Dit is het laatste wat ik hierover zeg,ik heb het woord massa moordenaars in geen enkele post van mij gebruikt dus ook jij moet even goed terug lezen.Verder als jij beweert dat Nederlanders die bij de waffen ss zijn gegaan niet worden gezien als landverraders dan heb jij oogkleppen op,verder probeer jij hier iedereen te overtuigen dat jouw mening de enig juiste is goh wat komt me dat bekent voor.Ik krijg een beetje apart gevoel bij je redeneringen.Of jij mij argumenten sterk vind of niet zal me echt worst zijn,ik vind dat nederlanders die in de waffen ss hebben gediend landverraders zijn punt dat is mijn mening en gelukkig in dit land mag ik die mening hebben en niet dankzij jouw nederlanders in de waffen ss overigens.Ik heb verder ook niet gezegd dat elke SS-er een massa moordenaar is,een moordenaar en landverrader zijn 2 verschillende dingen dacht ik.Gerardus mooyman tja vrijwilliger in de waffen ss heeft het ridderkruis gekregen in mijn ogen nog steeds een landverrader crimineel weet ik ik niet heb ik geen info over.Ik ben selectief? dit is het eerste filmpje wat bij een zoekopdracht te voorschijn komt op youtube probeer het maar eens.Dus leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gebruikt.D_Dutch schreef:Dus? Zijn het dan meteen massamoordenaars en concentratiekampbewakers? Probeer iets anders dan te herhalen en ga eens in op de argumenten die anderen hier leveren want daar ben je blind voor.Patrick.S schreef:als ik de diverse filmpjes bekijk dan zou je zeggen dat ze juist trots zijn om bij de SS te horen er werd immers verteld dat je het beste van het beste was.
In dat filmpje ja. Er zijn ook genoeg filmpjes met jonge jongens dus wat dat betreft ben je wel extreem selectief in materiaal om je gelijk te behalen. Dan nog, ook volwassennen maken fouten, deze kunnen net zo goed onderworpen worden aan propaganda. Ook voor hun kunnen er genoeg redenen zijn om bij de Waffen-SS toe te treden. Dat maakt hen in mijn ogen geen massamoordenaar zoals jij en Bob telkens prediken.Patrick.S schreef:In dit filmpje lijken het me allemaal volwassen kerels die heel goed zelfstandig een beslissing hebben genomen.
Haha, toevallig ken ik iemand uit het verzet en die zegt toch iets heel anders als jou. Die man heeft genoeg gelezen na de oorlog, meer boeken dan jij ooit voor mogelijk kunt houden. Die man heeft in de oorlog zijn eigen broer en twee beste vrienden vermoord zien worden en die zegt net als mij dat niet elke SS'er een massamoordenaar was. En denk jij beter te kunnen oordelen dan iemand die zelf in de oorlog zat?Patrick.S schreef:Vertel deze argumenten eens tegen iemand die toen daadwerkelijk in het verzet heeft gezeten en alles ook echt heeft meegemaakt,ik denk dat je de reactie wel kan raden.
Ik vraag me af hoe jij zo extreem bent in je opvattingen want sterke argumenten heb je niet. Net als Bob heb jij het maar keer op keer over cocentratiekampbewakers, motivatie en landverraders, keer op keer hetzelfde gezwets, maar over de argumenten die anderen brengen vertikken jullie het om over te hebben. Dit is je kans om mij te overtuigen dat SS'ers massamoordenaars waren en gruwelijke monsters, dus ga je gang! Ik ben benieuwd.
Hoe kijk jij tegen Gerardus Mooyman aan? Vind je hem ook een moordenaar? Crimineel?
gegroet