Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door Comrade »

VENLO - De politie heeft zondagmiddag op een rommelmarkt in Venlo wapens en nazi-attributen in beslag genomen. Daarbij werd een 53-jarige Duitser aangehouden, maakte de politie maandag bekend.

De Duitser probeerde steekwapens, stroomstootwapens, pepperspray en zo'n 300 medailles en munten met Duitse SS-tekens en beeltenissen aan de man te brengen. Agenten namen poolshoogte na een tip. De man is verhoord en krijgt een proces-verbaal.
De politie weet niet of de man binding heeft met extreem-rechtse groepen in Duitsland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1291 ... rkt__.html

Wat moeten we hier nou weer van vinden :|
''Drann, drauf, drüber!''
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door CollectorWo2 »

Als het copieen zijn vind ik het prima als het inbeslag word genomen.
Maar originele medailles vind ik tever gaan om niet te mogen verkopen,uiteraard wel afgeschermd.
En bepaalde steekwapens e.d zijn verboden om te verkopen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door Jan Klaassen »

Kopieën mag je toch ook gewoon verkopen? Natuurlijk wel beschaafd, dus het best maar even alle hakenkruizen en SS-runen afplakken. Ze zouden niet moeten doen alsof de man is opgepakt omdat hij munten en medailles verkocht, maar omdat hij steek- en stroomstootwapens bij zich had. Dat is erg logisch.

Idioot dat er verband wordt gelegd tussen dit en extreemrechtsen. Kortzichtige mensen, lekker is dat. "Een tip" is ook al zoiets: wie heeft wat dan doorgebeld naar de politie??
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door zjopske »

@JK
Iemand die naast (zeer vermoedelijk repro)medailles ook pepperspray en stroomstootwapens verkoopt noem ik geen verzamelaar.
En volgens mij is het in de hoek van Venlo als langer gerommel met extremisme, vandaar dat de conclusie makkelijk getrokken word.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door Jan Klaassen »

zjopske schreef:@JK
Iemand die naast (zeer vermoedelijk repro)medailles ook pepperspray en stroomstootwapens verkoopt noem ik geen verzamelaar.
En volgens mij is het in de hoek van Venlo als langer gerommel met extremisme, vandaar dat de conclusie makkelijk getrokken word.
Precies, hij zou dan ook alleen om die reden opgepakt moeten zijn. Niet om z'n medailles en munten, maar goed. Ken verder de situatie in Venlo niet, maar dit soort dingen is nooit goed voor de mensen die WEL serieus verzamelen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door panzer lehr »

Inderdaad je zou toch verwachten dat de man op de hoogte zou moeten zijn van de wapenwetgeving.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door sobel »

Jan Klaassen schreef:
zjopske schreef:@JK
Iemand die naast (zeer vermoedelijk repro)medailles ook pepperspray en stroomstootwapens verkoopt noem ik geen verzamelaar.
En volgens mij is het in de hoek van Venlo als langer gerommel met extremisme, vandaar dat de conclusie makkelijk getrokken word.
Precies, hij zou dan ook alleen om die reden opgepakt moeten zijn. Niet om z'n medailles en munten, maar goed. Ken verder de situatie in Venlo niet, maar dit soort dingen is nooit goed voor de mensen die WEL serieus verzamelen.

Ik vind het anders in combinatie met de wapens wel verdacht... in mijn ogen dus terecht dat deze man is opgepakt vanwege de wapens EN de medailles
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door Schijnwerper »

Het was een Duitse verkoper, en die zal wel niet op de hoogte geweest zijn van de Nederlandse wapen wet.
Bovendien vind ik dit niet echt horen op een rommelmarkt, een stand vol met Nazi memorabilia.
Is verboden ook zelfs op Militaria beursen mogen H K's niet zichtbaar getoond worden.
Laten we de foto's eens bekijken van wat er zoal inbeslag is genomen, dan lijkt me dat ook terecht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
mutt151a1
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2012, 18:11

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door mutt151a1 »

Waarom zo een gezeik in Duitsland is dit heel normaal dat deze artikelen op een rommelmarkt verkocht worden.
Daar moeten ook de Hk afgeplakt zijn.

Bajonetten en messen die WW2 afkomstig zijn mogen dan niet verkocht worden.

Ik koop de mooiste spullen op rommelmarkten.
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door puck »

Pure kitsch :lol: :lol: :lol: :lol:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Nazi-attributen aangeboden op rommelmarkt

Bericht door patrickh »

Het ging niet om zijn "nazi"artikelen, maar om de steekwapens en pepperspray. Zoals de politie zelf al aangaf is het niet verboden Derde Rijk artikelen als verzamelwaar op markten of internet aan te bieden. Storm in een glas water dus (zoals zo vaak).
Plaats reactie