Fort Hoek van Holland moet sluiten!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: Fort Hoek van Holland moet sluiten!

Bericht door JPH »

Joep schreef:
asjemenou schreef:Triest verhaal weer. In tijden van bezuinigingen worden culturele instellingen zoals musea, sport verenigingen e.d. altijd het hardst getroffen. Blijkbaar telt het letten op de centen zwaarder dan de culturele of historische waarde.
De ervaring heeft mij (helaas) geleerd dat er maar weinig historisch besef leeft onder gemeenteraadsleden. Men zou zich moeten bedenken dat "weg of verloren" ook daadwerkelijk "écht weg of verloren" is en niet meer terug komt.
Ook houdt men meestal geen rekening met de vrijwilligers die zich veelal belangeloos "met hart en ziel" voor zoiets inzetten. Voor hen is de teleurstelling nog het grootst.
Als het Fort Hoek van Holland definitief dicht gaat dan is het wel te hopen dat de collectie in goede handen terecht komt. Als het beheer daarvan ook in handen van de gemeente Rotterdam of van één of andere mogelijke horeca uitbater van het fort terecht komt dan vrees ik het ergste.
Wat je zegt, ik ben er laatste zondag heen geweest en ik heb het een en ander gevraagd, die vrouw stond bijna te huilen dat het dicht gaat.
Die vrijwilligers hebben hun levenswerk erin gestopt en worden nu zo afgedankt.
Erg triest dit, ben er vaak geest toen ik er nog in de buurt woonde..
Ook in mijn jeugdjaren flink wat tijd in de bunkers daar doorgebracht toen je er nog normaal in kon komen.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Plaats reactie