Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door Ruimteaapje »

Dagblad van het Noorden schreef:
Japanse regering herbevestigt excuses en berouw

ANP | Gepubliceerd op 27 oktober 2008, 16:43

TOKIO - De Japanse regering heeft maandag opnieuw ,,oprechte excuses en diep berouw'' uitgesproken over het aangedane leed tijdens de Tweede Wereldoorlog en in het bijzonder dat van de vrouwen die tot prostitutie werden gedwongen.

Minister Hirofumi Nakasone (Buitenlandse Zaken) deed dat tijdens een gesprek met zijn Nederlandse ambtgenoot Maxime Verhagen, die Japan bezoekt.

Nakasone sprak dat expliciet uit namens premier Taro Aso en meldde daarbij dat het ook zijn eigen persoonlijke mening is. Dat heeft een woordvoerder van Verhagen maandag bekendgemaakt. In het gesprek had Verhagen aangedrongen op een ,,aanvullend gebaar'' naar de Nederlandse vrouwen die als seksslavinnen moesten dienen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door LEO »

Alleszins een mooi gebaar van Nakasone, alhoewel ik niet begrijp waarom Verhagen aandringt op een "aanvullend gebaar". De exkuses waren toch al officieel gedaan denk ik.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door Ruimteaapje »

Met het "aanvullende gebaar" (zie de aanhalingstekens in de tekst) doelt Verhagen op een schadevergoeding voor de Nederlandse vrouwen die als seksslavinnen moesten dienen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door LEO »

Ach zo, schadevergoeding. het lijkt wel een hype te worden.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door Ruimteaapje »

Nou, iets waar ze al 63 jaar om vragen maar keer op keer geweigert wordt zie ik niet echt als een hype.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door LEO »

Ruimteaapje schreef:Nou, iets waar ze al 63 jaar om vragen maar keer op keer geweigert wordt zie ik niet echt als een hype.
Ja tuurlijk, ik heb het slecht verwoord. Ik bedoel, kreeg Verhagen opdracht van de Nederlandse regering om, bv onder druk van een belangenvereniging,
dit punt tersprake te brengen in Japan. Ik heb een gelijklopend topic op dit forum voor de ogen. Daarom zie je.
Knapknapperige
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:27

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door Knapknapperige »

Ervan uitgaande dat niets op te slaan en niet op feiten gebaseerd, hoeft u geen gebruik maken van uw bronnen en als ik probeer te corrigeren of wil je van me bronnen en professioneel zie je dat soms kon ik uitvinden.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door Ruimteaapje »

Ik lees nu op rij drie berichten van "knapknapperige" en geen van de berichten begrijp ik. Is er iemand die het wel begrijpt en mij kan uitleggen wat hij bedoelt? :?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Japanse regering herbevestigt excuses en berouw...

Bericht door koen »

Mooi dat ze hun excuses aan bieden, maar telkens weer worden de stenen weer opgetild waar ze hun pijn onder gestopt hebben.
Plaats reactie