779 schreef:Jan Klaassen schreef:Ik vind niet dat je mensen die in de jaren '30 op de NSDAP stemden kan verwijten dat ze van de Holocaust vooraf al hebben kunnen weten.
Nee idd... Hitler houdt toespraken in het gehele land en roept letterlijk: "ik zal alle Joden uitroeien" en daarna stemmen 17 miljoen stemgerechtigden (44% stemmen) op de NSDAP. In de jaren erna zal zijn populariteit en wens om alle niet Arische volkeren om te leggen alleen maar groeien. Nee idd, de Duitsers wisten echt helemaal niets van de vooraf aangekondigde Nazi praktijken. Zal het nog aan familieleden van mij vragen welke veel broers/zussen/ooms/tantes e.a. verloren omdat een 'gedwongen' dienstplichtige hen perse zonder reden wilde omleggen. Ik kan ook nergens in de geschiedenisboeken lezen dat er in de periode 1939-1945 tientallen miljoenen Duitsers in opstand kwamen tegen de bezetting van heel Europa, of dat miljoenen verplichte dienstplichtigen hun wapens neerlegden toen ze in Nederland 102.000 Joden neerknalden of afvoerden. Of de bijna 89.000 andere Nederlandse doden. Waar is de sabotage die hoort als je ergens vecht terwijl je dat moraal gezien niet wilt? Ook al geloof je in het feit dat mensen gehersenspoeld worden door een dictatuur, kijk maar in het huidige Midden-Oosten wat er gebeurd met de dictator als er tientallen miljoenen mensen in opstand komen.
Je moet overduidelijk met je neus nog eens diep in de boeken gaan zitten, iets vaker het NOS Journaal aanzetten én logisch nadenken. Daarbij raken je argumenten kant noch wal. Om jouw onlogische tirade maar meteen te ontkrachten; "Jan Klaassen" sprak over
vooraf, heel onlogisch dat jij voornamelijk aan komt zetten met dingen die
tijdens de Tweede Wereldoorlog plaatsvonden. Zoals al eerder gezegd; goed lezen 779. Maar ik zal wel wéér ingaan op je belachelijke reactie;
779 schreef:een 'gedwongen' dienstplichtige hen perse zonder reden wilde omleggen.
Wat voor een alternatief hadden ze op dat moment? Weigeren en dan zelf tegen de muur gezet worden? Iedere soldaat zou geweten hebben dat weigeren geen enkel effect had aangezien ze voor jou zo weer een andere dienstplichtige op konden trommelen. Waarom je dienstplichtig tussen aanhalingstekens schrijft is mij onduidelijk. Het is een feit dat een overgroot deel van de Wehrmacht uit dienstplichtigen bestond.
779 schreef:kijk maar in het huidige Midden-Oosten wat er gebeurd met de dictator als er tientallen miljoenen mensen in opstand komen.
De oude dictator afgewisseld door een nieuwe? Totale anarchie waarbij hele stammen elkaar te lijf gaan? Kijk eens naar Egypte en Libië. En sowieso, Hitler was een veel grotere verschrikking dan Mubarak of Qadhafi, dus de angst vanuit de bevolking was ook een stuk groter tijdens het bewind van Hitler.
779 schreef: of dat miljoenen verplichte dienstplichtigen hun wapens neerlegden toen ze in Nederland 102.000 Joden neerknalden of afvoerden. Of de bijna 89.000 andere Nederlandse doden.
En jij gelooft serieus dat al die soldaten (Ongeacht vrijwilligers/dienstplichtigen) hier vanaf wisten?
Dit is tevens de enige keer dat ik op jouw berichten reageer daar je reacties, net zoals in eerdere soortgelijke topics, nooit serieus zijn en/of een goede beargumentering bevatten, iets wat toch behoorlijk belangrijk is voor een normale discussie. Mocht je dit in je toekomstige reacties wel kunnen dan ga ik daar met plezier op in.