Proces tegen ss officier Friedrich Engel gestaakt,

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het stopzetten van deze rechtzaak noem ik een stukje menselijkheid. Een hoogbejaard iemand hoort niet in een gevangenis. Hij had simpelweg eerder gepakt moeten worden, helaas is het daarvoor nu te laat.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

KevinP schreef:Het stopzetten van deze rechtzaak noem ik een stukje menselijkheid. Een hoogbejaard iemand hoort niet in een gevangenis. Hij had simpelweg eerder gepakt moeten worden, helaas is het daarvoor nu te laat.
licht eraan in wat voor een fysieke conditie de man is. En opgesloten kan hij toch wel? Hoeft niet per se in een cel...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

KevinP schreef:Hij had simpelweg eerder gepakt moeten worden, helaas is het daarvoor nu te laat.
Hoezo te laat? ook al was hij 102 jaar,dan zou die nog berecht moeten worden.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

robin.h schreef:
KevinP schreef:Hij had simpelweg eerder gepakt moeten worden, helaas is het daarvoor nu te laat.
Hoezo te laat? ook al was hij 102 jaar,dan zou die nog berecht moeten worden.
Een belangrijk onderdeel van een rechtssysteem is ook menselijkheid. Natuurlijk had ik ook liever gezien dat deze man eerder opgepakt was en zijn verdiende straf had gekregen maar ik ben van mening dat het verkeerd is om hoogbejaarde mensen op te sluiten als ze voor de huidige samenleving geen gevaar meer vormen.

Maar deze discussie is eerder gevoerd en niet iedereen denkt hierover hetzelfde.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Vind ik persoonlijk ook, ze hadden hem maar eerder moeten berechten.
(Ik wil hier totaal niet mee zeggen dat ik achter die man sta, ver van!)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Die beangstigende blik in zijn ogen ... straalt voor mij nog altijd het kwade uit. Voor mij mogen ze hem nog een paar jaar opsluiten, al was het maar om een laatste signaal te geven dat we nog niet vergeten zijn wat mensen zoals hij de mensheid aangedaan hebben.
Hij heeft trouwens al genoeg mogen genieten van het vrije leven, dat hij anders op zijn oude dag zou gehad hebben moest hij zich aangegeven hebben of wat dan ook.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Juist.Zoals Tim zegt, hij heeft heel z'n leven al van z'n leven kunnen genieten maar nu moet hij opgesloten worden :x .Denk ook maar aan de nabestaanden van de slachtoffers
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Tim schreef:Die beangstigende blik in zijn ogen ... straalt voor mij nog altijd het kwade uit. .
Je moet wel rekening houden dat dit weer een foto van de pers is hé! Die nemen 200 foto's en halen er dan de toepasselijkste er uit!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Als ze hier 40 jaar eerder mee hadden gekomen, vond ik het redelijk.
Deze man leeft geen 20 jaar meer, misschien is hij morgen dood...laat hem met rust zou ik zo zeggen...maarja, van verhalen als deze smult de pers natuurlijk...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Moest hij nog 10 jaar leven zou het al zeer lang zijn! Maar wat ik denk, is dat ze hem mischien een geldboete kunnen geven, zou dat niet beter zijn dan zo een oude man op te sluiten?
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

BjornSpiN schreef: Deze man leeft geen 20 jaar meer, misschien is hij morgen dood...laat hem met rust zou ik zo zeggen...maarja, van verhalen als deze smult de pers natuurlijk...
Als ik een aantal mensen bijv vermoord,en ik ga de cel in,en ik krijg een ziekte tot ik nog maar een aantal weken te leven heb,zouden ze mij dan ook zomaar moeten laten gaan omdat ik nog maar een aantal weken heb,terwijl ik wel een aantal mensen heb vermoord(Voorbeeld natuurlijk :wink: )Dacht het niet,dus waarom zouden ze het bij deze man wel moeten doen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Rechten van de mens. Als men in pakistan een 80-jaar oude en zieke man die opgesloten zat voor een misdaad moet vrijlaten van amnesty international, moete men hier ouderen net hetzelfde behandelen. Velen willen natuurlijk dat men daarin selectiever is, maar iedereen gelijk voor de wet!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Tim schreef:Die beangstigende blik in zijn ogen ... straalt voor mij nog altijd het kwade uit. Voor mij mogen ze hem nog een paar jaar opsluiten, al was het maar om een laatste signaal te geven dat we nog niet vergeten zijn wat mensen zoals hij de mensheid aangedaan hebben.
Hij heeft trouwens al genoeg mogen genieten van het vrije leven, dat hij anders op zijn oude dag zou gehad hebben moest hij zich aangegeven hebben of wat dan ook.
Precies, zo denk ik er ook over!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Men kan moeilijk uitzonderingen op de wet maken voor mensen met een beangstigende blik, want dan kan men evengoed uitzonderingen maken op basis van ras e.d. ................
Laatst gewijzigd door Peter M op 28 jun 2004, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Overigens ziet men de beschaving van een land af aan het rechtssysteem en de manier waarop gevangenen worden behandeld.

:)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie