Mijn vader Roger Lamot

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
eric.lamot
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2013, 23:52

Mijn vader Roger Lamot

Bericht door eric.lamot »

Beste leden,
Een tweetal jaren geleden is mijn vader overleden. Zijn naam was Roger Lamot uit Wilrijk geboren op 28 januari 1924. Ik weet ondertussen dat hij heeft gediend in het Langemark divisie. Hij was werkvrijwilliger in de fabrieken van Zeiss te Jena en moet daar vertrokken zijn voor een opleiding bij de waffen-SS en is met de laatsten mee vertrokken naar het oostfront. Bij de terugtrekking moet hij gewond zijn geraakt aan zijn been maar hij heeft Berlijn nog gehaald. Hij is daar bijna twee jaar gebleven tot genezing.
Is er iemand die mij meer informatie kan verschaffen? Bestaan er lijsten van deze soldaten? Is er iemand die met hem gediend heeft of samengewerkt te Jena en hem kent?
Zouden jullie mij kunnen helpen naar meer informatie over mijn vader.
Mijn dank is ontzettend groot.
Eric Lamot.
jengels
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 okt 2013, 22:01

Re: Mijn vader Roger Lamot

Bericht door jengels »

Deze website is bekend met de Waffen-SS in Nederland en kunnen je zeker verder helpen in welke archieven of lijsten je meer info kunt vinden.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Mijn vader Roger Lamot

Bericht door D_Dutch »

eric.lamot schreef:Beste leden,
Een tweetal jaren geleden is mijn vader overleden. Zijn naam was Roger Lamot uit Wilrijk geboren op 28 januari 1924. Ik weet ondertussen dat hij heeft gediend in het Langemark divisie. Hij was werkvrijwilliger in de fabrieken van Zeiss te Jena en moet daar vertrokken zijn voor een opleiding bij de waffen-SS en is met de laatsten mee vertrokken naar het oostfront. Bij de terugtrekking moet hij gewond zijn geraakt aan zijn been maar hij heeft Berlijn nog gehaald. Hij is daar bijna twee jaar gebleven tot genezing.
Is er iemand die mij meer informatie kan verschaffen? Bestaan er lijsten van deze soldaten? Is er iemand die met hem gediend heeft of samengewerkt te Jena en hem kent?
Zouden jullie mij kunnen helpen naar meer informatie over mijn vader.
Mijn dank is ontzettend groot.
Eric Lamot.
Beste Eric,

In uw bericht schrijft u dat u op zoek bent naar informatie met betrekking tot de diensttijd van uw vader bij de Waffen-SS. Mocht u willen dan kan ik u twee adressen toesturen waar u onder meer een kopie van zijn Personalakte op kan vragen. Het Duitse Bundesarchiv (Afdeling Militärarchiv) heeft een groot archief met daarin dossiers van voormalige soldaten der Waffen-SS, ook van de lagere rangen, voor zover ik weet. Dit is dan voor u redelijk makkelijk op te vragen.
eric.lamot
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2013, 23:52

Re: Mijn vader Roger Lamot

Bericht door eric.lamot »

Beste,
Bedankt reeds voor jou reactie. Zou je mij deze adressen kunnen laten weten, aub.
Je mag dit ook op mijn e-mail laten weten. eric.lamot 'at' hotmail.com.
Bedankt reeds voor de moeite,
Eric.

Modbreak: even de @ uit je mailadres gehaald. Dat zal je veel SPAM besparen. :wink: Veel succes nog met de zoektocht! MMR
Plaats reactie