Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door okke »

merkloos schreef:Als je het niet weet wat hier uit blijkt. Loop je eigenlijk ook maar wat te roepen van iets
waar van je niks afweet. Mischien waren de mensen wel compleet ergens anders en
hebben ze niet eens de lijken gezien. Je weet het niet. Dus jou mening is gewoon niet gegrond.
Je roept wat ter wijl je amper de feiten weet.
Merkloos, Ruimteaapje heeft je uitgenodigd om zelf (ook) achter de feiten aan te gaan. Van mij hoef je dat echt niet te doen hoor, maar je zegt dat Ruimteaapje de feiten amper weet, terwijl je zelf niet aangeeft (ook) iets van de feiten te kennen.

Wil je Ruimteaapjes beweringen in betwijfelen, omdat het een vervelend forumlid is, omdat hij van onjuiste gegevens uitgaat voor zijn beweringen, of om andere redenen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Als je het niet weet wat hier uit blijkt. Loop je eigenlijk ook maar wat te roepen van iets waar van je niks afweet. Mischien waren de mensen wel compleet ergens anders en hebben ze niet eens de lijken gezien. Je weet het niet. Dus jou mening is gewoon niet gegrond. Je roept wat ter wijl je amper de feiten weet.
Onzin, ik weet precies wat de feiten zijn maar ik ben het zat om al een heel topic lang iedereen (niet alleen jou) continu te moeten verbeteren als ze maar wat roepen. Want dat gebeurt steeds: iemand roept iets en dan mag ik vervolgens weer de feiten posten die het totaal niet onderbouwde geschreeuw weerleggen. Nu ook weer: je roept maar wat, zonder überhaupt iets van de zaak te weten, en als ik je van repliek dien dan vraag je mij om mijn bronnen. Daarom stelde ik je voor om gewoon eens zelf wat feiten op te zoeken over de slachtoffers die deze claim indienden en kregen toegewezen door de Italiaanse rechter. Maar dat vertik je. Nou, dan ga ik het je ook niet vertellen :roll:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:
merkloos schreef:Als je het niet weet wat hier uit blijkt. Loop je eigenlijk ook maar wat te roepen van iets waar van je niks afweet. Mischien waren de mensen wel compleet ergens anders en hebben ze niet eens de lijken gezien. Je weet het niet. Dus jou mening is gewoon niet gegrond. Je roept wat ter wijl je amper de feiten weet.
Onzin, ik weet precies wat de feiten zijn maar ik ben het zat om al een heel topic lang iedereen (niet alleen jou) continu te moeten verbeteren als ze maar wat roepen. Want dat gebeurt steeds: iemand roept iets en dan mag ik vervolgens weer de feiten posten die het totaal niet onderbouwde geschreeuw weerleggen. Nu ook weer: je roept maar wat, zonder überhaupt iets van de zaak te weten, en als ik je van repliek dien dan vraag je mij om mijn bronnen. Daarom stelde ik je voor om gewoon eens zelf wat feiten op te zoeken over de slachtoffers die deze claim indienden en kregen toegewezen door de Italiaanse rechter. Maar dat vertik je. Nou, dan ga ik het je ook niet vertellen :roll:
Ik lever een verslag in op school. Vervolgens word er tegen mij zegt er klop niks van geen bronnen je kan het verzonnen hebben.
Dan zeg ik tegen mijn leraar ook niet ga eens lekker zelf de bronnen zoeken. Als je wat beweerd hoor je met de bronnen te komen
en te bewijzen. Als jij de feiten niet weet of niet kan aanwijzen dan heb je het perdefenitie verzonnen zo gaat het bij mij op school
en dat is ook vrij redelijk. Als ik iets stoms loop te beweren vraag jij om een bron dan geef ik je de bron (als er een bron is).
Zo gaat het zo hoord het.

Toen jij mij het het waffen-ss gedeelte om bronnen vroeg heb ik je het geven en zei ik ook niet
ga jij maar lekker zoeken.
Laatst gewijzigd door merkloos op 29 okt 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

okke schreef:
merkloos schreef:Als je het niet weet wat hier uit blijkt. Loop je eigenlijk ook maar wat te roepen van iets
waar van je niks afweet. Mischien waren de mensen wel compleet ergens anders en
hebben ze niet eens de lijken gezien. Je weet het niet. Dus jou mening is gewoon niet gegrond.
Je roept wat ter wijl je amper de feiten weet.
Merkloos, Ruimteaapje heeft je uitgenodigd om zelf (ook) achter de feiten aan te gaan. Van mij hoef je dat echt niet te doen hoor, maar je zegt dat Ruimteaapje de feiten amper weet, terwijl je zelf niet aangeeft (ook) iets van de feiten te kennen.

Wil je Ruimteaapjes beweringen in betwijfelen, omdat het een vervelend forumlid is, omdat hij van onjuiste gegevens uitgaat voor zijn beweringen, of om andere redenen?
Dit was mijn tweede post bij dit verhaal ieder geval een stuk er van.

ruimteaapje, even om de feiten kort te weten. WAren de mensen die
een vergoeding krijgen er bij hoe hun familie werden neergeschoten /
hebben ze het gezien? of zaten ze ergens anders ?

Ik kreeg geen antwoord. Dus waarom zou hij wel de feiten weten?

Ik heb niks tegen ruimteaapje maar de bronnen ontbreken dat is gewoon
het geen wat mist.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Sorry merkloos, maar wat mij ergert is dat je helemaal NIETS over het bloedbad in Civitelle weet, gewoon maar wat loopt te raden, veronderstellingen doet die nergens op slaan en niet op feiten gebaseerd zijn, je gebruikt geen bronnen en als ik je probeer te corrigeren dan wil je van mij wel bronnen zien en beroep jij je op dat ik wel eens dingen zou kunnen verzinnen.

Dan zeg ik: ga jij eerst eens zelf op onderzoek uit, lees eens iets over Civitella en als je dan nog vragen hebt klopt dan weer hier aan. Maar ik heb wel een tip voor je: Metello Ricciarini en Ranieri Pietrelli
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Je bewijst niks dus je hebt ongelijk punt. DAt is het voor mij.

Moeilijk een bron posten crl+c crl+v
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Wat jij wil. Het patroon is duidelijk...

- je roept maar wat zonder enige feitelijke kennis over de Civitella zaak. Je zegt vooral hoe jij denkt dat het zit
- als ik je mening weerleg met feiten dan wil je bronnen zien en je weigert zelf iets op te zoeken over Civitella
- als ik je die bronnen niet wil geven zie je dat als bewijs dat jouw niet onderbouwde gedachten over de zaak juist zijn

Dus ik moet de feiten met volledige bronvermelding voor jou voorkauwen want je bent niet van plan om zelf ook maar iets zelf op te zoeken dat jouw veronderstellingen ondersteunt. Tsja, dan zijn we klaar. Gelukkig kunnen de meelezers in dit topic ook wel zien wat jouw tactiek is :roll:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Iemand die gelijk heeft verdiend gelijk. Als jij gelijkt heb
en mijn vraag gewoon in het begin had gegeven dan had
je waarschijnlijk gewoon je gelijk gehad.

Voor mij is het gewoon een bewijs dat je loopt mee te roepen
als je gewoon crl + c -- crl + v doet bewijs je dat je gelijk
heb krijg je je gelijk punt maar je doet het niet omdat
je gewoon een uit de hand gelopen discussie wilt. Dus
ik stop hier met jou deze discussie.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Hahaha, geweldig is dit...
merkloos schreef:Ik lever een verslag in op school. Vervolgens word er tegen mij zegt er klop niks van geen bronnen je kan het verzonnen hebben. Dan zeg ik tegen mijn leraar ook niet ga eens lekker zelf de bronnen zoeken.
Klopt, maar in een discussie als deze gaat dat net even anders dan bij een scriptie voor school. Ik ben geen leerling die bij leraar "merkloos" met een kant en klaar verhaal moet komen. Een scriptie is geen dialoog, een discussie zou dat wel moeten zijn. Het is niet zo dat ik enkel maar steeds met feiten en bronnen moet onderbouwen dat ik de waarheid spreek en dat jij anders gelijk hebt. Je zou ook eens zelf iets kunnen doen en dat is precies waartoe ik je steeds uitnodig. Daartoe staan een aantal mogelijkheden tot je beschikking:

1) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden die jouw mening ondersteunen
2) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden die mijn mening weerleggen
3) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden waaruit blijkt dat we allebei deels gelijk hebben
4) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden waaruit blijkt dat we geen van beiden gelijk hebben

Maar je zelf verdiepen in de Civitella zaak gaat je al te ver. Dus waar haal je sowieso de arrogantie vandaan om gewoon maar wat te roepen, bij mijn argumenten om bronnen te vragen, zelf helemaal niets te doen en dan verongelijkt te reageren? Heb je bijvoorbeeld Metello Ricciarini en Ranieri Pietrelli al opgezocht met google? Ik gaf hun namen hierboven al als tip. Dit zijn de twee slachtoffers die samen met 201 andere dorpsbewoners in 1944 werden omgebracht en wiens huizen werden verwoest. Het zijn negen van hun nabestaanden die deze procedure gewonnen hebben. Heb je de moeite genomen hun namen in google in te voeren? Nee, want je wil enkel maar zeiken over dat ik kant en klaar alles voor je moet copy-pasten omdat jij anders gelijk hebt :roll:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:Hahaha, geweldig is dit...
merkloos schreef:Ik lever een verslag in op school. Vervolgens word er tegen mij zegt er klop niks van geen bronnen je kan het verzonnen hebben. Dan zeg ik tegen mijn leraar ook niet ga eens lekker zelf de bronnen zoeken.
Klopt, maar in een discussie als deze gaat dat net even anders dan bij een scriptie voor school. Ik ben geen leerling die bij leraar "merkloos" met een kant en klaar verhaal moet komen. Een scriptie is geen dialoog, een discussie zou dat wel moeten zijn. Het is niet zo dat ik enkel maar steeds met feiten en bronnen moet onderbouwen dat ik de waarheid spreek en dat jij anders gelijk hebt. Je zou ook eens zelf iets kunnen doen en dat is precies waartoe ik je steeds uitnodig. Daartoe staan een aantal mogelijkheden tot je beschikking:

1) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden die jouw mening ondersteunen
2) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden die mijn mening weerleggen
3) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden waaruit blijkt dat we allebei deels gelijk hebben
4) Je verdiept je in de Civitella zaak om bronnen te vinden waaruit blijkt dat we geen van beiden gelijk hebben

Maar je zelf verdiepen in de Civitella zaak gaat je al te ver. Dus waar haal je sowieso de arrogantie vandaan om gewoon maar wat te roepen, bij mijn argumenten om bronnen te vragen, zelf helemaal niets te doen en dan verongelijkt te reageren? Heb je bijvoorbeeld Metello Ricciarini en Ranieri Pietrelli al opgezocht met google? Ik gaf hun namen hierboven al als tip. Dit zijn de twee slachtoffers die samen met 201 andere dorpsbewoners in 1944 werden omgebracht en wiens huizen werden verwoest. Het zijn negen van hun nabestaanden die deze procedure gewonnen hebben. Heb je de moeite genomen hun namen in google in te voeren? Nee, want je wil enkel maar zeiken over dat ik kant en klaar alles voor je moet copy-pasten omdat jij anders gelijk hebt :roll:
inderdaad dus wat bedoel je daarmee?
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Dat je zelf totaal geen moeite doet in deze discussie, dat je van mij verwacht dat ik heel veel moeite doe om wat jij zonder enige kennis van zaken verzint allemaal maar met bronnen te weerleggen en dat als ik dat niet doe jouw verzinsels dan waar zijn. Dat is geen discussie dat is gewoon gezeik van jouw kant. Dus ik hou dit topic voor gezien, je gaat bij mij in de ignore mode: ik reageer alleen op je als je onzin verkoopt maar je provocaties laat ik verder onbeantwoord.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Gezeik van mij kant lees je je eigen comments wel na voordat je ze post?
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Gezeik van mijn kant, lees je je eigen comments wel eens na voordat je ze post?
merkloos schreef:
ruimteaapje schreef:Nee, want je wil enkel maar zeiken over dat ik kant en klaar alles voor je moet copy-pasten omdat jij anders gelijk hebt :roll:
Inderdaad dus wat bedoel je daarmee?
Je zegt hier zelf dat je enkel wil zeiken dus wat is je probleem? Maar goed: ignore
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:
merkloos schreef:Gezeik van mijn kant, lees je je eigen comments wel eens na voordat je ze post?
merkloos schreef:
ruimteaapje schreef:Nee, want je wil enkel maar zeiken over dat ik kant en klaar alles voor je moet copy-pasten omdat jij anders gelijk hebt :roll:
Inderdaad dus wat bedoel je daarmee?
Je zegt hier zelf dat je enkel wil zeiken dus wat is je probleem? Maar goed: ignore
Ach gut moet ik speciaal voor jou een zin typen zodat je lekker kan verbeteren?
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door siggel »

@merkloos
Zeer waarschijnlijk niet. Maar wat je wel zou kunnen doen is eens proberen begrijpend te lezen. Na denken voordat je wat schrijft. Zelf deze linkhttp://www.google.nl eens gebruiken om wat te zoeken, en nee niet maar een halve minuut. En zekers niet alle kritiek persoonlijk nemen, probeer er van te leren!!
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gesloten