63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door coco »

jenkov schreef:Dat kun je niet met zeker heid zeggen .
Zeker wel, neem tjecho-slowakije die was voor '39 super welvarend*, en na '89 was het hele land naar de kl*te geholpen, of wil je nu gaan beweren dat de tjechen/slowaken dat zelf hebben gedaan....?

*ik heb meerdere bronnen die dit bevestigen!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

Misschien was er dan wel een burger oorlog geweest .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door coco »

jenkov schreef:Misschien was er dan wel een burger oorlog geweest .
Mischien ook wel niet, er zijn minder aanwijzingen/bewijzen voor een burger-oorlog(of oorlogen), dan voor het verkl*ten van landen door de Russen (Sovjets)
Als je gaat mischienen kan je op alles wel wat bedenken, ik wil feiten, keiharde bewijzen en geen mischien dit mischien dat ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

laten we hoffelijk blijven .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door coco »

jenkov schreef:laten we hoffelijk blijven .
Laten we met feiten komen, waaruit kan jij je standpunt 'burgeroorlog' verklaren?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

Als het land te welvarend werd geworden .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door coco »

jenkov schreef:Als het land te welvarend werd geworden .
Je bedoelt waarschijnlijk was geworden,
Even to the point: Nu zijn alle landen toch ook super welvarend, en nergens zijn burgeroorlogen in europa*, dus het had best gekund ook zonder de sovjets hadden die landen goed geweest (beter gezegd gebleven) en dan heb ik het nog niet over het feit van oude gebouwen (zoals kerken, kastelen, en paleizen) die onder het sovjet regime naar de filistijnen zijn geholpen die gebouwen moeten worden gerepareerd (als al mogelijk is) anders worden ze gesloopt wat ook zonde is, en daarbij komt dat die reparaties of eventueele sloop ook goud geld kost, en dat kan weer nergens vandaan komen omdat de industrie naar de knoppe is geholpen.
Nu kan ik het argument nog aangooien zoals: mensen deden onder de sovjets niet hun best om te werken, want ze kregen toch een vast bedrag en een huis en dergelijke, nu zit er in die mensen nog steeds die motivatie het jammere is dat ze nu keihard moeten werken voor hun geld en dat vele dat niet op kunnen brengen, dus als ze nooit bezet waren geweest had het er een stuk rooskleuriger uitgezien.

*crisis voorbehouden!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

Nee ik kan niet zeggen dat Europa heel welvarend is .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door coco »

jenkov schreef:Nee ik kan niet zeggen dat Europa heel welvarend is .
Nee wat is het dan, weet je uberhaupt wel wat welvarend is.
En hoe welvarend durf jij de Sovjet unie te noemen..?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

De sovjet-unie is ook niet erg welvarend en ik weet wat welvarend betekent .
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door mtdr »

jenkov schreef:Nee ik kan niet zeggen dat Europa heel welvarend is .
Ik denk dat wij het hier aardig goed hebben vergeleken met andere werelddelen en dat wij niet veel redenen tot klagen hebben.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door Doornewaard »

jenkov schreef:Nee ik kan niet zeggen dat Europa heel welvarend is .
Uhmm waar bazeer je dat op?. Ik meende dat de economie behoorlijk goed loopt in europa. Uiteraad de nu lopende crisis uitgesloten.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door Moengoman »

Aha, daar kan ik rechtstreeks over getuigen. Zoek maar even op waar Moengo ligt. Neem maar van mij aan dat de Europese economie ook met crisis heel behoorlijk loopt, beter dan waar ik woon. Als je wilt weten wat een vastlopende economie inhoudt moet je even in Haiti gaan kijken. Zo erg is het bij mij nog lang en nog lang niet.
Dus als Jenkov niet kan zeggen dat Europa heel welvarend is, wil ik hem graag uitnodigen om eens op Moengo te komen kijken. Ik kan alvast zeggen dat ik met omgerekend 500 Euro in de maand niet heel, maar toch behoorlijk welvarend ben. En ik verdien duidelijk meer dan de meeste van mijn dorpsgenoten. Anders kon ik ook niet zo vaak op deze site rondhangen.

Terug on-topic: met name Tsjechië en Slowakije maar toch ook de meeste andere voormalige Oostbloklanden zijn er enorm op vooruitgegaan toen de Russen vertrokken. Sympathie hebben voor Rusland (ik heb ongeveer 100 CD's met Russische klassieke muziek) en links zijn is prima (ik ben het), maar feiten zijn feiten. En feit is dat het Sovjet-communisme economisch duidelijk minder succesvol was dan het liberaal-kapitalisme. Een ander feit is dat het Sovjet-communisme niet zo best was voor het milieu. Tsjechië en Oost-Duitsland waren destijds erger vervuild dan welk West-Europees land ook en zoek ook eens op wat de Russen op het schiereiland Kola hebben uitgevreten. Bijnaam: afvoerput van de wereld.
We mogen dus wel stellen dat de strenge Russische meesters gedurende 45 jaar communistische overheersing bepaald niet alleen goede dingen brachten .....
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door jenkov »

inderdaad hebben we niks te klagen maar het gaat ook niet erg goed .
Hardigan
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2006, 22:36
Locatie: Nederland

Re: 63 jaar geleden, begin "Unternehmen Barbarossa"

Bericht door Hardigan »

jenkov schreef:inderdaad hebben we niks te klagen maar het gaat ook niet erg goed .
Dus jij wil beweren dat het niet goed gaat hier in West-Europa (de bron van de beschaving en welvaart) ? Niet als je een linkse regering aan het roer zet , dan gaat het inderdaad niet meer goed zoals de geschiedenis overal laat zien.Om maar te zwijgen over Communistische regimes waar zelfverrijking van leiders,armoede en uitbuiting van het volk en corruptie aan de orde van de dag is.
Plaats reactie