Altijd leuk zoiets! De persoon die mij heeft geholpen de locatie te vinden van de foto's die ik gekocht had van een ander forumlid. Blijkt ook af en toe eens stukje te schrijven in het dorpsblad. En heeft naar aanleiding van de opgedoken foto's een stukje geschreven.
en hier kan het stukje online worden bekeken!
http://www.prepresskelpen.nl/epaper/481 ... .html#/12/
mijn foto's in de krant!
- strapping
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
- panzer lehr
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 47 keer
- Ontvangen: 90 keer
Re: mijn foto's in de krant!
Leuk artikel Bertjan. Jouw foto's zijn het zoveelste bewijs dat er in de oorlogsjaren meer is gefotografeerd dan dat men over het algemeen denkt. Men zag in die tijd van dit soort gebeurtenissen/momenten toch ook wel de historie ervan in. In de periode van WOII waren er best wel veel amateurfotografen die met een eenvoudige fotocamera en een simpele doka in de kast onder de trap zodoende hun hobby uitoefenden.
Van één van deze destijds talrijke amateurfotografen weet ik dat fotorolletjes e.d. gedurende de oorlog goed te verkrijgen waren. Jammer genoeg zien de nazaten van deze amateurfotografen daarentegen de historie van hun fotowerk veelal niet in. Zodoende blijft het vaak verborgen in fotoalbums of in een schoenendoos op zolder. Maar dat het er is dat staat vast.
Van één van deze destijds talrijke amateurfotografen weet ik dat fotorolletjes e.d. gedurende de oorlog goed te verkrijgen waren. Jammer genoeg zien de nazaten van deze amateurfotografen daarentegen de historie van hun fotowerk veelal niet in. Zodoende blijft het vaak verborgen in fotoalbums of in een schoenendoos op zolder. Maar dat het er is dat staat vast.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
Re: mijn foto's in de krant!
klopt er ligt nog zat op zolders en wat er al niet is weg gegooidasjemenou schreef:Leuk artikel Bertjan. Jouw foto's zijn het zoveelste bewijs dat er in de oorlogsjaren meer is gefotografeerd dan dat men over het algemeen denkt. Men zag in die tijd van dit soort gebeurtenissen/momenten toch ook wel de historie ervan in. In de periode van WOII waren er best wel veel amateurfotografen die met een eenvoudige fotocamera en een simpele doka in de kast onder de trap zodoende hun hobby uitoefenden.