Anne Frank Huis trekt meer bezoekers

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Anne Frank Huis trekt meer bezoekers

Bericht door Roel R. »

Anne Frank Huis trekt meer bezoekers

Gepubliceerd op: dinsdag 20 juli 2004

AMSTERDAM (ANP) - In een tijd dat het toerisme naar Amsterdam hapert, ziet het Anne Frank Huis juist een stijging van het aantal bezoekers. In het eerste halfjaar kwamen 455.000 mensen langs bij het achterhuis aan de Prinsengracht, liet een woordvoerster dinsdag weten.

Dat zijn er 17.000 meer dan in de eerste helft van vorig jaar. In 2003 ontving het Anne Frank Huis al een recordaantal van 913.000 bezoekers.

Het Anne Frank Huis heeft geen duidelijke verklaring voor de groeiende interesse. ,,Misschien heeft het te maken met de verbouwingen van het Rijksmuseum en het Stedelijk Museum'', aldus de woordvoerster. Die Amsterdamse musea zijn wel open voor publiek, maar in een kleinere omvang en op een andere locatie.

Het museum kreeg ook veel publiciteit in binnen- en buitenland door reizende exposities en de viering van de 75e geboortedag van Anne Frank op 12 juni. De fototentoonstelling die aan de geboortedag is gewijd, is echter te zien in het Fotografiemuseum Amsterdam (FOAM).

http://www.planet.nl/planet/show/id=788 ... /sc=7bb167
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben van plan er binnekort ook eens heen te gaan. :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Miesjel schreef:Ik ben van plan er binnekort ook eens heen te gaan. :)
al eens geweest? Ik ben er geweest. het is anders :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

gaat de 1e keer worden.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie