Grafschennis

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Grafschennis

Bericht door Dodo »

Grafschennis in Haguenau in Elzas


HAGUENAU, 25 JUNI. Vandalen hebben gisteren nazisymbolen geklad op graven op de militaire begraafplaats van het Franse Haguenau, in de Elzas ten noorden van Straatsburg.

Ook haalden zij zeven grafstenen omver. De graven zijn van Franse moslimsoldaten die omkwamen in de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

De Franse president, Jacques Chirac, omschreef de actie als ,,een belediging voor de nagedachtenis van de soldaten die hun leven gaven voor ons land''.

De Franse premier Raffarin riep op tot eendracht tegen haat. Eerder deze maand werden zestig graven van moslims op een kerkhof in Straatsburg geschonden. (AP)

Afbeelding
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

:cry: :cry:

Triest, hartstikke triest!

:cry: :cry:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ziek :( :cry:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

het is niet zo als het hoort maar tegen de muur die lui :x :x :x :r
Laatst gewijzigd door Brodie op 25 jun 2004, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Schande!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ik persoonlijk vind dat op dit soort wezens (ik wil het niet eens mensen noemen)
een jacht seizoen moet kome
en ik doe graag mee
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zouden die mensen daar eigelijk voldoening door krijgen? Thuiskomen en dan zeggen 'heb ik even mooi die graven vernield, nu kan ik eindelijk gerust slapen'.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Nee want dan kom ik er aan :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Volgens mij is het de haat die in deze mensen leeft. Ik denk dat ze de huidige problemen niet los van het verleden kunnen zien. Nu zijn er natuurlijk zat problemen tussen "de Westerlingen" en de Moslims. En het grootste gedeelte kan de goede kanten van elkaars cultuur nog wel zien. Maar een aantal van deze lui kunnen het blijkbaar niet meer scheiden. De één uit het door in Baghdad een autobom te laten ontploffen en de ander door op begraafplaatsen, graven te schenden.

Jammer, maar helaas gebeurd het nog steeds en er zal weinig tegen te doen zijn. Zolang het overgrote deel van de bevolking maar weet dat haat en oorlog niet de oplossing is.
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Daar zijn gewoon geen woorden voor. Het maakt je bang als je merkt hoe extreem mensen nog steeds kunnen zijn. Je zou je afvragen hoe stom mensen kunnen zijn als ze na twee Wereldoorlogen nog steeds op zo'n manier hun ontevredenheid en bitterheid uiten.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

mjah ..... tsssssssssssss
Starting up again
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben misschien niet de breedste en sterkste persoon die je je voor kunt stellen, maar als ik ooit iemand tegenkom die mij verteld dat hij graven heeft vernield dan pak ik 'm!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Miesjel schreef:Ik ben misschien niet de breedste en sterkste persoon die je je voor kunt stellen, maar als ik ooit iemand tegenkom die mij verteld dat hij graven heeft vernield dan pak ik 'm!
roep mij, ik kom
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ja inderedaad zeer ondermaats, maar wat zou hiervan hun bedoeling zijn, dat snap ik niet, zeker omdat het Franse moslimsoldaten zijn, ik kan nog begrijpen moesten het Duitse graven zijn van de ss ofzo (eigenlijk ook niet maarja), die families, dorpen van die mensen hebben uitgemoord, dat ze er dan dingen opspuiten,mischien als enige wraak of voldoening om toch te laten blijken dat de ss verschrikkelijk was. Maar in dit geval, Franse soldatengraven bespuiten met nazi-symbolen :?
En moest het als wraakactie zijn, stel je voor zo een paar oude bokken met spuitbussen :? :lol: kan tevens niet hé, en de volgende generatie zie ik dat eigenlijk ook niet echt doen.
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Tja, de volgende generatie zie ik dat net wél doen. Die hebben duidelijk niet eens meer door waar het over gaat --> over LEVENS en dergelijke! Daar wordt namelijk 'de dag van vandaag' volgens mij toch veel te lichtzinnig mee omgesprongen.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gesloten