... schreef:ik ben het helemaal met bilderboard eens, en het kost nog veel geld ook.
het verschil tussen eenzame opsluiting in een bejaardentehuis en een gevangenis scheelt niet veel. ik heb het zelf meegemaakt hoe die oudjes af en toe slecht worden behandelt. ik denk dat hij in de gevangenis nog beter af is... (dus eigenlijk geen straf) vroeg of laat wordt hij toch dementerend. maar dat is mijn mening
Naar jouw mening zijn bejaarden tehuizen erger als gevangenissen? Nogal kortzichtig. Er zijn genoeg bejaarden en verzorgings tehuizen waar de zorg goed tot perfect is. Als familie, vrienden en bekenden iemand in het bejaardenhuis niet meer komen / willen en kunnen opzoeken. Dan kan een dergelijk persoon vereenzamen. (De vinger niet direct naar persooneel gaan wijzen.) Als een persoon in een bejaardenhuis niet wil of contact kan zoeken met medebewoners dan heb je kan dat een dergelijk persoon ook kan vereenzamen.
Ik heb meer als genoeg oudjes getroffen die liever in een bejaarden tehuis zaten in gezeldschap met anderen als eenzaam thuis waar niemand ze komt opzoeken.
En als gevangenis minder erg is, dan zou je toch blij voor hem moeten zijn? Oja niet iedereen gaat dementeren.
Wat betreft hr Scheungraber die dacht/hoopte ermee weg te komen. Is hij in feite ook heel wat jaren. En nu ineens medelijden krijgen met die zielige opa? Had hij ook niet met die oma van 74 en die opa van 66.
Loontje komt om z'n boontje. Don't do the crime, if you can't do the time. En natuurlijk ging hij hier geen verantwoording voor zou moeten afleggen. Maar viel dat even tegen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944