen.

In een ander krantenartikel was te lezen dat hier ook een Duitse soldaat gesneuveld is in zijn schuttersputje, maar dat deze toch begraven geworden is.
Het kan zijn dat dit een Amerikaanse soldaat van de 2nd Armored Division was, een van de vele MIA.

In de omgeving zijn nog enkele 'relics' te vinden die aan de oorlog/bevrijding herinneren, zo heeft een hele lange tijd een sherman wiel langs de weg gelegen en zijn er enkele bunkertjes te vinden in het bos (als ik het me goed kan herinneren)..
Plaats reactie