Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door Helmbrug »

Het wassenbeeldenmuseum Madame Tussauds in Londen heeft een bewaker gezet bij de pop van Adolf Hitler, de man die verantwoordelijk is voor de moord op miljoenen Joden.

Het Israëlische dagblad The Jerusalem Post berichtte vandaag dat een Israëlische familie die het museum afgelopen maand bezocht, geschokt was door bezoekers die de Hitlergroet brachten. Daarbij wordt de rechterarm geheven en worden vaak in het Duits de beste wensen voor de dictator uitgesproken.

Het museum deed eerst niets met de klacht van de Israëli's, met als verklaring dat 'de bezoekers zelf moeten afwegen hoe ze met Hitler omgaan'. Maar afgelopen week besloot het toch maar zijn excuses aan te bieden en een suppoost naast de 'Führer' te plaatsen. Britse media hebben echter bericht dat de suppoost niet afdoende werkt, 'want tal van bezoekers kunnen zich niet bedwingen'. (ANP/Redactie)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door Jan Klaassen »

Wie zet er nu zo'n beeld neer?

Dat is 1, daarnaast kan men zich ook afvragen welke idioot tegenwoordig nog zo stom is een hitlergroet te brengen (ookal is dat een andere discussie :O)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door jurgen »

Ik heb niets tegen dat beeld. Hitler mag dat wel de vertegenwoordiger zijn van één van de meest misdadige regimes uit de geschiedenis, het blijft wel een historisch figuur, en die horen naar mijn mening thuis in Madame Tussauds. Dat mensen daar massaal de hitlergroet komen brengen vind alleszins wel opmerkelijk, dat hoort nu ook weer niet..
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door coco »

In deze ligt het inderdaad niet aan het Hitler beeld maar aan de mafketels die de actie ondernemen....zieke geesten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door Jolijn »

jurgen schreef:Ik heb niets tegen dat beeld. Hitler mag dat wel de vertegenwoordiger zijn van één van de meest misdadige regimes uit de geschiedenis, het blijft wel een historisch figuur, en die horen naar mijn mening thuis in Madame Tussauds. Dat mensen daar massaal de hitlergroet komen brengen vind alleszins wel opmerkelijk, dat hoort nu ook weer niet..
Mee eens.
Had er een maand of wat geleden niet iemand ook een boete gekregen omdat deze een hitlergroet bracht aan een aantal agenten?
Niet normaal iig.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Hitler krijgt bewaker na klacht van Israëli's

Bericht door SS collector »

Het verbaast me dat ze er nu pas een bewaker zetten want ik was er zelf 2 maanden geleden een flink aantal meisjes en jongens zelfs met hun 2 vingers het snorretje van Hitler gemaakt, rechterarm opgeheven met de leuze 'Heil Hitler' en geen actie werd ondernomen. :/
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Plaats reactie