Beechcraft 18s komt naar 40-45 museum Arnhem

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Ontvangen: 1 keer

Beechcraft 18s komt naar 40-45 museum Arnhem

Bericht door wvd »

ARNHEM - Het Arnhemse Oorlogsmuseum '40-'45 krijgt de beschikking over een vliegtuig dat aan het einde van de Tweede Wereldoorlog regelmatig boven Nederland te zien was; een Beechcraft 18S.

Het vliegtuig werd in de jaren 60 door prins Bernhard geschonken aan een blindeninstituut in Grave. Daarna kwam het terecht bij een sloopbedrijf in Nijmegen, waar het als blikvanger dienst deed.

Het vliegtuig wordt daar deze week gedeeltelijk gedemonteerd en dan naar het oorlogsmuseum vervoerd. Het is het eerste vliegtuig in de collectie.

Bron: omroepgelderland

Dit is voor mij persoonlijk echt jeugdsentiment ik ken dit vliegtuig al vanaf dat ik een klein kind was. Ik ken de autosloperij en heb dit toestel daar dan ook altijd buiten op een pilaar zien staan. Kan niet wachten tot hij in Arnhem staat dan kan ik het eindelijk eens van dichtbij bekijken. Al zal die na al die jaren buiten gestaan te hebben wel opgeknapt moeten worden.
Memory
Lid

Re: Beechcraft 18s komt naar 40-45 museum Arnhem

Bericht door Memory »

Interessant!
Is er ook bekent wanneer hij te zien is? Ik ben ook wel benieuwd!
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Ontvangen: 1 keer

Re: Beechcraft 18s komt naar 40-45 museum Arnhem

Bericht door wvd »

Nee op de site van het museum zeggen ze er niks over. Wel staat er dat ze een flak88 hebben gekocht.
Plaats reactie