Nazi-bewegingen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gurbe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:27

Nazi-bewegingen

Bericht door Gurbe »

Hallo,

Voor een project doe ik onderzoek naar nazi-partijen of bewegingen van tegenwoordig. Ik heb er ook al een aantal gevonden, maar ik kan niet vinden welke bewegingen nu eigenlijk de grootste zijn. Weet iemand misschien welke bewegingen nu erg bekend zijn en veel aanhangers hebben? Het zou me erg helpen als je een antwoord hebt!
Ik hoor het graag!
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Millcoll »

Gurbe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:27

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Gurbe »

Hoe kan het ook anders: Wikipedia. Ik zocht vast weer met te veel omwegen.. Heel erg bedankt! Dit is precies wat ik zoek!
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Millcoll »

Engelse zoekterm
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door platoz »

Kijk anders ook eens op het forum van Stormfront. Daar zitten al die groepjes juist op. Je hoeft niet te registreren om daar mee te kunnen lezen.

Die lijst op Wikipedia is verre van compleet. Als je een beetje het nieuws bijhoudt, dan zijn er wel meer groepen die de revue hebben gepasseerd. Maar goed, ze verdwijnen ook vaak net zo snel weer als dat ze zijn opgericht.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Millcoll »

Ik heb dat forum eens bekeken :zapped: Na 5 min :full:
Gurbe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:27

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Gurbe »

Dat forum heb ik bekeken. Inderdaad niet lang uit te houden..
Het gaat er voornamelijk om dat ik de grootste en actiefste bewegingen weet. En die staan ook wel op die Wikipedia site.
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Naamloos »

Probeer het eens bij Kafka.

http://kafka.antenna.nl/
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door platoz »

Gurbe, de grootste en bekendste partij is de Nederlandse Volks-Unie van Konstant Kusters en die partij heeft veel aanhang in de loop der jaren verloren. Als ik me goed herinner heeft de AIVD recentelijk nog onderzoek gedaan naar deze club en geconcludeerd dat alles daar op een laag pitje staat. Er bestaat in Nederland eigenlijk geen grote neo-nazi beweging.

Wat toen ook meespeelde in dat onderzoek was een inventarisatie met betrekking op het risico van geweld dat deze neo-nazi's zouden kunnen gebruiken. De conclusie was toen dat juist niet de neo's maar de extreem-linkse AFA (de Anti Fascistische Aktie) de grootste risicogroep met geweld waren. En volgens mij is KAFKA ook gelinkt aan die foute club. Weet ook niet echt of je KAFKA serieus kan nemen. Als ik de website zo even snel bekijk, is het niet meer dan riooljournalistiek over een ander deel van de samenleving waar je niet trots op hoeft te zijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt... :wink:
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gurbe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:27

Re: Nazi-bewegingen

Bericht door Gurbe »

Ik had tot nu toe meer op mondiaal niveau gekeken, dus over Nederland wist ik nog niet zo veel. Dus ik heb zeker wat aan jouw informatie, dankjewel!
Plaats reactie