mijn foto's in de krant!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

mijn foto's in de krant!

Bericht door Bert-Jan »

Altijd leuk zoiets! De persoon die mij heeft geholpen de locatie te vinden van de foto's die ik gekocht had van een ander forumlid. Blijkt ook af en toe eens stukje te schrijven in het dorpsblad. En heeft naar aanleiding van de opgedoken foto's een stukje geschreven.

leende krantkl.jpg
en hier kan het stukje online worden bekeken!

http://www.prepresskelpen.nl/epaper/481 ... .html#/12/
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door patrickh »

Zeer leuk, ja!
Gebruikersavatar
Lau
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2010, 09:13
Ontvangen: 2 keer

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door Lau »

Leuk BJ!
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door strapping »

Dat is leuk!!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door Kugelblitz »

Erg gaaf! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door panzer lehr »

Heel leuk. :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door asjemenou »

Leuk artikel Bertjan. Jouw foto's zijn het zoveelste bewijs dat er in de oorlogsjaren meer is gefotografeerd dan dat men over het algemeen denkt. Men zag in die tijd van dit soort gebeurtenissen/momenten toch ook wel de historie ervan in. In de periode van WOII waren er best wel veel amateurfotografen die met een eenvoudige fotocamera en een simpele doka in de kast onder de trap zodoende hun hobby uitoefenden.
Van één van deze destijds talrijke amateurfotografen weet ik dat fotorolletjes e.d. gedurende de oorlog goed te verkrijgen waren. Jammer genoeg zien de nazaten van deze amateurfotografen daarentegen de historie van hun fotowerk veelal niet in. Zodoende blijft het vaak verborgen in fotoalbums of in een schoenendoos op zolder. Maar dat het er is dat staat vast.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: mijn foto's in de krant!

Bericht door Bert-Jan »

asjemenou schreef:Leuk artikel Bertjan. Jouw foto's zijn het zoveelste bewijs dat er in de oorlogsjaren meer is gefotografeerd dan dat men over het algemeen denkt. Men zag in die tijd van dit soort gebeurtenissen/momenten toch ook wel de historie ervan in. In de periode van WOII waren er best wel veel amateurfotografen die met een eenvoudige fotocamera en een simpele doka in de kast onder de trap zodoende hun hobby uitoefenden.
Van één van deze destijds talrijke amateurfotografen weet ik dat fotorolletjes e.d. gedurende de oorlog goed te verkrijgen waren. Jammer genoeg zien de nazaten van deze amateurfotografen daarentegen de historie van hun fotowerk veelal niet in. Zodoende blijft het vaak verborgen in fotoalbums of in een schoenendoos op zolder. Maar dat het er is dat staat vast.
klopt er ligt nog zat op zolders en wat er al niet is weg gegooid
Plaats reactie