fascistisme onder voetballers.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Ruimteaapje »

Peter F schreef:
Ruimteaapje schreef:Nu we genoeg gezeur hebben gehad over jouw aandeel binnen dit topic hoop ik dat je jezelf terugtrekt met je pathologisch gedrag.
Goed zeg, je bent net twee berichten lid van dit forum en meteen al hopen dat een ander forumlid zich terugtrekt _/-\o-

En jouw aandeel binnen dit topic beperkt zicht tot...zeuren over mij?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door merkloos »

Peter F schreef: Als je de Nederlandsche taal bij anderen probeert te corrigeren, zorg er dan wel voor dat je verbeterde versie wel correct is... Na kinderachtig hoort een komma en omdat is dan met een kleine letter. Nu we genoeg gezeur hebben gehad over jouw aandeel binnen dit topic hoop ik dat je jezelf terugtrekt met je pathologisch gedrag.
siggel schreef:Ahum??/

Zijn aandeel is heel wat groter dan de jouwe, en wie ben jij omdat te bepalen?
Iedereen post moet je respecteren maar Peter F heeft wel gelijk.
Je mag mensen niet afrekenen op zijn post het zou het zelfde
zijn als iemand met meer post altijd gelijk heeft :wink:
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Ruimteaapje »

Euh, merkloos, volgens mij ging het Siggel niet om het aantal posts van "Peter F" en mij, maar om de inhoud van mijn bijdrages aan dit topic (uitleg over camerata, boia chi molla, neo-fascisme onder supporters, etc.) en die van Peter (enkel een opmerking over mijn gedrag). Puur on-topic gezien vindt hij mijn bijdrage groter.

Daar voeg ik aan toe dat het opmerkelijk is dat iemand een totaal heeft van slechts twee berichten, waarvan de enige in dit topic een sneer is naar een ander forumlid.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door merkloos »

ALs hij mij op mijn gedrag aan spreek wegens mijn
merkloze spelling zou ik het ook accepteren.
Maaar laten we on topic blijven.
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door siggel »

@MERKLOOS
Euh, merkloos, volgens mij ging het Siggel niet om het aantal posts van "Peter F" en mij, maar om de inhoud van mijn bijdrages aan dit topic (uitleg over camerata, boia chi molla, neo-fascisme onder supporters, etc.) en die van Peter (enkel een opmerking over mijn gedrag). Puur on-topic gezien vindt hij mijn bijdrage groter.
Inderdaad, zal het simpel uitleggen merkloos.
Bijdrage's van Ruimteaapje zijn onderbouwt en niet alleen in dit topic, ook in die andere. Peter F?????? Uhhh??? Wat moet ik daar van denken??
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Veltro »

@Robin V; Ik wil een kleine nuance aanbrengen in je volgende opmerking:
"Trouwens, het woord fascisme wordt tegenwoordig al te gemakkelijk gekoppeld aan een rechtse politieke visie"
In dit geval wordt een rechtse politieke visie al te gemakkelijk gekoppeld aan het Fascisme.

Ik zie in dit topic al heel wat kenmerken welke met Fascisme niets van doen hebben. bv:
"...heeft niet alleen met een racistisch publiek te maken. „De hele wedstrijd zeiden de spelers tegen me dat donkere Italianen niet bestaan." Rascisme is geen onderdeel van het Fascisme, alhoewel rascistische wetgeving is aangemaakt om gelijkschakeling te krijgen met Nazi-Duitsland. Deze wetgeving is echter nooit uitgevoerd. Dat donkere Italianen niet bestaan? Zelfs negroide personen waren lid van de Fascistische partij/jeugdorganisaties.
"Maar ook had Buffon niet bepaald toevallig de cijfers 88 voor zijn nieuwe shirt gekozen. Wie ook maar iets van het neonazisme weet..." Een Fascist zou nooit met 88 gaan lopen. De schrijfer geeft het zelf ook eigenlijk al aan door een link te leggen met het Neo-Nazisme, wat in geen verband staat met het Fascisme.

Ringtoons, t-shirts en bustes zijn symbolen, waarvan ik niet kan zeggen wat de politieke visie is van de persoon in kwestie.

Wat ik hiermee wil zeggen samen met de eerder aangebrachte nuance: Het Fascisme is populair in Italie en word openlijk gedoogd, zelfs geaccepteerd. Vele rascisten/Neo-Nazi's gebruiken dit om een verderfelijke ideeen onder de noemer Fascisme aan de man te brengen en hiermee weg te komen.

De enige Fascistische stelling welke ik heb terug kunnen vinden en welke ook de redenen waren waarom velen in de jaren 22-43 de partij steunden was:
"„Er zijn nauwelijks linkse voetballers. We hebben nostalgie naar het fascisme omdat we de huidige politici aan het werk zien”, aldus een verdediger van Padova. „Ik houd van het fascisme vanwege de verdediging van het gezin, de orde en de rooms-katholieke kerk”, zegt doelman van AC Milan Christian Abbiati."

Verder, al zal dit misschien raar klinken, hoort het Fascisme bij veel voetbalclubs. De bekendste voorbeelden zijn AS Roma en Lazio Roma. Ik weet niet of iemand ooit in/bij het Stadio Olimpico is geweest, maar iedereen die dat wel is, zal gelijk begrijpen wat ik bedoel. Het stadion is ook onderdeel van het Foro Italico, het voormalige Foro Mussolini.
Ik heb nog een oude tread gevonden van mij: even naar beneden scrollen naar Foro Italico.

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=18& ... an#p294477

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Bram.T. »

Verder, al zal dit misschien raar klinken, hoort het Fascisme bij veel voetbalclubs. De bekendste voorbeelden zijn AS Roma en Lazio Roma. Ik weet niet of iemand ooit in/bij het Stadio Olimpico is geweest, maar iedereen die dat wel is, zal gelijk begrijpen wat ik bedoel. Het stadion is ook onderdeel van het Foro Italico, het voormalige Foro Mussolini.
Ik heb nog een oude tread gevonden van mij: even naar beneden scrollen naar Foro Italico.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



ik ga er dinsdag naar toe :)
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door ziznl »

De zelfingenomen domheid van ruimteaapje wordt redelijk verhuld door een rookgordijn van bronvermeldingen, pseudo-feiten en correcties van anderen. Redelijk verhuld is echter niet hetzelfde als feilloos verborgen. Ik - en blijkbaar enkele anderen ook - kijken gemakkelijk door dit rookgordijn heen en zien slechts het zielige gebral.

Afgezien daarvan doet ze haar werk niet goed. En ziet ze de balk in haar eigen ogen niet.

Een beetje off-topic. Je ziet ook wel dat er onder de russische jeugd een verheerlijking is voor Stalin en dat zie je in Spanje ook bij Franco en dat is in Italië bij Mussolini.
Ik ben het met je eens dat men in Italië walgelijk racistisch supportersgedrag te makkelijk met de term "neo-fascisme" bedekt maar in dit geval zijn de feiten duidelijk.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Veltro »

@SPEARHEAD; veel plezier!!
Ga je voor een bepaalde reden/tijd? In ieder geval weet je door te kijken naar de door mij geposte thread wat er zoal te zien is op het Foro Italico en zal je kunnen voelen waarom het Fascisme verbonden is met die clubs.

Groet,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Bram.T. »

Veltro schreef:@SPEARHEAD; veel plezier!!
Ga je voor een bepaalde reden/tijd? In ieder geval weet je door te kijken naar de door mij geposte thread wat er zoal te zien is op het Foro Italico en zal je kunnen voelen waarom het Fascisme verbonden is met die clubs.

Groet,

Veltro
1 dag voor as roma-chelsea fc
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Bram.T. »

ziznl schreef:De zelfingenomen domheid van ruimteaapje wordt redelijk verhuld door een rookgordijn van bronvermeldingen, pseudo-feiten en correcties van anderen. Redelijk verhuld is echter niet hetzelfde als feilloos verborgen. Ik - en blijkbaar enkele anderen ook - kijken gemakkelijk door dit rookgordijn heen en zien slechts het zielige gebral.

Afgezien daarvan doet ze haar werk niet goed. En ziet ze de balk in haar eigen ogen niet.

Een beetje off-topic. Je ziet ook wel dat er onder de russische jeugd een verheerlijking is voor Stalin en dat zie je in Spanje ook bij Franco en dat is in Italië bij Mussolini.
Ik ben het met je eens dat men in Italië walgelijk racistisch supportersgedrag te makkelijk met de term "neo-fascisme" bedekt maar in dit geval zijn de feiten duidelijk.
off-topic en als je problemen hebt los ze dan privé op i.p.v. elkaar af te breken in dit topic
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Ruimteaapje »

Ziznl, ook jij hebt geen zinvolle bijdrage te leveren aan dit topic? Je zet mijn mening die ik baseer op feitelijke informatie (camerata als fascistische aanspreekvorm, boia chi molla als fascistisch motto, neo-fascisme onder supporters, het zwaaien met de fascistische vlag, etc.) en jij zet daar niets tegenover, geen enkel onderbouwing, behalve qualificaties als "zelfingenomen domheid", "zielige gebral" en mij nog even als vrouw neerzetten ("haar werk", "ze", "haar eigen ogen"). Goed te weten dat je niets constructiefs te melden hebt en daarbij partij kiest voor de mensen die in dit topic ook enkel komen afkraken zonder verdere bijdrage te leveren aan dit topic.

Veltro: alle respect voor je gedetailleerde reactie. Wat ik echt wel wil opmerken is dat het een schemergebied is. Goed, veel Italiaanse voetballers en supporters gebruiken fascistische symbolen en retoriek terwijl ze feitelijk eerder racisten zijn, maar feit blijft dat het combineren van al die elementen - bij Buffon de genoemde punten (camerata, boia chi molla en zwaaien met die vlag) toch echt wel wijst op fascistische sympathie. Of zijn invulling van het fascisme overeenkomt met de werkelijke inhoud van deze politieke stroming is weer iets anders. Dan kom je bij de vraag of mensen die denken dat ze fascist zijn dit ook daadwerkelijk zijn. Wedden dat Ziznl nu een fijne ingang ziet voor pseudo-filosofisch geneuzel :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door ziznl »

SPEARHEAD schreef:
Veltro schreef:@SPEARHEAD; veel plezier!!
Ga je voor een bepaalde reden/tijd? In ieder geval weet je door te kijken naar de door mij geposte thread wat er zoal te zien is op het Foro Italico en zal je kunnen voelen waarom het Fascisme verbonden is met die clubs.

Groet,

Veltro
1 dag voor as roma-chelsea fc
Off-topic .................en bemoei je met je eigen zaken.
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door ziznl »

Ruimteaapje schreef:Ziznl, ook jij hebt geen zinvolle bijdrage te leveren aan dit topic? Je zet mijn mening die ik baseer op feitelijke informatie (camerata als fascistische aanspreekvorm, boia chi molla als fascistisch motto, neo-fascisme onder supporters, het zwaaien met de fascistische vlag, etc.) en jij zet daar niets tegenover, geen enkel onderbouwing, behalve qualificaties als "zelfingenomen domheid", "zielige gebral" en mij nog even als vrouw neerzetten ("haar werk", "ze", "haar eigen ogen"). Goed te weten dat je niets constructiefs te melden hebt en daarbij partij kiest voor de mensen die in dit topic ook enkel komen afkraken zonder verdere bijdrage te leveren aan dit topic.
Mijn bijdrage had zinvol kunnen zijn, als het tot je zou doordringen. Blijf jezelf lekker onderbouwen in constructieve oppervlakkigheid. Ten opzichte van de meerderheid van je forumgenoten maak je daarmee goede sier.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: fascistisme onder voetballers.

Bericht door Ruimteaapje »

Wow, ik ben echt onder de indruk van je beledigingen Ziznl _/-\o_
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gesloten