"Zwart Gravers"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Bram.T. »

ik snap niet dat er mensen zijn die dat skelet dan kopen.
dan je heb je toch geen respect en begrijp je toch niet waar verzamelen van wo2 militaria om draait.
gebeurt dit alleen in oost europa ?
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Martijn95 »

SPEARHEAD schreef:ik snap niet dat er mensen zijn die dat skelet dan kopen.
dan je heb je toch geen respect en begrijp je toch niet waar verzamelen van wo2 militaria om draait.
gebeurt dit alleen in oost europa ?

Ook in West-Europa maar niet zo opvallend als Oost-europa.

Greetz,

COD
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Joe_Liebgott »

Gewoon om misselijk van te worden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Pvt. Mike »

Inderdaad WLAGELIJK!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Von Brand »

Zal maar niet zeggen wat ik precies van ze denk en ze toe wens :)

Maar in ieder geval : :h ongeloofelijk
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door asjemenou »

coco schreef:Ik hoorde vandaag een soort gelijk verhaal, het schijnt dat in rusland (stalingrad) veel mensen gaan zoeken, alles meenemen (ook de schedel) maar de rest van de botten terug gooien omdat die niets waard zijn.
echt gewoon te erg!
Het zou mij niets verbazen als dat in Rusland gebeurd maar het gebeurd ook dichter bij huis. Ik heb vele van dit soort trieste verhalen gehoord van mijn oom, een gepensioneerd EOD'er. In dit vak had hij ook vele malen contact met medewerkers van de Oorlogsgravendienst. Zo is hij eens met iemand van de Oorlogsgravendienst achter een vuilniswagen aangegaan omdat daar een vuilniszak met menselijke botten in terecht was gekomen! De persoon die deze vuilniszak aan de weg had gezet, had daarvoor met zijn metaaldetector een noodgraf van een Duitse soldaat gevonden. Blijkbaar waren er in het noodgraf nogal wat interessante voorwerpen aanwezig geweest voor hem. De reden voor deze persoon om het hele graf te ruimen, inclusief de botten. De buren van deze grafschenner hadden hier blijkbaar lucht van gekregen en de politie gewaarschuwd. Deze waarschuwde op hun beurt weer de Oorlogsgravendienst en de EOD omdat bleek dat er in het huis ook mogelijk explosieven aanwezig zouden zijn. De grafschenner die al iets van een mogelijke inval vermoedde probeerde om van de menselijke botten af te komen. Op de dag van de inval had hij ze simpelweg in een vuilniszak gedaan en aan de wegkant gezet. De gemeentelijke reinigingsdienst had het "huisvuil" die ochtend dus vlak voor de politie inval al opgehaald. De grafschenner biechtte dit dus later ook op. Waarop mijn oom en een medewerker van de Oorlogsgravendienst achter de vuilniswagen aangingen. De botten konden nog gered worden. In het huis van de "verzamelaar" trof mijn oom o.a. drie scherpe pantservuisten aan!

De opgravingen in Rusland hebben naar mijn idee toch een iets ander karakter. Hoewel ik het walgelijk vind kan ik mij voorstellen dat er lieden in Rusland zijn die hiermee hun brood verdienen. Hoeveel mensen leven er in Rusland niet (ver) onder de armoedegrens. Het is tenslotte een manier om in leven te blijven. Het is dus letterlijk; De één zijn dood, is de ander zijn brood. Wij walgen ervan maar in Rusland wordt dit waarschijnlijk toch als een manier van inkomsten gezien. De reden dat zij dit blijven doen is omdat er toch een markt voor dit soort bodemvondsten bestaat. Het enige wat je als WOII geïnteresseerde aan dit soort praktijken kan doen is, door dit soort bodemvondsten niet te kopen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Pvt. Mike »

:O
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Rysher »

Echt walgelijk!!! :r :full: :full:
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Rysher »

Maar wordt er ook wel wat tegen gedaan???
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Kugelblitz »

COD schreef:Die zwart Gravers zijn te erg voor woorden. echt walgelijk! :r Die mensen hebben ECHT geen leven. Waarom doe je dat?? Alles jatten(sorry voor mijn schuttingstaal) van de dode. Echt te vreselijk en Walgelijk voor Woorden.


Greetz,

COD
Waarom zullen ze dat wel doen? Om geld te verdienen natuurlijk! Allereerst wordt alle militaria opgekocht door verzamelaars en handelaars en er zijn inderdaad ook lui die erop kicken een doodskop in hun helm te hebben zitten (of wat ervan over is)...

Vind het overigens wel opmerkelijk hoe ''fel'' er hier gereageerd wordt op deze mensen. Iedereen schreeuwt maar ''walgelijk'', ''ziek'' en meer van dat, terwijl we zelf ook deels verantwoordelijk zijn voor deze gang van zaken... Als er niet zo'n enorme vraag naar deze spullen was zou niemadn de moeite nemen ze op te graven en zouden al deze trieste zielen nog in vrede rusten!

Niet te min keur ik dergelijk gedrag natuurlijk ook af, maar waar geld een rol speelt blijven normen en waarden soms achterwege...

Groeten. Kugelblitz! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Bram.T. »

ik denk dat de vraag naar het stoffelijk overschot van een mens hier toch vrij laag is
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Rysher »

Ook wel logisch

wie wilt er stofelijk overschot in de vitrine hebben sstaan
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Bram.T. »

blijkbaar bestaan er toch zo'n mensen
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door koen »

We kunnen met ze alle beginnen te gillen, maar je lost het toch niet op. Enigste wat je kan doen is zelf zoeken en alles aangeven, als je niet voor je kl*te wordt geschoten door die gasten.

In Nederland gebeurde het tot minimaal een paar jaar geleden ongeveer het zelfde( waarschijnlijk nog steeds). Bij het opruimen van gehuurde graven op een kerkhof komt natuurlijk wel eens een gouden tand of dergelijke naar boven. Een extratje voor de machinst.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door zjopske »

Sturmkreuz schreef:
coco schreef:Ik hoorde vandaag een soort gelijk verhaal, het schijnt dat in rusland (stalingrad) veel mensen gaan zoeken, alles meenemen (ook de schedel) maar de rest van de botten terug gooien omdat die niets waard zijn.
echt gewoon te erg!

mvg,
Daar staan vuilzakken! echte vuilzakken vol beenderen van de gesneuvelde soldaten. Elk jaar komen DUIZENDE beenderen bloot te liggen.

De gravers/verzamelaars alhoewel ik deze niet echt verzamelaars zoeken tussen de beenderen naar waardevolle spullen.

Langs één kant, wat dan een klein procentje is, ja er liggen zoveel beenderen en elk jaar komen er zovélen bij, je kunt niet elke keer de Deutsche Kriegsgräberstätte of Volksbund bellen. Maar ik vind dat deze toch een laatste rustplaats krijgen en niet in een Vuilniszak worden gestoken of worden gestript.
ga voor de gein eens naar verdun. ze hebben daar ook botten liggen van ongeveer 30.000 onbekende gesneuvelde soldaten.
met een vergulling en een metaaldetector kun je dit soort botten e.d. makkelijk vinden onder de 10cm grond ligt het slagveld.
mijn vroegere geschiedenis leraar heeft daar ooit met zijn voet een ruggenwervel naar boven gehaald.
dus easy to do. alleen ONRESPECT vol.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie