Windmolens op de d-day stranden!?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
michael91
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:49
Locatie: Rotterdam

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door michael91 »

Nog nooit gezien, maar ben wel benieuwd op zich. Heb ook wel idee hoe dat er uit ziet, zal wel soort licht/gloed geven denk ik. Feit is dat nucleaire energie voor en nadelen heeft. Voor het milieu moet er uiteindelijk een oplossing komen. Daarin moet in mijn ogen gekeken worden naar het rendement, milieu (ook horizon dus), veiligheid en de kosten. Waarschijnlijk is dus ook een vorm van groene energie niet genoeg om aan alle energiebehoeftes te voorzien, er moet dus een soort samenwerking komen, of meerdere soorten opwekkingen van energie.

Wat betreft het oorspronkelijke onderwerp van het topic. Als het inderdaad 10 km buiten de stranden blijft, zie ik geen problemen. Dan zie je de molens bijna niet. Wat ik wel als nadeel zie, is de scheepvaart. Die kan hier hinder van hebben. Als het echt in het zicht van de stranden of op de stranden zelf is, dan vind ik dit wel bezwaarlijk, aangezien de stranden toch als een soort monument beschouwd moeten worden in mijn ogen. De invasiestranden zijn in mijn ogen van zo een historisch en cultureel belang, dat deze zoals ze nu zijn intact gehouden moeten worden. Wat betreft wat sommigen zeiden over andere gedeeltes waar heldhaftig gestreden is. Je kan inderdaad niet alle plekken waar heldhaftig gestreden is intact houden zoals ze waren toen. Nieuwbouw in Arnhem enzovoorts is onvermijdelijk. Enige wat je daar kan doen, is sommige bruggen en andere plekken intact houden, zodat er altijd nog wel een herrinering aan de gevechten zijn. Je moet daar als gemeente ook goed mee omspringen. Zorgen dat modern en historische plekken samen gaan.

Met vriendelijke groet,
Michael
Before you lead your men in war to a victory, You have to lead them first through hell
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door robinj »

FF offtopic: Ja het geeft een licht groen gekleurd licht.

Als het op de stranden zou geplaatst worden, kwam er denk ik een opstand in frankrijk door mensen die het niet willen. Dat het 10km van het strand komt, daar hebben niet veel mensen problemen mee.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Toen wij 2 weken op vakantie in Zandvoort aan zee waren stonden er ook allemaal wind molens in zee en die kon je pas een beetje zien als het helemaal helder was en dan was het nog niet eens duidelijk maar heel klein. En dat was nog niet eens 10 km volgens mij. Dus ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Gebruikersavatar
Giilly506th
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2010, 17:32
Locatie: Belgie

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door Giilly506th »

Heb natuurlijk getekend uit respect voor de geschiedenis. Maar als je bedenkt, aan de ene kant wil men groene energie, wereld redden dit dat, en als ze dan moeite doen de windmolens uit het zicht te zetten (want het moet al vrij helder zijn voordat ze zichtbaar zijn) is het nog niet goed. Maak eens een keuze mensen.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door okke »

Wat een dubbel bericht Giilly506th, je vindt dat de molens er uit historisch perspectief niet moeten komen en vervolgens onderbouw je waarom ze er wel zouden moeten komen en verwijt je de bedenkers van het molenpark daadkracht. Om iedereen die tegen de molens tekenden -waaronder jijzelf- te negeren?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door 779 »

Persoonlijk vind ik dat de oorlogsgebieden niet tot in de eeuwigheid heilig verklaard moeten worden/blijven. Dat zou betekenen dat geen enkel stuk grond bewoond zou kunnen zijn, want inmiddels is overal wel gevochten. Daarnaast ben ik van mening dat elke watt energie die opgewekt kan worden zonder fossiele brandstoffen een overwinning is. Je moet inmiddels klein beginnen en het zal nog wel generaties duren voordat zonne- en waterenergie op een efficiënte en kleinschalige manier opgewekt kan worden voor de massa. Het kán ook iets moois opleveren dat de windmolens op 10km afstand van de D-Day stranden komen te liggen, brengt extra toerisme met zich mee waardoor de ouders kunnen kiezen om hun kinderen meteen iets te leren over de geschiedenis van 6 juni '44. Of andersom: ouders die hun kinderen, terwijl ze over de stranden lopen, ook iets leren over hoe belangrijk energie is. Win-win situatie, toch?

779
Gebruikersavatar
thomas963
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2011, 01:56
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door thomas963 »

Echt schandalig dat ze die daar willen plaatsen! Alsof er niet genoeg plaats is in de rest van normandië om deze te gaan plaatsen. Dat is echt geen respect meer hebben voor al die mensen die daar gevochten hebben. Zij hebben voor een bepaald deel onze toekomst bepaald! En deze stranden zijn daarvan het bewijs...
Remember D-day
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door 779 »

thomas963 schreef:Echt schandalig dat ze die daar willen plaatsen! Alsof er niet genoeg plaats is in de rest van normandië om deze te gaan plaatsen. Dat is echt geen respect meer hebben voor al die mensen die daar gevochten hebben. Zij hebben voor een bepaald deel onze toekomst bepaald! En deze stranden zijn daarvan het bewijs...
Is dat niet een beetje overdreven? Er zijn duizenden plekken waar tijdens WO2 voor vrijheid gevochten is.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door Jabnus »

Heb natuurlijk getekend uit respect voor de geschiedenis
Dit schijnt een beetje de mening van veel mensen te zijn die deze petitie tekenden. Ik vraag me oprecht af hoe groot jullie kennis van "De Geschiedenis" is? En wat de mening zou zijn als de kennis iets verder reikte dan het kijken van Band of Brothers of Shaving Ryans Privats... :bonk:

Ben het zelf eens met de laatste reply van Bob (De wonderen zijn de wereld nog niet uit , hahaha )!

Het beste antwoord uit dit topic is op de eerste pagina de vraag van Patrick:
patrickh schreef:Zijn jullie er ook op tegen dat ze in Arnhem nieuwe huizen hebben gebouwd?Daar is tenslotte ook geschiedenis geschreven...of is dat wat anders?
Iedereen negeerde dit stukje echter. Ik vraag me af waarom... Niet spannend genoeg wellicht? Van Operatie Market Garden zijn ook films gemaakt hoor :lol:

Het eeuwige gedweep met Normandie en die oh zo heilige gronden... Jongens, er is veel meer gebeurt dan alleen die paar dagen daar, er zijn nog tientallen mijoenen doden gevallen op andere dagen, alleen al in WOII. En wat dacht je verder van WOI? Of andere oorlogen uit de afgelopen honderden jaren? Daar weten jullie misschien helemaal niets van, maar cultureel of historisch bezien zijn die misschien veel belangrijker of in ieder geval gelijkwaardig? En daar hoor je nooit iemand over? Beantwoord Patrick zijn vraag eens?

Gaston
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door V1Oliver »

De erfgoedindustrie heeft weer toegeslagen, uiteindelijk zijn die stranden gewoon een hoop zand

En voor zij die slechte ogen hebben: de windmolens komen niet op de stranden!!!!!!!! :bonk: Ze komen in zee
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door patrickh »

:wink:
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door johan willaert »

Ze waren in ieder geval nog niet te zien vorige week....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door patrickh »

Aha, je bent er geweest met je voertuig?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door johan willaert »

patrickh schreef:Aha, je bent er geweest met je voertuig?
Dit jaar met een voertuig uit 2010....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Windmolens op de d-day stranden!?

Bericht door sobel »

779 schreef:Persoonlijk vind ik dat de oorlogsgebieden niet tot in de eeuwigheid heilig verklaard moeten worden/blijven. Dat zou betekenen dat geen enkel stuk grond bewoond zou kunnen zijn, want inmiddels is overal wel gevochten. Daarnaast ben ik van mening dat elke watt energie die opgewekt kan worden zonder fossiele brandstoffen een overwinning is. Je moet inmiddels klein beginnen en het zal nog wel generaties duren voordat zonne- en waterenergie op een efficiënte en kleinschalige manier opgewekt kan worden voor de massa. Het kán ook iets moois opleveren dat de windmolens op 10km afstand van de D-Day stranden komen te liggen, brengt extra toerisme met zich mee waardoor de ouders kunnen kiezen om hun kinderen meteen iets te leren over de geschiedenis van 6 juni '44. Of andersom: ouders die hun kinderen, terwijl ze over de stranden lopen, ook iets leren over hoe belangrijk energie is. Win-win situatie, toch?

779

Volledig mee eens.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie